Ny psytrams (En och en halv låt)
Efter att ha blivit ilurad för mycket kaffe på Highlights blev det som vanligt i sådana situationer nya försök på Psytrance, fast det hamnade istället någonstans mellan eurotechno och spytrams. Eftersom musikdatorn hade gått på lunch blev det laptop + inbyggt ljudchip + hörlurar (Skylla på hårdvara är en klassiker) så någon mastring blev det inte tal om..Panyxide - 2 Girls 1 Cup Panyxide - Everybody Run Jag mottager gärna tips om liknande artister (tänkte mest på det "stökiga" soundet).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
åhh varför envisas alla spytramsare med dom där slå fingret mot matbordskanten-kickarna. 0 tryck, och lite väl vasst. Men annars välgjort!
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
Jag har läst på internet att det ska vara så enligt en av innovatörerna inom genren (Tony från Captain Hollywood Project). Ursprungligen ska den sönderEQade kicken ha skapats för att skapa illusionen av hårda slag mot huvudet för narkotikapåverkade lyssnare, detta för att narkotikapåverkade lyssnare skall ha enklare att hitta den dansanta takten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha Det kan ju funka om man har en basgång med bra botten som kompenserar för den ärtiga kicken
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
2 girls 1 cup måste du verkligen göra något åt kicken. lite mer tryck i basen skulle ju inte heller skada. annars rätt fina knorrar tycker jag. nu gjordes den väl rätt snabbt kan jag tro.. Everybody run samma sak med kicken här. sköna samplingar..hade nog önskat ett skitigare sound o en pumpigare bas..hade kunnat blivit riktigt skogigt av det. skippa träskokickarna o lägg lite tid på det så blir det nog fett!
Jo, det var mer vilja än koncentration involverad (för mycket kaffe som sagt, några minuter per låt) och trycket kunde jag inte göra något åt vid tillfället eftersom jag enbart hade sönderspelade ipodhörlurar och laptophögtalare att tillgå. NEXT TIME, GADGET, NEXT TIME!
hoppas du har kvar projekten o kan jobba mer på dom..tror det kan bli fett.. tips på stökig psytrans så kolla in de flesta ryssar.. psykovsky kindzadza paper squad select project cpc zolods alla projekt som terminator,deja vu project,freaking mm. oftast snabbt,skitigt o hårt. precis som ryssland.
Jodå, jag har kvar projekten eftersom jag har beslutat att även fast musikburken är återupplivad även utrusta laptopen med FW-interface och monitorer. Man måste förbereda sig inför kärnvapenkriget, likesay!
najs själv sitter man också med en sketen laptop.. i kväll skruvas det skogsgoa med mycket knorr o ekon..
har du nån koll föresten på om korg electribe er-1 är rolig att leka med?
Fy vad nice, in i dimman - in i skogen! Jag har dessvärre inte lyssnat närmare på ER-1an, jag hoppas varje dag att se ett ex för 2500 eller något på Vendolin eftersom jag VET att jag skulle kunna göra något intressant med den (visserligen EFTER att jag har lackat om den).
jag o en polare köpte en för 2800..så återstår bara att hämta den o folk jag snackat med säger att den är rätt latjo.
2800 låter helt OK det med. Du får droppa omdöme kring enhetens kompetens när ni har hämtat den .)
ja absolut. tror den är rätt grym o ha med sej o spela live med. börjar bli trist o släpa med datorn hela tiden så då kan man lika bra köra från cd o lägga externa grejer med synthen..den hänger sej nog inte lika lätt heller.
skojigt skit! e nyfiken på vad du använt för prylar! hårdvara, mjukvara etc.. sånt e roligt att veta. de e ett cleant sound på skiten iaf! synd att basen under 150hz är .. well.. lite sådär.... missing! :)
danet Själv är jag på jakt efter en Yamaha DX200, den kan nog leverera lite poppiga basar och hetsliga FM-leads.AEAP På hårdvarufronten har vi det integrerade ljudchippet och iPod-lurar, på mjukvarufronten har jag valt Jeskola Buzz som host, den s.k. basen är NWbass, leadsen är Nord Lead 2 (d.v.s. den brandade versionen av DiscoDSP Discovery) och Rob Papens Predator. Leadsen har råkat ut för en native patternstyrd gapper samt dfx BufferOverride. Trummorna är en ärtig native kicksynth samt Microtonic körda genom Kjaerhus GCO-1-kompressor. Sen är det nog inte mer .)
smirk! på tal om prylar, är det nån av er som har testat en sån
här? den ser ju väldans fin ut alltså.
Jag väntar på att de ska ramla in på Jam så man kan kladda lite.
Jag vill höra mer mangel, jag vill höra mer våld!
kan ju tipsa om
riktiga män väger över 70 och röker blunts på toan.
emomilol haha killers
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
industrigatan : vafan, ska det vara PSYKadeliskt så ska det ju iallafall vara psyk över dom? annars låter det bara som någon har lekt lite i trance e-jay... riktiga killers.. synd att brutal inte har lagt upp Divine Moments of Terror :/ den knullar det mesta i sverige just nu.. deepthroat beng(t) - tribute till en smart shurda SEKT FOR PRESIDENT!!
min kommentar var inte meningen att uppfattas som negativ :)
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
Industrigatan : heheheheh, fattade allt det men det är så psy ska låta... tycker jag iaf. amfetaminpsykos : hur länge har du byggt psy? tyckte att drugs! som fanns några sidor bak var lite action. hehe
har suttit under 2 kvällar nu o pillat fram denna låtskissen:
Cortex Enemy - Trolleri Trollera
150 bpm skogsskruvande..långt ifrån klar men en början är det.
