25/4 - Ginuwine live @ Berns
Då var det dags igen - The SoulReal Show är tillbaka! Vi som tidigare gett er Lounging at Berns, Club SoulReal och det största Hip Hop/Rnb-eventet i Norden, Urban Cruise! Under åren har vi haft nöjet att presentera några av världens främsta RnB artister, så som Joe, Horace Brown, Montell Jordan och Musiq Soulchild mfl. Den 25 april har vi äran att få presentera Ginuwine, en utav en av 90 talets största RnB artister, för en unik spelning på Berns Salonger. Ginuwine banade nya vägar inom genren med låtar som Pony, In Those Jeans, Hell Yeah och So Anxious för att nämna några. Ginuwine och The SoulReal Show kommer se till att ni får en fantastisk helkväll som kommer göra det svårt för er att står still. För att ge er en härlig början på kvällen så öppnar Mohombi, från gruppen Avalon för Ginuwine, med att ge er smakprov från sin nya skiva. Senare kommer även DJ Rockwell, Dj Dash, DJ Rolex och DJ JeJo att spela det bästa inom RnB, Hip hop och Dancehall. Berns Salonger kommer vara fyllda av en RnB vibe du inte vill missa. Åldersgräns 20år, biljett pris 295kr på ticnet, biljetter släpps den 9 april. För info www.soulrealshow.com , www.berns.se och www.ticnet.se . Vi ses där!
atta aina!!!
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
yez im there
och vem fan är du?
jag flyr till Göteborg godamnit
Är så trött på alla rnb artister som drar ut på turné utan att ha släppt nåt på säkert 10 år, som Blackstreet innan t.ex. Känns som dom drar ut på turné för att dom blivit panka och vill tjäna lite cash igen, men inte har nåt skivkontrakt längre som dom kan släppa nytt material med. eller nåt. Visst, jätte soft med lite nostalgi men kan ändå inte sluta störa mig på det =/
lovejones: Det är ju pga att folk inte längre köper skivor som många av de bästa artisterna inom soul/R&B inte har något vettigt kontrakt längre och därför tvingas tjäna pengar på att turnera. Det är tragiskt men sant. Den enda R&B som verkligen säljer idag är megaartister som Usher och Alicia Keys samt såna som Omarion och Chris Brown.
www.plaingold.com
lovejones>> jag förstår vad du menar, men man får ju tänka på att precis som tonåringar idag växer upp med Rihanna, Chris Brown och Ciara så fanns det faktiskt folk som växte upp med Jodeci, Ginuwine, Toni Braxton, Blackstreet osv..
aaah the good old innocent times.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
lovejones F23 : Ginuwine släppte ju ett album 2005... sen är det väl skillnad på att dyka upp som soloartist och att komma hit med halv uppställning plus nån polare som körar i blackstreets fall.
Dessutom känns det som alla dom äldre akterna faktiskt kan sjunga live. Det är ju sisådär med de flesta nya artisterna.
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
Soulreal levererar alltid!!
ich lebe fur hiphop
Klart det kan vara kul att se en legend, men jag kräver mer än den standard som det blivit i Stockholm numera... Jag tycker att de här 40 minuters singback-showerna med Joe, Montell Jordan, Musiq osv är urtrista. Men uppenbarligen finns det många som inte håller med, med tanke på hur bra i princip alla Finest-evenemang och liknande verkar sälja.
skriv kort, helst inte alls
Håller med dig Soulchild. De R&B-shower som arrangerats i Sverige de sista 2-3 åren har genomgående hållt riktigt låg klass. Det är ganska trist eftersom man vet att de här artisterna verkligen kan sjunga. Jag såg t ex Joe på Hovet ca 2002 och det var riktigt bra, bara för att sedan komma tillbaka förra året och köra singback. Vad fan händer? För övrigt var det det första jag tänkte när jag såg rubriken...."ah, singback igen...nej glöm att jag åker till Sthlm för den skiten"
www.plaingold.com
Känns som att d behövs lite positiv stämning här...=)
Boyz II Men körde en GRYM show på Berns i tisdags!!! Bästa konsert jag någonsin varit på utan tvekan! Så det finns hopp...=)
Bless!
