3/12 Bomben X @ Sturecompagniet
Hej Whoa! Vi vill fira att Bomben är tio år, och därför har vi bestämt oss för att ta över Sture igen, som back in the day! Bomben X kallar vi festen och här är Facebook-eventet: http://www.facebook.com/event.php?eid=34711604707 Bomben X i samarbete med PlayNow Plus 3/12, 22-04 20 år, 150 kr * Atrium: Blaze - backade av Stockholm! Blaze mannar upp med den ursprungliga kvartetten: El Barbaro Del Ritmo, DJ Agge, John Marco & L Nutta! Dessutom frågade vi alla MCs som hängt på våra klubbar om de ville komma och kicka en låt, och det ville de! (Nutta säger att han är uppe i över 25 st nu) * Hell's Kitchen: Kornél Kovács & Kommittén Kornél och Bomben har varit vänner sen han var 12 år och vi var en bebis. Kommittén är det bästa som hänt Stockholm post-Bomben. Tillsammans kommer de att mangla den mörkaste technon som nånsin spelats på en Bombenfest, och äntligen, kanske, Daniel Wiklander blir nöjd! * Hell's Lobby: Bomben Indie Division feat Daniel Öhrn & Bad Cash DJs Bombens festgeneral, tillika Stockholms indiekung, Gustav Gelin vill bara ha den här festen av en anledning: Att återförena Bad Cash! Tyvärr misslyckades han, men för att göra honom glad kommer de istället och spelar andras musik. Gustav tar täten för Bombens indieluggar, Lång-Kalle, Jonas Markbäck och Terry Ericsson och vi är ju bara pojkar och Daniel Öhrn har en klubb med bara tjejer så vi ringde honom! * Nya baren: Pom Pom & DJ Hatchmatik (Canada) Sturecompagniet blev så till sig av att Bomben ville komma tillbaka att de byggde om sitt kontor till ett nytt fett rum till vår ära! Vi ställer dit världens gladaste klubb Pom Pom, tillsammans med en post-Diplo-DJ från Canada som kommer att spela den bästa dansmusiken sedan Diplo spelade på Bomben XL! * Magnum: Club Massive & dB När Bomben föddes var drum'n'bass det fetaste som fanns. Dagens drum'n'bass låter ungefär som holländsk näsblodsgabber i våra öron, och det är dBs fel, men fuck it vi bjöd våra boys Yallow, Blito & Lucho iallafall! När Bomben var tre år var UK-garage det hetaste som fanns och då gick vi på Wicked och sen gick vi på Massive. Nu spelar Bobba & Mista inte så mycket 2-step men det här är ändå för våra UK roots! * V: We invented the DJ-maraton! Precis som när vi fyllde ett. Och tre... Och fem! Vi älskar DJs så mycket så vi samlar på dem! Vi frågade alla DJs, kreddpjattar och mediamurvlar som ägnat åren kring sekelskiftet åt att dricka upp vår öl om de ville komma och spela ett par skivor. Det ville de (om de fick dricka upp vår öl)! Gustav säger att han är uppe i över 50 st nu. Vi vet inte säkert men vi räknar till ungefär 70 DJs och ungefär 25 MCs, men vi fortsätter att jaga några gäster till. Klart är att som det brukar vara på våra fester är det ungefär lika många som jobbar med festen som är gäster, och du är välkommen! Vi öppnar dörrarna klockan 22 och sen håller vi på så länge benen bär oss. Observera att man måste varit 10 år fyllda när vi startade Bomben för att få komma in och det kostar 150 kr i dörren! PS. Kom tidigt, det blir snabbt fullt i källaren!
Why Baby Why? www.yby.se
Grymt! Som drum n bass älskare känns det dock tråkigt att dom har den synen på drum n bass (antar att dom syftar på jumpup/clownstep). Kanske dags att gräva lite djupare i genren då den är bra mycket mer bred än dom allra flesta.
www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic
Haha det är jag som skrivit texten. Tanken är dock att den ska uppfattas som humoristisk och tongue in cheek, jag misslyckades tydligen med det. Jag och hela Bomben hyser stor kärlek till drum'n'bassen och alla dess systrar, mammor och barn! Så har vi också jobbat med alla från Special Branch, Rekylgänget till Torkel, DNA, dB och Secret Operations genom åren och det är ju därför vi vill ha dB på den här festen.