http://www.sendspace.com/file/9oflxo AEAP
jag återanvände "i am the devil" samplingen som vi hade i en låt föresten...
emomilol Sammanlagt 4 timmar tror jag, 5 låtuppskissningar totalt även om jag blev anklagad för att vara inne på något proto-goa-spår under en kort period (4 dagar) i slutet av 90:talet.danet Jag antar att nivåerna på vrålen kommer sänkas en aning i den slutgiltiga mixen, eller är det något speciellt skogstrick? Kom och tänka på prog med skrik iaf, keep on truckin'!
amfetaminpsykos jo det kommer dom göra..orkade inte tänka så mycket mixning utan var mer inne på den kreativa biten.
amfpsyk : fan, 8timmar allt som allt? det är inte så mycket :) fortsätt arbeta och du kommer bli tyng! du har inte funderat på exakt vad för psy du vill göra? chill, skogs eller kanske HORROR? hehehehhe :) lite ot danet : lyssnar du något på zik? letar som fan efter en låt... vet att den bara stannar efter ungefär 1 eller 2minuter sen hör man ett jävla vattenfall eller liknande och det är så jävla skruvat att jag blev livrädd men samtidigt full av liv när jag hörde den.
emomilol jo lyssnar en del på zik.. vi tar hit han i sommar föresten. hmm just den låten är inget jag känner igen.
danet : vafan, var inte längesen han var i hufvudstaden ju... SJUKT RÖJ! och ja, den låten verkar vara jävligt svår att hitta. blir så lack, hade bästa trippen till den. du ska inte spela på welcome to hell 3 eller?
hmm jag har massor med zik, vattenfall hm??? :D
svårt att veta vilken låt snubbe har ju tusen alias, zik, matutero, alex vozikis, horror place...
emomilol var väl i gbg han spelade om jag inte minns fel. vi hade orestis här i huvudstaden för några helger sen..det var tungt som fan. han kommer tillbaka 17 maj. hmm har inte pratat med dom o spela på welcome to hell 3..jag har iofs spelat på dom tidigare wth festerna.
Industrigatan : vet att det var en låt under hans alias zik då den låg på en samlingsplatta med bara zik som jag råkade hitta på dc en gång men självklart så fuckade datorn upp sig :/ danet : ah, inte hört något om att han har spelat i gbg faktiskt. ändå är jag lokaliserad på västkusten och känner total, katastrof och dom och dom visste inte heller något om det. vet att han lirade i hufvudstaden någongång förra sommaren iaf. men den 17e maj säger du? du kan inte pma lite info om det finns någon än? ;) och ang. wth3 så är det så att några polare ska spela och spelar en whoait så kan det ju bli ännu trevligare fan. fan vad detta blev off topic känner jag. men hoppas det är all löve
emomil menar du Zik - The Collection Vol 1, 2, 3?
emomilol
det var på Genesis Project 24 november han spelade i göteborg..både som Zik och Horror Place.
på tal om västkusten så har vi också nu mera Sabi som label-dj på hypnotica.
här kommer lite om 17 maj:
Aegretudo Noctis
Datum: 2008-05-17
Tid: 22-10
Typ: Fest
Arrangör: Hypnotica Family Plats: Our Turf
Stad: Stockholm
Pris: 150kg fatuus Ålder: 18
Hemsida: -
Flyer: -
Status: Aktuell
Diskutera arrangemang Live: -|-
.
MAINFLOOR .
OLIEN ORESTIS -|-
.CHILL OUT. OLIEN |Trishula Rec.DE|
-|-
DJ´s: -|-
.
MAINFLOOR .
taLOST Brahma Puttra Twist3d0n3 -|-
.CHILL OUT. BoBo Pacifist Danet -|-
Övrigt: Och så vare dags igen, kul med födelsedagar på lördagar :D
David (Blomskål) o Taz (taLOST) fyller år nästan samtidigt ;)
Gadda ihop era nära o kära o bekanta o kom o ha det trevligt
med hela hypnotica familjen :D
jag har träffat sabi :P
CP-tranz! Lyckligtvis har jag smak nog att inte dela med mig av mina psy-schranz-alster.. ÄN .D Kombinationen kan dra på sig mycket hat från alla håll och kanter, det gillas. Zoega Forza is where it's at.
Fascinerande läsning.. (Jag kan visserligen inte ett jota om produktionendelen av denna musikavart, och har heller aldrig lyssnat på skiten. BPM var den enda term som kändes någotsånär familjär, men det var ändå roligt att försöka hänga med i era komplicerade diskussioner. Får eventuellt lyssna på amfettans alster någon dag. Fan, det är så här det måste kännas för mina polare när jag diskuterar litteratur, sunt förnuft och fotosyntesen.)
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
hahaha du måste fixa bassen
Tombombadilla Mycket riktigt, men just nu är det musikaliska lagt åt sidan eftersom jag lägger ner så gott som alla datortid åt att snickra en ny trummaskinsVSTi. phlegm Man känner inte till fotosyntesen ordentligt om man inte har haft en högljudd rysk biologilärare som skrikit om VÅÅÅTÅZINTÄÄÄZÄÄÄN tillräckligt länge - gammalt djungelordspråk.
länka era färdiga låtar till mig om så gärna önskar :D
industrigatan menar du låtarna som jag o min polare gör eller amfetaminpsykosens låtar?
alla som vill, sen lägger ut dem på nätet om jag får :P
Industrigatan vi har planerat ett nätsläpp så håller på dom riktiga godbitarna ett tag:P
danet langa en länk sen
fint gung där. du har inte funderat på att göra lite psyprogressive? :D
- tripologi -