I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

5/6: Method Man & Redman @ Göta källare

Klubb & Konserter - Stockholm

2009-06-01 14:08
Det klart man går på detta,men det känns djävligt underligt att dom gynnar så mycket bra musik nu..
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden
vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det
sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det

2009-06-01 15:17
söker cash flow plz :((( gjorde av me över 1lax på ghostface :/

SLUT PÅ CASH wtf vill ju se detta :s
Allt är sant på internet.

2009-06-03 09:23
COUNTDOWN.....HOW HIGH!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-06-04 00:01
Kommer bli sjukt fett. 450kr och en 7 timmars bilfärd känns easyyy

2009-06-04 00:40
Jag som var så sjukt glad, och sen visade det sig vara 20. Så det var ju synd ... Men jag får la nöja mig med att jag såg dom förra året i Köpenhamn, blir det hälften så bra i sthlm kan jag garantera att ni blir sjukt nöjda :).
Tror jag lyckades räkna till 6 stagedives och 4 vattenkrig. Så var beredda med att gömma kamerorna (? ser riktigt konstigt ut när man skriver så) och bli blöta. Red hoppade till och med ner i publiken och hade vattenkrig med folket. Sjukt underhållande :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2009-06-04 00:46
Nu ska vi se om jag lyckas med detta. Inte direkt det bästa ljudet, men vad kan man förvänta sig av en digitalkamera

"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2009-06-04 09:23
Förväntningar stiger...

Brazen F19
Tackar..

2009-06-04 16:15
pass to the leeeeft side aaaah!
tar över de här

2009-06-04 23:10
Det kommer att bli jävligt fett konsert

Moderator

2009-06-05 13:53
Sitter och peppar som fan nu! Vilken tid tror ni man ska vara där? Står att de ska börja 19, men då börjar förbandet? Vill ju hinna förkröka lite innan och slutar 17..
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-06-05 15:39
Dörrarna öppnas 18.00
Live klockan 19.00.
Åldersgräns: 20 år!
Hoppas verkligen att det är så för har tänkt o glida in till 19.
Annars kan någon ta sig i kragen och fråga?
Besöksadress
Göta Källare
Tunnelbanedgång Medborgarplatsen

Postadress
Göta Källare
Box 7191
103 88 STOCKHOLM

Telefon
08-642 08 28

Själv hatar jag att ringa folk sådär, så chansar på 19.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-05 17:10
Jag är avis på er människor
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-05 17:16

2009-06-05 23:56
På väg hem, jobb i morgon. En av de bästa spelningar jag sett på flera år. Hoppas att några unga tog det till sig och förstår skillnaden mellen dessa herrar och fittor som T.I och Lil Wayne.
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans
Rappare

2009-06-06 00:08
Helvete att jag missade det här
http://www.myspace.com/bizzlebeats

2009-06-06 00:10
Årets spelning fy satan vilket tryck de va. Och jävlar va meth o red levererade. Snubben brevid mig svimmade o shit nä de här va helt galet.
www.myspace.com/jmellow08

2009-06-06 01:16
sjukaste på länge... fyfan va fett det var...!
Var helt blöt när jag kom ut haha :D

2009-06-06 03:00
jag hatar att jag missade detta, och fan att de inte kommer till kphm, fan fan fan, men hoppas ni hade trevligt ni som va där ..
Konsertbesökare

2009-06-06 05:04
Har alltid varit en dröm att se Redman live och nu fick man se honom, tillsammans med Method Man. Helt galet. Lätt en av de bästa spelningarna jag har varit på.

Ulrika, vart tog du vägen? Hahha, lol.

Moderator

2009-06-06 11:30
Alltså helt sinnessjukt jävla bra! Tror den toppar precis alla spelningar jag har varit på tidigare.
Alla kläder var genomblöta efteråt, hela kroppen helt slut, och glädjen var obeskrivlig.

STOR var en positiv överraskning också, hade inte hört honom förut men jag gillade det.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-06-06 11:38
Så äckligt jävla fett igår!
rather bad memory then bad memories, i smoke cannabis!

2009-06-06 11:52
grymmaste showen jag varit på i hela mitt liv!!
www.catapultsent.com
www.myspace.com/nekkidee

2009-06-06 12:02
Har någon kort? Får gärna lägga upp här eller PM :D

2009-06-06 12:26
Kändes bra att få gå på en helgrym konsert efter Ghostface fiaskot!

Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2009-06-06 12:33
jag vaknade med blåmärken på armar, bröstkorg och knän.
TUNGT!!
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se

2009-06-06 12:47
Gaaaaaah!! Det var helt GAAALET!! JAG HAR TAGIT METHOD MAN & REDMAN I HANDEN! :D
stog läängst fram och pressades så man kände sig platt! haha vilket tryck det var! men fyfaaaan heeelt underbart var det!!!:D:D stoora blåmärken på knän och trasiga strumpbyxor men lika glad är jag för det!! :D haha Kim vi har nog 1000bilder känns det som! ååh finns inte ORD för hur BRA det var!

