I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-08-05 19:19

Prodigy

Tja.. alltid tyckt dom är skitbra, Men har ingen aning vad för genre det är :S, är det Breakbeat?break electronic eller något skumt, Skulle vara riktigt tacksam ifall någon vet.

"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2006-08-06 04:20
Vad fan spelar det för roll vilken genre de klassas som?? Kan du inte fortsätta lyssna om det är fel?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2006-08-06 10:34
Håller med Ljudas, och sen att försöka sätta Prodigy i något fack måste väl vara rent av omöjligt med tanke på hur deras skivor har varierat.
Yes! In Concert — For the love of music

2006-08-06 11:39
jag skulle vilja kalla det en mixture mellan techno/drum N bass..
fastän det varken är techno eller drum n bass :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-06 11:42
verkligen svårt att sätta dom i ett fack. dom har ju helt klart gjort en egen grej.
www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic

2006-08-06 14:11
bojjan P20 & Ljudas P22

För mig spelar det en jävla roll, Detta betyder inte att jag bara är besatt av just den genren så Ni har ganska fel.

2006-08-06 14:16
Fatcaesar P19:

I vilket syfte vill du sätta en stämpel på dem? För att hitta liknande musik?

2006-08-06 20:50
Nej.. För att veta vad jag lyssnar på, det är viktigt för mig
Groupie

2006-08-06 21:26
Räcker det inte med att du HÖR det du lyssnar på?

2006-08-06 21:45
Du lyssnar på.. The Prodigy. Det är väl bara att börja med engelsk hardcore/rave (suspekta stilnamn som lätt blandas ihop med en miljon andra sound från andra delar av världen) á la gamla skivor från Strictly Underground (Spec kompilationer som Def Til Dawn och Illegal Rave) m.fl. för att arbeta dig fram till Prodigy-soundet. Där är det inte så svårt att dra parallellerna mellan samplande/breakbeatdrivna soundet som ändå gick från junglekonceptet.

2006-08-15 01:50
riot_starter P20 och Ninyah P11

ni kan ge fan i denna topicen om ni inte har något annat än klagomål.. Ni ska skita i varför jag vill veta vad det jag lyssnar på är för något, Det är PRECIS samma sak med mat, klart som fan man vill veta vad man äter för något! Men det förändrar inte din smak för det så bara.. stick är jävligt trött på sånna som er som inte fattar vafan jag vill!

Jag gillar det jag gillar, Spelar ingen roll vilken stil men jag vill däremot veta vad det är så jag kan placera det ! det är 2 helt olika saker så lär er innan ni skriver.

2006-08-20 19:04
Haha vad e problemet här.. killen e nyfiken !

Ninyah du e fan weird... droppa dina meningslösa rader nån annanstans.
The sky always had little fluffy clouds..

2006-08-22 15:28
Ninyah P11

asså seriöst? du ger dig in i en tråd där jag vill veta vilken genre prodigy gör "skälet är mitt eget och inte ditt!!" och så skriver du att jag är dum/idiot etc för att du sägar att jag "tittar" på musik och inte lyssna? För i helvette .. Du har ingen som helt aning vem jag är eller vad musik betyder för mig så håll käften, och jag förklarade precis vad jag ville med denna topicen, Jag vill veta vilken genre prodigy gör.. enkel fråga men sen om svaret inte är lika enkelt är en helt annan femma, och varför du andvänder caps hit och dit i dine meningar fattar jag inte men du värkar fan desperat eller något så Lämna mig och topicen ifred och släng dig själv i väggen.. Trötta på idioter som dig i almänhet.

Iaf värkar inte finnas någon speciel genre till prodigy vilket är synd men tak för infor ovanför :)

2006-08-28 04:03
Smack my bitch up, spitfire = big beat
Charly = typisk tidig engelsk rave musik
3 kilos = mer år dub/reggae hållet
breathe = breakbeat hållet

så du ser, det blir en jävla soppa om du ska sitta å grubbla på vad det e för genre, så gör som ljudas och resten har skrivit, koppla av och lyssna bara

2006-08-28 13:07
Fatcaesar P19:

Vad är det som är synd med att Prodigy inte kan pressas in i en och endast en genre? Det är väl snarare jävligt skönt att det inte går.

Ta loss skygglapparna och kom in i matchen.

2006-08-29 16:45
Ninyah P11

Du värkar vara trög men jag har aldrig sagt något om det du nyss skrev så.. försvinn tack.

Ljudas P23

Det är inget synd och jag respekterar alla för vilka stilar dom gör, och jag stänger inte in mig till 1 genre bara för att det står "***" på det, man som Don_Carleone P21 skrev så kan någon ju bara svara att dom gör olika former av Breakbeat med gamla rave ljud eller vad fan som helst, vill bara veta vad dom gör så jag vet det men betyder inte att jag utesluter dom.

Tack för dom som fattar vad jag menar och inte tycker att jag är en idiot för att ni själva tror att man stänger in sig i 1 genre för att vill veta vad det är.
DJ

2006-08-29 17:08

2006-08-29 20:15
Måste säga att det är sorgligt med de otrevliga svaren som ni ger Fatcaesar. Är det konsigt att man är intresserad av saker som ligger runt musiken, ex genre, biografi osv? Om det nu inte ligger i ert intresse att veta det så kan ni ju skita i o klicka upp dessa trådar. Observera att jag inte menar alla svaren i tråden, men jag antar att ni vet om ni bör känna er träffade eller inte.
pz
 biffko to di world

2006-08-31 14:44
Fatcaesar P19 kan tipsa om the crystal method... gör lite prodigy inspererad musik

2006-08-31 16:33
Fatcaesar P19:

Vad är ditt syfte med att kunna stoppa in olika låtar i olika genre?