Why Baby Why? www.yby.se
Galet! På en onsdag - såklart. Åldersgränsen kunde gott satts till 27-28, allt för den riktiga känslan ;) Nostalgi över alla bilderna som kommit upp på senare tid på facebook också. Härligt.
Skamvrån Productions www.tinitusochted.se
Hahaha ja det är ett led i marknadsföringen. Så att folk kommer in i rätt mowd! Men jag håller inte med om åldersgränsen, vi vill ju ha återväxt också, annars blir det ingen fest! Faktum är att det redan är folk som frågat efter "undertjugo-lista", ett koncept som jag nästan tror att vi startade? Och då kan man ju lätt räkna ut att när vi stod och hällde öl på varandra på Köket och pumpade Wanksta för första gången, ja då var den här tjejen typ tio bast! Anyway, ni är varmt välkomna. Några av de som kommer att rippa micken i bitar är: Lorentz & M. Sakarias Kashal-Tee Mogge Sseruwagi Joey Fever Fler kommer...
Why Baby Why? www.yby.se
Kommer bli så sjukt roligt.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Visst kommer det! Några andra som kommer att riva taket i stora rummet på Sture är Henok Achido, Paragon, Ison & Fille, Sabo, Sexfemman och Eye-N-I & Profilen!
Why Baby Why? www.yby.se
Galet galet galet! Och jag är helt på Sheits sida angående åldersgränsen :)
FUCK YOU POPSNÖRE! Mvh, howser - Tack "kompis" :)
Jag vill bara uppdatera er en smula! RMH kommer att representera och köra en egen session med Adam Tensta, Eboi, Stor, J-Son, Cake Boy, Dida och personligen hoppas jag att Bucc själv greppar micken igen för att fira att det är Bomben som fyller år! Självklart med Rooftop bakom stålhjulen! Brraaaaap!
Why Baby Why? www.yby.se
Det vore nåt alltså... Alltid kul att vara en av de yngsta i huset också ;)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Skivsamlare
2008-12-02 16:14
mindreåriga indietjejer med dålig självaktning får gratis inträde på hells lobby eller? lär bli hells kitchen för min del, kornéls skills sviker sällan
fair enough..
väldigt konstigt att inte köra någon klubb på flera år och sen helt plötsligt köra ett 10års jubileum..
Jubileumet och 10-årsfesten är i och för sig för Bomben, inte för klubben Bomben XL eller Blaze som är 2 klubbar som Bombengänget gjorde.
ja men när gjorde bomben senast en klubb?
Skivsamlare
2008-12-03 11:01
typ 5års-jubileumet på djurgården?
fair enough..
5 års jubileumet var på Mondo 2003.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Om jag inte minns fel var jag på en uttalad Bomben-fest typ 05. Fortfarande, Bomben är ett kollektiv som bl a gör klubbar. Personerna i kollektivet är väl i allra högsta grad inblandade i aktiva klubbar, Sebastian var väl till för ett tag sen klubbansvarig på Spy Bar, Agge kör Pom-Pom osv..Sen att man inte gör fester i kollektivets namn är väl inget konstigt. Kommer bli sjukt grymt i alla fall! Jag ska rota fram en gammal PNB-dress av Velour i sann high fashionanda till ikväll tror jag :)
Skivsamlare
2008-12-03 11:43
grass P31 mondo alltså? Då blandar jag ihop det med nån annan bomben xl-fest.
fair enough..
Man får gärna störa sig på att vi har en fest, själv tycker jag bara det är kul med fest och hittar gärna på vilken anledning som helst. Jag tänker alltid på en viss rad av Ison... Niklas har rätt, fem år var på Mondo. Senast vi hade ett arrangemang i namnet Bomben var 2006, på vintern, när vi försökte få Trädgården att blomma även på vintern vilket gick sådär. Hoppas det är några från whoa som tittar in ikväll, jag lovar det blir mayhem!
Why Baby Why? www.yby.se
Vad spelar det för roll hur länge sen de (gemensamt) ordnade nån klubb? Det är trots allt ett kollektiv som betytt mkt för klubbscenen och banat väg för många andra... Klart som fan de ska firas! :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Första bärsen öppnad, jag lirar 01.10 - 01.20 för er som vill bli knäckta av fet 90-tals rap.
Hur var det?
http://www.twitter.com/michaelcrackson