Hip-Hop Playgrounds...
Kan bara hålla med TA-Rocka! Boyz II Men var mer än grymma! Sen hade man ju förstås trevligt sällskap på den konserten också :) Fnular lite på Ginuwinegiget ännu. Går säkert om jag känner mig rik och inte allt för upptagen.
lovejones F23 Ginuwine har släppte nytt så sent som 2007 (I apologize), året innan det en greatest hits och innan dess 2005, 2003, 2001, 1999 och 1996 så jag fattar inte vad du klagar på.
Ginuwine är en högst aktuell artist med många bara album bakom sig. Bara för att du själv inte är insatt i dagens RnB scen betyder det inte att artister inte gjort något sen du sist hörde dom på MTV.
Ska hur som helst bli grymt att se Ginuwine!!!
www.iluvrnb.blogspot.com
Soulchild P23 "Men uppenbarligen finns det många som inte håller med, med tanke på hur bra i princip alla Finest-evenemang och liknande verkar sälja."återigen "finest" levererar en artist till arrangörer som betalar för en viss typ av konsert och bestämmer darför längd på uppträdandet.
Finest är en förmedlare och inget annat arrangörerna med stålarna bestämmer vad och hur de vill få sin akt levererad till ett eller flera ställe.
Montell sjöng inte singback inte Musiq heller därimot Joe var en sådan det håller vi alla med om !
Ginuwine kommer att leverera en grym show utan tvekan !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"Singback kallas musikaliska framträdanden där all musik är förinspelad, men sången framförs
live . Det används numera i
Melodifestivalen och
Eurovisionsschlagerfestivalen , sedan den tidigare liveorkestern slopats."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Singback
:)
Nog för att jag var svängd på nyår, men Musiq hade definitivt inte något liveband med sig...två körsångare, ja, men det var ingen livemusik.
Montell Jordan bemödade jag mig aldrig att gå på. Om han hade livemusik så står jag corrected.
Hade detta varit för ca 8 år sedan hade jag stått längst fram!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ginuwine har ett eget skivbolag så han kan släppa hur många plattor han vill. Nu är han också aktiv med sin grupp TGT bestående av förutom han själv med Tank och Tyrese. Så lika avdankad karriär som blackstreet har han absolut inte.
och vem fan är du?
in those jeans räcker för mig...
um dois...
Varför ska man gå på gamla artister så som ginuwine...Det är nya och fräscha beatz som gäller..Varför gå tillbaka hela tiden när det är framtiden vi ska fånga... Brick and Lace @ Ambassadeur 2 Maj is the shiit!!
Brick and lace ? du borde inte ens sätta de i samma mening som Ginuwine. Ginuwine har en riktig röst och unik sådan!! brick and lace har inga jävla röster
och vem fan är du?
till :BenneZz HYPE XO bara så du vet Brick and Lace hit låt kommer från en gammal Dancehall riddim! so is not that new...
Kan bara hålla med Soulchild..... Såg Musiq Soulchild i Gbg, det var nästan pinsamt... en cdspelare och 2-3 backup singers. Inte ends en DJ på scenen. Det bästa hade ju varit ett liveband. Sjukt amatörmässigt iaf.. Riktigt synd för jag vet att det kunde blivit en galet fet spelning bara man lagt ner lite mer känsla på det hela. Så fort jag ser en bokning där Finest är inblandad får jag direkt en känsla av icke kvalité. Jag känner mig lite som en "hater" nu, men jag kan inte hjälpa det, det är så jag känner.
Ord.
det blir nog bra....
ich lebe fur hiphop
Vad tyckte ni om konserten??
um dois...
men berätta jaa..hur var konserten??
Doo the right thing!!!!
Ingen?
jag tyckte iaf att han var helt värdelös. han kan ju fan inte uppträda. sjöng inte hela låtar. han var väl på scen i ca 30-40 min kändes det som... lagom mycket folk..
um dois...
Tur att man inte gick då. Var resten av eventet nice?
Love Music And Dance
efter att han gick av scen va nice... bra musik och lagom mycket folk kvar.
um dois...