I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Req: Barer som spelar hiphop? (Stockholm)

Klubb & Konserter - Stockholm

2008-10-05 06:36

Req: Barer som spelar hiphop? (Stockholm)

Jalla kanske fel forum men skulle vilja ha tips på feta barer runt city/södermalm där dom spelar fet. Hiphop.. Pez

(Inlägget flyttat av Mabande 2008-10-05 14:37:47)

2008-10-05 11:53
Tack för den här tråden! Det finns för lite eller inga alls här i stockholm. Men Klubb Spiderdogs är ju ett alternativ annars :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-05 12:05
fan man skulle öppna en bar själv istället och pumpa riktigt hiphop.
kommer du in på krog på söder så det bästa du kan höra är mtvrap som spelas från cdskivor av fett tjock skinhead
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2008-10-05 13:58
kolla när o vart b-line lirar alt. yes! (mosebacke).

Tror Berns har dragit igång nått med hiphopsatsning på onsdagar. Dj Taro, Viet-naam, B-line och Yes! Läs här

2008-10-05 14:17
Det var ju någonting som hade dragit igång på torsdagar också, va fan hette det.
Can't break necks in boxes
Lyricist

2008-10-05 14:39
men asså e du ute eften jusst en krog som dunkar hiphop? ja vet inte riktigt om det skulle va särskilt populärt, men om du är ute efter klubb som dunkar hiphop så är det mer förståligt.. jag skulle nog inte tycka det är allt för najs o sitta på en krog med en bira o bara ta det lugnt med tung hiphop i bakgrunden, känns mer reggie som ett bättre alternativ, då den flesta hiphopen går att dansa till, blir sällan dans på en krog
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2008-10-05 15:43
Beror ju på vad du menar med hip hop också? Folk tolkar ju det där ordet lite olika idag. Är det 50 cent mode, disco fever, eller något annat som hamnat under "hip hop" taket?

Vilket fall så kan jag rekommendera att leta rätt på Taro. Han har koll på "hip hop".
Love Music And Dance
DJ

2008-10-05 16:04
Musslan har hiphop på torsdagar och lördagar. Garanterat enklaste tipset.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Producent

2008-10-05 18:20
Balthazar brukade spela hip hop.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2008-10-05 19:31
grass P31

när ni tipsar om något ställe säg gjärna vad ölen kostar, vart det ligger osv.. finns ju vi folk som inte är ifrån sthlm;)
FAU

2008-10-06 09:03
Judith & Bertil spelar ofta hiphop och där kostar ölen 46kr har jag fr mig.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Producent

2008-10-06 20:54
Jag minns inte vad ölen kostade på Balthazar. Men det ligger på högbergsgatan, vid götgatspuckeln mellan medborgarplatsen och slussen på södermalm.
Tidlös finns inte kvar va?
Annars funkar väl east, lite dyrare öl.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
DJ

2008-10-07 20:03
Musslan tar 44 om jag inte minns fel
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Producent

2008-10-07 20:12
Dining Club brukade spela hiphop ibland.

2008-10-08 00:45
lär känna bartendern och ta med egna skivor.

2008-10-08 02:55
Är som sagt ute efter en krog, inte klubb ;)

2008-10-08 18:41
söderkällarn e ju fina grejer....eller inte ^^
Kärlek och respekt...

2008-10-10 18:41
Village! Min homeboy DJ Baby J lirar BRA och riktig hip hop där! Ölen vet jag inte, jag har aldrig betalat i baren där :)

2008-10-11 12:52
The_Dictionary
du verkar ju lite efter? om han frågar efter ställen som spelar hiphop, tror jag inte han är ute efter att sitta och chilla till reggae? och varför skulle det inte gå att sitta och dricka öl på en krog till hiphop? om man sitter å lyssnar på det hemma varje dag så är det väl knappast påfrestande att höra det på krogen också? man vill ju höra det man gillar när man dricker öl.

Och sen hajjar jag inte ditt resonemang om att det måste finnas ett dansgolv när man spelar hiphop. det funkar så klart i alla tillfällen, och i sånnafall kan man väl lika bra också dansa till reggae? du kanske kategoriserar reggae som en "sitta still" genre. vet att jävligt många gillar att dansa till det...

hur som helst hak som spelar bra hiphop är ju alltid ett pepp inför kvällen...

2008-10-26 21:16
Jag har bott i Stockholm i drygt ett år nu! Jag är sjukt besviken på utelivet som erbjuds i denna överhypade stad! Man hamnar antingen i periferin(för att man inte vill beblanda sig) på nått äckligt bratthak, där brattsen står med sina äckliga fula skjortor o försöker glänsa med den dyraste skumpan, fan vilket hemskt liv. Eller så hamnar man på nått hemskt fjortisställe där folk dricker på krogen för första gången o har en agenda med kvällen. Att bli så full som möjligt. Eller så hamnar man på nån äcklig barjvel med brölande idioter, med nån allvensk match i bakgrunden, som om svensk fotboll inte suger kuk ändå. Det jag vill ha är precis som intro scenen (även battlescenerna) i filmen "You got served". Dit folk enbart går för att dansa och battla! Var på massa sådanna ställen i USA, o dansade skiten ur mig(ja jag är dansare)! Contentan av mitt inlägg är att jag börjar få panik nu, vart är alla dessa ställen i shlm, för jag vägrar tro att det inte finns några här. Hoppas det fortfarande finns en liten folkskara kvar som vågar/vill dansa utan alkohol i kroppen (då menar jag inte att stå o hoppa i grupp till "kung i baren" eller "sommartider"! Titta på danssekvenserna i filmer som "you got served" "stomp the yard" "step up 2" så vet ni vad jag letar efter. JAG HAR PANIK, vart kan ja hitta liknande ställen i Stockholm????? HJÄÄÄLP!!!
Order one bottle and I fuck with one modell, then I order more bottles now I got more models

