tipsa om trance
trance klingar i mitt huvud väldigt illa, och det kan väl till största delen bero på att jag knappt vet hur det låter... så, kan någon tipsa om lite musik som ger en rättvis bild av hur trance egentligen låter tack
"Gasswand´ da koroban Waha!!!"
Finns ju alldeles för många olika sorters trance, beror väl på vad för trance du vill höra på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det finns inte bra trance, lyssna på house istället så kanske vi slipper trancen tillslut.
http://www.earforcefm.blogspot.com
haha house... årets skämt!
Ladda ner Dj Dana - Back in Time.... då får du en rätt bild av hur trance ska låta.
ASUL P18 jo, det var lite så jag tänkte också. men vafan, jag måste ju veta vad det är jag dömmer
lgk trance var ju isåfall skämtet typ 1995.
Tanka hem Electric Universe - Ecellerator så vet du hur bra psytrance ska låta i alla fall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tror att More-10 letar efter sån där snyggtrance som de spelar på Kilotin. Alltså sådan trance som ligger i gränslandet mellan hippa innerstadsklubbar och töntiga tribaltatueringsfester i Boden. Oerhört kontextberoende alltså, och jag tror att det kräver en mäktig lokal och bra DJs för att det ska fungera. Det som låter skitbra en svettig kväll på Marie Laveau är inte nödvändigtvis alls särskilt grymt på en finlandsfärja efter en halv flaska taxfreelikör och snuskbuffé.
Eksem din lilla tankeläsare där... ungefär så var det. men jag tror jag ger upp hoppet. trance i mitt huvud förblir brännmärkt med tribaltatueringar, färgglada dreads och neonbyxor med fransar... tyvärr? så vi syns på fredag? ;)
Clajlo vet, lyssna på henne; sen kör hem allt med Astral Projection. Klassiskt skit. Testa även deras skiva från 2004 den e äckligt bra.
More-10 "så vi syns på fredag? ;)" No way, jag har dåiga erfarenheter av när populära klubbar har finalkväll :)
Eksem haha, jo kanske... såg att det var en notis i city i måndags om att kilotin lägger ner, så det bådar ju gott men att jämföra mettan och kilotin, nja jag vet inte... men får se
nu känner jag att jag måste droppa några rader Efter som jag själv spelar house men inte har någe i mot trance när den görs bra, tyvärr eller vad man nu ska säga så förknippas trance ofta med hur den lät under dess storhetsperiod, och ibland känns det som om att efter 2000 kom inga fler bra låtar.. men det stämmer ju inte helt, musiken har ju en tendens att utvecklas och så även denna del av musikvärlden. jag skulle vilja slå ett slag för den lite mer "sofistikerade" formen av trance som vuxit fram under 2000-talet. en där det mer handlar om att bygga än att ha med feta riff och hookar... kolla in: Markus Schulz - could harbur sessions (eller hur f_n det nu stavas), samlingar som iaf jag tycker tar trancen vidare, han har släppt massa annat men jag är inte så jätte uppdaterad.. Özgur Can svenska pojken som oxå förtjänar en lyssning, lite mer åt tec hållet men det är iaf med trance grunden kvar. Sen sist men inte minst borde man rekomendera tiesto - In Search of Sunrise samlingarna iaf 4 han har säkert kommit med fler men den är helt okej. nu kommer väll whoa folket få rycket eftersom tiesto inte kan vara bra.. men sikt i det, bra musik är alltid bra! /J
ehm. jag tror ingen på detta forumet kan över huvudtaget "lära" mig något om trance. jag ska inte vara besservisser så jag säger inte mer. men trance finns i de flesta former, och ALLA uppskattar Astral Projection. sen finns det mkt vacker MORNING trance som typ, Yahel, Eyal Barkan osv osv. Sen har vi mkt bra Eurotrance/Vocaltrance som tex Richi M, Paul Van dyk, etc etc.. all ovan nämd trance uppskattas av samma målgrupp. Den hårdsmälta trancen , är den du pratar om , som ingen "normal" människa efterfrågar. peeeyz!