TUNGT!!

peace!

2009-06-06 12:48

Blev dålig ljud & bild,men you get it...

2009-06-06 14:14
Jag säger som keffjeff har ni bilder eller filmklipp så lägg upp de eller pma.
Igår va så sjukt. E halvt döv idag dock hoppas de inte e tinitus bara.

2009-06-06 14:37
Lätt bland de bästa spelningar jag någonsin sett.

2009-06-06 16:31
lätt...
Producent

2009-06-06 19:14
Grym spelning. Jag har svårt att fatta att de är 38 & 39 år gamla, speciellt så mycket som de verka röka. Jag har träningsverk idag.
Roligaste var när method står och pratar om hur olagligt det är med röka i sverige och hur dåligt röka de har fått tag på. Så ser man att Redma får en joint från publiken och tar ett bloss. Han har den där minen som man har kommit på ett barn med handen i syltburken.
STOR - fattar inte riktigt hypen om honom nu. Tycker absolut inte att han e dålig, han hypeman var bra också. Men inga av låtarna han spelade var speciellt bra. Lät lite hemmagjort-matörmässigt. Men han kunde leverera live
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-06-06 20:30
han hypeman? syftar du på wildchild eller? han e ju en av de tyngsta.
för övrigt fattar jag inte vad det är som skulle vara dåligt med att något låter "hemmagjort" hela 36 chambers har ju ett sånt sound över sig

2009-06-06 20:47
Ja, fyfan vilket drag. Dom öste på bra och vi i publiken gav bra gensvar tycker jag. T-shirten var dyngsur efter, haha!

Satt på SöderHof innan med några målare från m-line* som snackade om nån lirare som hade varit på strippklubb och fått en lapdance där bruden knuggat sin pussy mot hans hand. Efter det var han tydligen så glad över detta att han inte vill tvätta sin hand. Igår så greppade jag Method Mans svettiga nacke när han stage-divade, och idag är jag nog lika stolt som killen med fitthanden, även fast jag tvättat mina händer flera gånger sen igår. :)

Underbar konsert iallafall.. var riktigt kul att röja! Hade jag stått på avstånd och kritiskt betraktat showen så kanske jag inte skulle uppskattat den lika mycket. Men nu var jag en del av spektaklet där framme, så jag är mer än nöjd.

"Efterfesten" på Mosebacke var dock en besvikelse. Nu var jag helt slut efter konserten och hade inga planer på att röja, men en vanlig YES-kväll hade passat 100ggr bättre som efterfest till en spelning med Meth n Red. Ändå kul att Redman tittade förbi. Bigup till personalen på Mosebacke ändå, från garderob till bar. Bra folk!

*(som för övrigt stod med brutna ben, hästsvans och jag vet inte vad och såg coola ut i bakre delen av publiken under konserten) ;)

2009-06-07 07:42
Jag har en video i rätt bra kvalite iaf

2009-06-07 13:39
MAN VILL BARA FUCKING GRÅTA FÖR ATT MAN MISSA DET HÄR!!!!!!

Producent

2009-06-07 15:38
Jag menade STORS backupp rappare och inte wildchild
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-06-07 16:16
fyfan vad bra det var!
kom ut därifrån helt nerdränkt av svett, vatten och öl, men kunde inte varit nöjdare.

körde vidare på Spiderdogs som var helt grym det med :)
Wisdom is wonder

2009-06-08 14:28

meth o red utklassade...bästa jag sett! legends never die!
BOIA CHI MOLLA
Moderator

2009-06-09 09:50
Är det någon som vet var man kan läsa en recension av det hela förresten? Skulle vara kul att se om kritiker upplevde samma oslagbara skit som vi gjorde.

2009-06-09 11:40
KaptenKrok P23

Jag har letat men inte hittat nån recension, det verkar även vara tomt på bilder o filmklipp vilket e tråkit eftersom man gärna sett de. de filmer ja hittat e typ bara på ayo men ja vill ju höra hur how high part2 och da rockwilder lät eller nån odb låt.

Verkar ju överhuvudtaget vara väldigt få som uppmärksammat att meth o red varit här.

Skivsamlare

2009-06-09 21:23
Galen konsert! Lätt topp 5 jag varit med om utan tvekan.
Lite skitklipp från konserten finnes här
Yes! In Concert — For the love of music

2009-06-11 04:23
fan alla mina pengar rök på ghostface :((

hade fan valt denna istället men visste ju inte att dom skulle köra förrns samma dag jag var på ghostface typ :/ jaja
Allt är sant på internet.

2009-06-20 18:54
Trist att man inte såg nåra recensioner. Men jag skiter iofs i vad nåra skribenter tycker. Folk frågade om jag inte redan sett Meth n Red i Oslo, och jo visst har jag det, men nu kanske dom hajar varför man vill se dom igen. Fyfan vad dom e bra!