2008-10-27 01:08
TheKnod P23

Är "dansare" också, och det du söker finns i Sthlm. Bara att man måste vet vart och när.
Var tex igår på en underbar kväll på Mosebacke! Sthlms house och breakdancers bladat med glada människor! Det var trångt, men det blev mycket cyhper! Om du dansar utan alkohol, och till själfylld disco och house. Så bör du komma till Soulmates Jam på söndag (Länk)

Det är dock lite så att Sthlms "dansare" håller ihop, och går på saker ihop. Men så fort man kommer med i cirkeln, så är det underbart! Dock har jag nog inte upplevt någon stomp the yard feeling på någon klubb ännu i Sthlm. Men det är nog för det inte finns en sån dans kultur i Sthlm ännu. Men klart det blir battles på dans golvet från och till. Men det är mest kärlek hehe.. Klubbarna jag rekomenderar dig att hålla ögonen öppna för är: Soulmates, Raw Fusion, Yes, Devotion. Sen är det på events och jams det händer mest! Men som sagt, det är lite svårar att få info om i tid. Vet inte vad du letar efter för musik, men hojta om du behöver mera hjälp man!
Love Music And Dance

2008-10-27 15:21
finns som ovan sagt ingen klubb/bar där de spelas vettig hiphop.
gillar du lil wayne lär de dock inte va nå problem.

2008-10-27 22:07
psk P24

Haha, true till en viss del man.
Club Yes och Raw Fusion brukar ofta bjuda på sköna dängor från 80 till 00 talet.
Love Music And Dance

2008-10-28 08:46
2:35.1 på Berns spelar hiphop varje onsdag. Tung skit.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2008-10-28 09:37
IceBerg!
Tack för tippset! Tidigare var jag med i ett grymt crew, med alla sorter o vi blandade väldigt mycket, break, ragga, reggae, poping , locking! Men sedan flyttade ju jag till sthlm pga nytt jobb! Tanken var att man skulle ha svårt att hinna med alla dansevenemang som skulle va! Men dessa lyser starkt o fint med sin frånvaro. Ska iaf börja kolla in dessa ställen du tipsade om, o ta det därifrån! Tack för tipsen! Who knows kanske vi möts i en ring en vacker dag(kväll)! Ha de bra!
Order one bottle and I fuck with one modell, then I order more bottles now I got more models

2008-10-28 13:41
Haha! Låter ju skit soft det dära!
Sthlm behöver mera crews! Helt klart! Finns nästan bara break-crews.
Sagt det många gånger; det ligger verkligen i våra händer, vi som är i den hära åldern.
Vi kan göra så mycket för dans kulturen. Bara att arrangera.
För det finns sjukt mycket dansare som är peppade! Unga och äldre.
Men håll även ögon och öron öpnna i närheten av Sthlms dansskolor;
Dans Center, Marikas, Blue Hill. Dem står för mycket i Sthlm. See ya around!
Bless!
Love Music And Dance

2008-10-29 13:53
Musslan.

2008-11-12 09:45
theknod förväntar sig usa's danskultur i sthlm. det var det mest naiva jag hört. hahahahahahahahahahaa.... IDIOT!
RATED R!
DJ

2008-11-12 19:40
På fredag lirar jag grym hip hop på Hotel Rival på Mariatorget i Stockholm.
Där kommer ni att få överdosera i det bästa från förr och nu uppmixat med lite funk och disco.
21-02
Fri Entre
20 år

2008-11-15 13:36
Teddybjörn P21
Nej jag förväntar mig inte det din lilla människa! Jag hade hoppats och förväntade mig det, eftersom det är en huvudstad! Säg det gärna till mitt ansikte nångång! Känner igen detta, man stöter alltid på sånna som dig på internet. ar aldrig förstått detta med att börja tjaffsa med någon på internet helt utan anledning. Som sagt jag ska nog ut ikväll till, ge mig ditt nr, så kan vi bestämma en mötesplatts, o kan säga exakt va fan du vill mig till mitt ansikte.

2008-11-17 19:53
"Nej jag förväntar mig inte det din lilla människa! Jag hade hoppats och förväntade mig det"

Vad yrar du om? Förväntar du dig det eller ej?

Tjaffsar? Nej kommenterar bara dina spåniga inlägg sedan tidigare.

Hoppas du hade en trevlig kväll.
RATED R!

2008-11-19 07:50
OsvenskTiger P25
Jaså? Jag tycker att Söder har den skönaste hip hopen.. Gamla skolan, breaks, electro och allt vad det är hör väl till det vanliga.. Häng med och ta ett glas någon gång om du vill.. Men nä, det var länge sedan det fanns något självklart ställe här i stan. Själv letar jag efter ställen som spelar gabber förresten.. Någon som vet något?

Och.. Måste bara säga angående det där.. Fyfan för när folk utgår ifrån att man är reggaesnubbe för att man är hip hopare..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.