24/11 The Roots @ Berns
Enligt Roots turnéschema spelar de på Berns den 24/11. Ingen information på Berns' hemsida än så länge, men det dyker väl upp snart. Törs man gissa på biljettpriser runt 300-350:- som det brukar vara när Roots gästar Berns? Hur som helst jäkligt kul att de äntligen är tillbaka. Stockholm har ju varit ganska bortskämda med Rootsspelningar fram till 2006 (det var väl tunt 2007?). De verkar gilla Stockholm och Berns. Ett band som visar sina fans oerhörd tillgivenhet. Minns när Black Thoughts moster gick bort inför någon spelning för några år sedan, men istället för att ställa in sköt de upp spelningen sex dagar så Thought hann åka hem och begrava sin moster och komma tillbaka. Och under ordinarie konsertdagen arrangerades istället en gratisklubb där ?uestlove spelade skivor (bland annat lirade han Nirvana). Hörde att de resonerade något i stil med att de hört att så många amerikanska artister ställer in hela tiden i Sverige och att fansen förtjänade bättre än så. (Inlägget ändrat av Evolution 2008-09-15 11:53:06) ___________________________________________ Biljetterna har släppts. BERNS SALONGER, StockholmPris: 360 kr.Insläpp: 20:00. Konsertstart: ca 22:00. Åldersgräns: 20 år. Endast direktbetalning på internet! Länk till Ticnet.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Ouf fan va fett! vågar man gissa åldersgränsen 20 ?
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Konsertbesökare
2008-08-27 17:06
Oj, vad grymt. Ni som inte har sett dem borde göra det. Sjukt bra live.
men hur blir det då med Berns ljud? Ksn väll inte direkt säga att dom är kända för det bästa ljudet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
De verkar gilla Stockholm och Berns Stockholm är väl deras 8:e favoritstad enligt dom själva. Ser fram emot det här, igen!
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab
Eatme Problemet med dåligt ljud drabbar främst artister som inte använder liveinstrument, vilket Roots däremot gör. Ju mer livemusik desto bättre upplevelse. Ett knep man kan testa på Berns är att använda öronproppar om man tycker ljudet är dåligt. Det filtrerar bruset bra och ger ett förvånansvärt klart ljud. Tror det var på Talib Kweli jag testade det för något år sedan. Den konserten hade det ett otroligt jobbigt ljud (det måste ha varit roddat för Slayer).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Det har du rätt i, vi får se hur ljudet är i november, annars provar jag öronproppar. Ser verkligen fram emot The Roots! Förövrigt så har jag sett slayer live, det va så högt att man knappt hörde något alls.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tungt...
life is still a bitch.... but sometimes to unwind she lets me feel her tits.
sjukt nice tänkte se dom på hiphop kemp i Tjeckien men det blev inte av så nu får man en andra chans får hoppas på att dom lägger åldern på 18^^
Be brave
Yes, Fyller 20år den 24 november.. perfect! haha
FAU
Hmmmm....*antecknar*
•pave paradise•
åååh får hoppas på 18 år! då är jag där utan tvekan!
www.myspace.com/methylatedproductions
Jag måste se! Var riktigt nice senast jag såg dom på berns. =)
i'll make you disapear like gas in the air...
hmpf det är så lång tid kvar. Men vilken tid det kommer vara när den väl kommer. Någon som har koll på vad det är för låtar dom kör på den här turnen?
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Lär väl vara en hel del från senaste skivan blandat med alla gamla klassiker.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Dom var galet bra sist, jag ska lätt dit och se dom igen!!! Fan va kul =)
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
"You probably told your man about us on his birthday"
Endast direktbetalning på internet, betyder det inget biljettköp i dörren eller att biljetterna inte kommer finnas för förköp någon annanstans eller båda två?
Biljettköp i dörren är tillgängligt enbart om spelningen inte säljer slut via nätet, vilket den definitivt kommer att göra. Direktbetalning innebär förmodligen att det inte går att boka biljetterna.
•pave paradise•
Ah, så klart!
Ill be there, biljetterna är införskaffade!
my name is xelly smelly
aah de kommer blir sa dunder, sag dom i tyskland forra sommaren, far rysningar bara av att tanka pa de, basta livebandet jag sett !
run a little more..<br>
Det närmar sig. Finns fortfarande massa biljetter kvar tydligen dessutom.
•pave paradise•
Sista chansen att se The Roots på många, många år i Sverige. Tror fan jag ska gå, trots att det är på en måndag.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Sista chansen att se The Roots överhuvudtaget i Sverige om ryktena stämmer. Jag är där.
