Justice - Across the universe HJÄLP Med Låten
Letar efter en låt i Justice dokumentären om dom! Låten börjar 19.05 in i FIlmen Någon som kan hjälpa mig? Det låter som det är Daft Punk eller Liknande sjukt bra tune...
trodde det här skulle bli en lätt match, men kände inte igen låten (dock jävliigt bra!) och har sökt igenom hela jävla internet. inte hittat någonting..
http://www.sthlmmd.se
försökt å googla lyricsen? (om det är några d.v.s.)
Blunted in stockholm
det är med största sannolikhet en justice låt/remix då dom enbart spelar deras egna låtar och remixer i deras film. Att lägga till är att dom har gjort edits på deras egna låtar så låten du har hört är antagligen en edit på en av deras låtar, tanka soundtrack skivan vettja så kanske du hittar!
Ibland
busy p - pedrophilia dj mehdi - pocket piano är blandannat två låtar som är med i filmen och som inte är justice egna låtar, vet att det åtminstonde är 2-3 låtar (förutom den låten vi tänker på) som är i med i filmen och inte är deras, dock låter det dock onekligen som justice, hade gissat på justice eller mr oizo. och nej låten har ingen text, låten finns inte med på skivan, och låten står inte med i sluttexterna..
då är det onekligen någon av dessa tre
Ibland
juste jävlar i fittan! hade helt glömt bort planisphere låtarna! det är part 2
När kommer det ny musik från dom tro? Kör dom något solo-projekt eller något som är nytt? Vill ha ny musik med dom nuuuuuuuu
planisphere låtarna är väl relativt nya?
Ibland
Jag upptäckte deras musik av en slump precis, måste säga att dom är the shit, så jävla bra!!
Shuu
Verkligen skitbra band, vart lite av ett favoritband direkt man upptäckte dom.
Har dom släppt nå mer efter kors albumet 07?
I asked God for a bike, but I know God doesn’t work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness.
Skivsamlare
2009-09-04 13:34
Ja det e fan dags för ngt nytt nu. Sitter förväntasfull och väntar på sönderdistade synthar som låter mer coolt skärp än dödsmetallsdist!!! >:E
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Justice flyttade ju över till Elektra Records nu den här sommaren. 2010 är det sagt att ett nytt album ska komma.
Skyhigh Källa på det? Vadå är dom för stora för ed banger nu eller vad är grejjen med Elektra Records
MR-J Du kan ju alltid gå in på www.elektra.com och kolla under artists.
Cool, men jag tänkte vart du hittade info om ny skiva 2010
Aha, har ingen riktig källa på det. Varit sagt på lite bloggar och sånt där bara. Men tycker det verkar ganska så sannolikt.
Sant, hade hoppats på att få höra lite nyare låtar från dokumentären. Det verkar som vi mest för höra remixer tills dess, tycker även dom har varit lite halvdanna faktiskt. MGMT remixen var ju världsklass men i övrigt. Hoppas nu inte Justice ballar ur och gör något helt nytt sound, skulle inte förvåna mig om dom börjar lira lite mer åt klaxons-hållet och slutar som ännu ett indie band
Ja, det vore tråkigt om dom gick ifrån deras snärtiga electro. Men det är väl bara vänta och se! Finns massa annat man kan lyssna på tills dess!
Jo då, något tips sådär? Har typ allt och lyssnat sönder allt känns det som
Hmm.. Nån jag har lyssnat på rätt mycket på senare tid är Phonat. Jävligt duktig kille. Släpper album nu i månaden. Jävligt snygg video dessutom. Får hoppas på att du inte har hört honom då!
Det var riktigt bra faktiskt, tackar för tipset! ej hört förut påminner lite om "grum" kolla in om du ej hört
Jo, Grum har jag väl hört nån låt av sådär bara, men ska ge honom en ärlig chans! Whoah var tung.
Ok nice, känns som det är omöjligt att hålla sig totalt uppdaterad. Tycker det känns som det kommer 15 låtar inom denna genre i timmen som bara sprutar ut på alla bloggar. Mina favoritbloggar för att hålla mig uppdaterad Hypeem Deathelectro discodust fluokids Missat någon liknande och stor? Älskar dom jag nämde ovan för det är så simplet, speciellt deathelectro bara högerklick spara och inte 10 tusen popups
Jo det är inte lätt att hålla koll på allting alltså. Men 8/10 gångerna så är det saker som inte faller mig i smaken som postas på bloggarna. Jag följer Discodust och Deathelectro också. En annan blogg jag kan rekomendera är
Asianmandan. Den lägger inte upp varenda lilla remix som kommer utan siktar in sig på de lite mer "major" grejerna (oftast iaf). Där kan du även streama låtarna direkt på bloggen.
verkar vara en sjyst blogg! blir att lägga till den med för att uppdatera mig