I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny låt! "Your Voice" [Electronica/ambient/experimental/nånting?]

Övrig musik - Elektroniskt

2009-08-05 12:03

Ny låt! "Your Voice" [Electronica/ambient/experimental/nånting?]

Hej hej hej, har "släppt" en ny låt nyligen och tycker att det vore roligt med lite kommentarer från whoa-människorna. Tänkte att nån kanske kan gilla den?

Producerad, mixad, "masterad" av mig.

Kommentera gärna!

Länk till http://www.myspace.com/patriklassbo

Its Tricky!

2009-08-06 16:53
riktigt nice, har kassa högtalare så kan inte ge någon bra feedback. Men låter det bra i ett par laptop högtalare så låter det säkert kanon i riktiga högtalare. Lite the knife känsla i vilka instrument du använde plus röstförvrägningen. Nice när bas trumman kom in men hanklappet kanske var lite för "lifelike" för min smak ;-) Vad har du för hårdvara / mjukvara?
mvh:
Enmetertre co.

2009-08-06 18:53
Ja det var The Knife feeling över den, Dock gillar jag inte osyncandet (har inget problem med delay och glitch mm)
Sen så känns det som att elementen i låten inte riktigt passar varandra imo, känns lite som att du tagit rosa på lime grönt om du förstår.

Jag gillade början mest men sen blev den mest bara det samma och bara tråkig, Hoppas du kommer med mer :)
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2009-08-06 23:21
tackar tackar!
det måste nog nämnas att den här låten är ett experiment och lite utagerande av intryck jag fick när jag gjorde den. experimentdelen ligger väl mest i att jag ville använda sunkiga lo-fi saker för att få till soundet på den. "sången" är inspelad i en ipodhörlur, förstärkt med mickpreamsen i ett riktigt sunkigt mixerbord. vocodern är samma ipodlur + en stylophone. sen är det lite leksakssynth, en del trumsamplingar och några mjukvarusynthar. (FM8, Hybrid, minimoogV om jag inte missminner mig)

enmtertre: fick svar ovan. :)

Fatcaesar: vilket osync tänker du på? ang ljudvalen så är jag ganska nöjd faktiskt, ville ha lite kallt och sterilt ljud. det ska vara lite obekvämt/konstigt eller det var iaf nån idé jag hade under arbetet.

det kommer helt klart mer, i mer eller mindre extrema former.

tack för kommentarerna!
Its Tricky!

2009-08-08 00:18
Jag förstår vad du försöker få fram, jag älskar själv abstract,leftfield,glitchig musik och tycker det är en konst att mästra ljudet, vad jag menar är att det är en osync som jag inte tycker passar in i låten, som jag sa så gillar ja sånt men just nu passade det inte imo.

Men med tanke på hur du gjort den så är det helt okej, öva på så blir det bättre och mer intressant. Det är ofta lite stelt i början men vill gärna höra mer :)
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."