Måste det man lyssnar på vara hippt eller senaste flugan? Känns som om statusen kring musiken är viktigare än om den överhuvudtaget är bra eller inte.. Som AEAP P23 säger, Astral är för alla, likväl som musiken i sig borde vara. Sverige är jävligt tråkigt när det handlar om elektronisk, eller har jag fel?
Homothugs <br>
LaAlec "Måste det man lyssnar på vara hippt eller senaste flugan?" Nä, men det finns en typ av människor, jag är sådan, som byter smak hela tiden. Vi är ganska många. En del av den här gruppen, jag är sådan, börjar snart tycka att bara det senaste är gott nog. Man får kickar av själva faktumet att man är delaktig i en ny trend. Man kan ju givetvis inte ändra på sin smak bara för att något nytt är flavour of the month, snarare är det så att ens smak hela tiden förändras i en viss riktning. Alla människor är beroende av varandra (jag tror alltså mer på Aristoteles än Platon). Åsikter formas i samklang med andra, likaså smak. Hänger man hela tiden i kreddelitens bakvatten kommer man snart utveckla samma smak som kreddeliten. Man ändrar inte på sig för att passa in och följa trender. Man håller koll på trenderna och blir snart ändrad på. Man börjar tycka annorlunda kläder är snygga, man gillar plötsligt annan musik och ser plötsligt filmer på ett annat sätt. Plötsligt hamnar man i något slags semiavantgarde. Jag svär att man utan tvekan kunnat förutspå flera av höstens trender genom att se till mina klädköp under våren, det var bara tröjor med såna där rombmönster, cardigans, rock och hundtandsmönstrat. Jag hade ingen aning om att alla hade tänkt se ut så till hösten, jag köpte bara lite second hand som jag tyckte var fint (något jag antagligen plockat upp från ett nummer av Bon och lagt i bakhuvudet). Jag tycker personligen att det är mer löjligt att hålla kvar vid sin gamla stil och plötsligt vara 35 år i för stora jeans eller 55 i en Stones-t-shirt än att faktiskt utvecklas vidare och leta nya kickar. Och Astral Projection suger (åsikt helt färgad av att jag sammankopplar AP med en flickvänsstjälande pundare från Åkersstyckebruk).
Eksem P23 Haha, morgonpigg?:) Vad gäller Astral var det mer en metafor, ska jag vara ärlig så lyssnar jag inte på dom mer än när dem spelas. Förstår din poäng och håller med till den grad att jag inte passar in i din beskrivning. Klart man hittar nya trender och nya stilar, vad jag menar är att bara för att man lyssnade på en viss musikstil för fem år sedan så betyder det ju inte att den är dålig idag för det? Sen att man just inte kan säga att man gillar trance för att det var inne för 10 år sedan. (objektivt, jag lyssnar inte på trance). Vet egentligen inte vad jag menar, men det känns som om att Sverige är så beroende av just trenderna, är inte det lite tråkigt?
Homothugs <br>
haha va söta ni är :) här e en som INTE e morronpigg iaf.
AEAP P23 Visst är vi;) Är du inte vaken för en sån diskussion klockan 6 på morgonen så är du aldrig det!:D
Homothugs <br>
Haha :) true true
anima libera är en jättekul trancelåt
hej, jag vet inte hur det låter nu men då lät det bra om dom här skivbolagen: Eye-Q Superstition HartHouse Dance Opera Och förut lät det mesta från frankfurt bra...
lil;D / Above ALL / Heads Up! / Teachers / Stay fresh...
ASUL P18, kommer med sina smarta inlägg som vanligt, house... hmpf. Kolla upp Infected Mushroom, klassisk psytrance, riktigt bra även om man inte är så inne i elektronisk musik.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
www.mixupload.com du kan ju alltid lyssna igenom min lilla hobbymix med riktigt hård trance..
kolla in psykovskys debut album "debut" helt klart årets bästa..