•pave paradise•
Äh, dem ska ju inte splittras, bara ta ett uppehåll i deras turnerande i några år. Så mycket som dem älskar Sverige tror jag inte att vi har sett Questlove och Black Thought på berns för sista gången.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Uppehållet = agera husband åt Jimmy Fallon när han börjar med sin nya show. Det är därför det snackas om att de inte kommer tillbaks på ett tag (läs: igen)
•pave paradise•
Jo, det vet jag väl. Men det är ett fyraårskontrakt, om inte det fortlöper lär vi se Roots på svensk mark i samma veva som nästa presidentval.
Hm...våra källor berättar inte samma saker... Hursomhelst, jag tycker definitivt att fyra år är på tok för länge ändå. Men det är oviktigt just nu.
•pave paradise•
Tror det behövs minst fyra års uppehåll för Roots i Sverige för att jämna ut alla spelningar de haft här på sistone. Man hinner ju aldrig längta efter att få se dem.
Haha...känner du dig inte ordentligt bortskämd nu när du har sagt sådär? :P
•pave paradise•
Sant ju, dem lirar ju här oftare än Iron Maiden.
då var de snart dags, ska bli fett soft.
SPARK!
Klicka för låtar
Klicka för beats
Måste bara dit, har missat flera av deras senaste besök, om det nu är sista gången som de är här skulle jag inte förlåta mig själv om jag missade det här. Såg dom på Gino -95 första gången, 13 år senare sluts cirkeln på Berns. Måste bara dit som sagt.
Deras turnébuss verkar ha crashat i Paris, men dom verkar fullfölja hela sin turné iallafall.
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab
Röjjigt?
Det var helt jävla överfett! ...för att uttrycka det på ren svenska.
Så bra som det kan bli, egentligen. Enda invändningen är, i sedvanlig ordning, att ljudet förstörde för mycket här och där.
•pave paradise•
sjuukt bra, typ det bästa jag sett...
SPARK!
Klicka för låtar
Klicka för beats
Arrrggghhh. Sluta nu! Inte efter fucking rock the bells fiaskot! Vad var det som var så jävla bra då? Ere nån som kan langa videoklipp med någorlunda ok ljud?
Ptja...man kan ju börja med att nämna det allmänna underhållningsvärdet och stanna där i några timmar, för att sedan nämna att varje man i bandet är en underhållare av hög klass. Sen kan man försöka börja snacka om frispelet som fyllde ut luckor mellan låtarna. Och sen kanske, om man inte känner att man bevisat hur bra det var tillräckligt mycket, så kan man snacka om The Roots egna låtar.
•pave paradise•
Tycker knappt det var några mellanspel, utan bara +2h fullt ös. Tanken slog mig mitt under konserten att det är det här som skiljer en artist från en musiker. En artist är en person som bara går upp och gör sin show som vilket 9-5-jobb som helst. Det är inte dåligt, även om alla har dåliga dagar på jobbet ibland, utan det kan vara bra ös och en riktigt bra konsert. Men det är fortfarande bara jobbet. Med The Roots får man känslan av att de fullkomligt älskar det de gör. ?uestlove har ju exempelvis sagt att deras skivor är promotions för liveshowerna. De lever sig in i musiken och showen och Berns blir en enda stor enhet. Varje medlem av The Roots är fullfjädrade musiker, och har så vitt jag kan minnas alltid varit det. Ibland får de kritik för att de gör om sina egna låtar. Jag vet inte hur det är på andra platser, men i Stockholm fungerar det. Kanske därför de gillar att komma hit? Sverige är traditionellt sett mer ett rockland än något annat. Spelar ingen roll vilka rötter du har, jag såg folk från olika kontintenter som älskade experimenten. Det var en bra komponering av låtar. Ganska mycket från "Do you want more?". Jag visste inte att man kunde spela sådär på en bas. Förstår inte klagomålen på ljudet heller, snarare var det helt perfekt. Inte så mycket diskant. Var det sista gången de var här, så var det en klart värdig avslutning.
Fan va sjukt bra det va! 2 timmar och aldrig långtråkigt, är helt glad fortfarande. Kan vart det bästa jag sett.
sjukt jävla bra!
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Hahaha det var helt genialiskt! Jag blev galen när Black la sista versen i You Got Me över Lollipop-beatet och rappade SIN vers med med Waynes flow. Och så Move On Up! ah my god det var riktigt, riktigt svinbra.
Why Baby Why? www.yby.se
Jävligt sur att jag missade detta. Vad är det för rykten att det skulle vara sista gången i Sverige? Vad stödjer sig detta på? I så fall varför?
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!
goodfellas: De sägs ha skrivit på ett kontrakt för att vara husband åt Jimmy Fallon när han tar över Conan O'Briens show nästa maj.
•pave paradise•