Tror jag frågade om det förut men fick inget svar...
DJ

2006-08-31 17:34
Torre: Min sarkasm riktades helt och hållet mot Prodigy och deras i min ögon dumdryga metal-artade musik och inte gentemot Fat Caesar. Just to clarify things.

2006-09-02 00:26
epleT tack, vet att vissa v deras låtar är i sådan genre.

Ljudas P23, Mitt syfte är att jag gillar att ha koll på saker, Specielt musik som jag älskar.

Tack Torre1, finns ju som sagt vissa personer som inte rentutav inte lägga sig i men men.

Och Soul jag hajar att det är ironi ;)

2006-09-04 17:50
Blanda electronica, big beat, funky breaks, techno, rave och club/dance så har du prodigy

2006-09-04 21:34
som sagts många gånger; genrerna skiftar oftare än låtarna när det gäller Prodigy.

Vill man göra det lätt för sig säger man Big Beat. Med tanke på att det är en genre som går ut på att du tar allt du tycker om från alla genrer och slänger ihop till en så får du ganska varierad musik (Fatboy Slim, Chemical Brothers, Faithless)
Men sen så har dom ju gjort renodlad jungle, techno, house, etc.
Så att sätta en genrestämpel på dem blir enormt svårt, precis som att det är lika svårt att göra det på ovannämnda artister.

Med andra ord är det bättre att bestämma låtarna var för sig än gruppen som helhet.

-------------------------

Folk som inte vill genrebestämma grupper/artister är RÄDDA!
Cause I got lyrics and you ain't got none
So if you come to battle bring a shotgun

2006-09-07 01:21
Släm och alla andra som kom med bra ord, Tack precis vad jag ville veta, spelar dock ingen roll ifall det är 1 eller flera genres men nu vet jag ungefär vad dom gör.

2006-09-21 23:23
cyberpunk?
skojjainte

2006-09-26 00:51
psykosen e den enda som har nån form av rätt...

Ni som inte vet har lyssnat för lite på skivor...

2006-09-28 19:36
Man skulle kunns tro att man hamnat på Kens forum...
www.dj-gena.com -->

http://www.myspace.com/dj_gena (AOD)

2006-09-29 04:26
ken är sveriges Redman!

och prodigy är fan the shit!
http://soundcloud.com/mega-drive

2006-09-29 05:13
jag skulle göra det enkelt för mig och säga electronica..
Tell them it's okay even though it's fucked.

2006-09-29 05:56
Varför i h-vete ska man klassificera allt, analysera det sönder och samman till minsta molekyl? Fan, det får mig att tänka på filmvetenskapen där alla skulle vara så jävla pretto och hitta ditt och datt i filmerna. En scen kunde liksom inte vara en nice scen, utan det måste vara freudianskt o.s.v. blah blah. En underhållande film är en underhållande film, bra musik är bra musik och en tavla visandes endast en fyrkant är just det, det är inte en postmodern tolkning av Dantés väg till skärselden.

2006-09-29 05:59
Ungefär som svartrockare som inte kan digga Bon Jovi för det är för soft, de får liksom inte digga ngt som inte godkänts av det rådande etablissemangets strukturella regler. Eller som på whoa där det är poppis att hata på 50 cent bara för sakens skull. Om man inte gillar hans musik säg då det, inte typ "Nee, jag dansar i smyg på klubben till candy shop men kan inte säga att jag diggar det för han är en snitch o.s.v. blah blah"

2006-09-30 03:00
GAIA P24

Det är inte vad detta handlar om, läs allt igen annars

2006-09-30 17:27
Jo delvis, att du som du säger "måste" klassificera gruppen för att det är viktigt att sätta etikett på det lyssnar så du vet vad du lyssnar på låter bara fånigt.

2006-09-30 23:23
amen vafan, om det är så svårt att placera the prodigy i en genre, varför inte göra en ny "Progigy" genre? :P

2006-09-30 23:24
Prodigy*

2006-10-01 05:48
Dom måste inte placeras in i 1 genre.. Skitsamma vilken jävla genre dom är i, bara jag vet vilka dom tillhör :) aja Gaia om du tycker så så får du la tycka så, jag gillar att Veta vad jag äter/tittat på/pratar med och tom Lyssnar på, är det så fel? nej

2006-10-02 12:01
Fatcaesar P19, du vet ju vad gruppen heter eller hur? du säger ju emot dig själv om och om igen. prodigy heter dom, och dom gör väldigt blandad musik, räcker inte de lixom? varför överkomplicera saker så in i helvete?... konstiga begreppsfanatiskamänniskorpådenhärplaneten...
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-10-03 04:41

vart har jag sagt emort mig sjäv? Är det så JÄVLA farligt att veta vilka musik stilar dom gör musik i? vafan är det med folk.. Jag kanske vill ha tag på andra artister som gör likadant? Men nej det får man inte be om.. Orka detta mer

2006-10-03 15:01
Säger man inte då, -Jag vill ha fler grupper som låter som Prodigy?

2006-10-03 17:13

det är ju en helt annan grej, är ingen ursäkt för att jag inte ska få fråga det jag frågade

2006-10-04 12:30
haha shit detta börjar ju likna graff forumet... bara för att han råkade undra vad det va ha lyssnade på och vad det var för typ av musik behöver ju inte alla sitta och rådissa han, eller?

2006-10-04 17:57
http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html vet inte om den redan e uppladdad här men kolla igenom vetja den e kul oxå
jag vill ha aceton lavenemang jul

2006-10-07 15:26
vad är ni för människor?

2006-10-09 03:54
epleT
tack

theo P21
Mjo sett den, kan dock kolla igen. tack