I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

18/10 2new days of hiphop @ Södra teatern 12.00-02.00!

Klubb & Konserter - Stockholm

   

2008-10-13 15:40

18/10 2new days of hiphop @ Södra teatern 12.00-02.00!


Riksteatern presenterar stolt 2 new days of hiphop – höstens största hiphopfestival! Under två dagar för vi samman hiphopens fyra element rap, dj, breakdance och graffiti. 2 new days of hiphop består av dansshowen Pump up the Jam, klubbshowen Passa Micken, battles, livegraffiti, workshops med mera. Festivalen kommer till tio utvalda städer hösten 2008.

I street- och breakdanceshowen Pump up the Jam bjuder stjärnorna Dedson (FR), Go (FR), Niki (SE) och Steph (DK) på det bästa inom street- och breakdance. Showen avslutas med ett lokalt battle där du kan vara med!

I nyskrivna klubbshowen Passa Micken tar rapparna Mackan Price (Fattaru, Basutbudet) och Tom Piha (Fjärde Världen, Max Peezay) med oss på en personlig resa genom rappens historia. Berättarröst är radiolegenden Mats Nileskär från P3 Soul.

Dessutom battles, livegraffiti, workshops i dans, rap/dj och graffiti/streetart och mycket mer.

12.00 Workshop dans 1, House med Niki, SÖDRA TEATERN, Kägelbanan, 1 h 30 min
13.00 Workshop Little Big Planet, SÖDRA TEATERN, Kägelbanan, öppet till kl. 20.00
13.30 Workshop dans 2, Hiphop med Dedson, SÖDRA TEATERN, Kägelbanan, 1 h 30 min
14.00 Workshop graffiti/streetart, SÖDRA TEATERN, Kägelbanan, 2 h
15.00 Livegraffiti, SÖDRA TEATERN, utanför Kägelbanan, 2 h
15.30 Workshop rap/dj, SÖDRA TEATERN, Kägelbanan, 1 h 30 min
16.00 Debatt, Moderatorer: Tobias Barenthin Lindblad och Jakob Kimvall, SÖDRA TEATERN, Kägelbanan, 1 h 30 min
17.00 Pre-selection Pump up the Jam, SÖDRA TEATERN, Kägelbanan
18.00 Pump up the Jam, extraföreställning utan battle, SÖDRA TEATERN, Stora scenen, 1 h
20.00 Pump up the Jam inkl battle, SÖDRA TEATERN, Stora scenen, 1 h 15 min
21.00 Lasergraffiti, SÖDRA TEATERN, Mosebacke torg
22.00 Passa Micken + gäster, SÖDRA TEATERN, Kägelbanan, 1 h

Från kl. 13.00 visas alla dukar från livegraffitin i de tidigare nio turnéstäderna i caféet på Kägelbanan.

http://www.riksteatern.se/2newdays

www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org
www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep
www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com