I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

5/3 Cunninlynguists @ Nalen

Klubb & Konserter - Stockholm

2008-03-06 16:16
"vad vare dom slängde ut? vare grälle"

om det ändå vore så väl..
fortsättning följer.

2008-03-06 17:11
Two Face:
personen som skulle haft buttplug är dj_josh. nånting kröp upp och dog i hans röv tidigare under kvällen. jag var där, men vill helst inte gå in på detaljer.
nej, jag litar inte på läkare,<br> dom är ju inte kemister.

2008-03-06 19:55
haha de trodde jag också ett tag men det var ju som sagt små färgade plast bebisar:P
Aiight

2008-03-06 20:49
det var SÅ JÄVLA GRYMT!
these drugs aint as good as we wish they were

2008-03-06 21:01
Skitbra spelning! Jobbiga vakter dock, tvingade mig att dricka vatten hela jävla tiden.

2008-03-06 22:13
riktig bra spelning!
men lite för kort och jag saknade tonedeff...hmmm blir nog en minoritet när jag säger att den förra var bättre =)
Knowledge, where the people at?
Liverpool FC---AIK

2008-03-07 00:24
Det sjukaste hände idag iaf, måste skriva av mig.

Satt o pluggade på KTH. Vi har ett biljardbord där vi brukar sitta, kan vara soft att ta paus o lira lite. Gissa vilka som stampar in?? CUNNINLYNGUISTS! haha... några snubbar som filmade dom också. Snackade med dom som filmade, dom gjorde nått för svt och skulle lägga upp det här.

Höll iaf på att tappa hakan när det hände. Dom lirade biljard i kanske 20 minuter, Deacon rappade in i kameran sen gick dom in i ett annat rum där en intervju skulle ske. Väntar med spänning på att det ska komma upp!

Detta var i alla fall bland det sjukaste som hänt mig, tror ni jag blev förvånad eller?
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2008-03-07 04:08
Word2yaMova P22
grym anekdot!!

jag ska se dom på lördag här i göteborg så om någon kunde vara snäll att ge en ungefärlig låtlista hade det varit guld! tack på förhand.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2008-03-07 09:22
ja e fan deprimerad för ja missade de här känns riktigt piss asså=(
thundercooperfuckinbird

2008-03-07 10:02
ska bila ner till göteborg föär jag missade stockholm konsären... hur länge spelade dom?

"Its a struggle, but a beautiful struggle....."
// Talib Kweli

2008-03-07 10:06
Bara jag som tyckte det var helt hopplöst tamt och sinnessjukt tråkigt?
"The badder you seem, the more lies you tell..."

2008-03-07 10:42
sinnessjukt tråkigt!!?
jag hade iaf fett kul!! ok, de tog slut ganska snabbt..
och vakterna tjata om vattnet hela tiden haha!

och som sagt, tonedeff var saknad..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-07 13:37
Dåligt mycket jag röjjde när de öppnade med Hellfire.
".. but I can sure as hell tell you that's a crime!"

2008-03-07 14:11

ingen som lyssnat på cunnin ett tag som kanske kända igen några utav låtarna? lista dom låtarna som ni minns spelades!
tack :)

Rhetoric

2008-03-07 19:14
hmmm
av de låtarna jag kommer ihåg var:

Lynguistics
America loves gangsters
Be free
Old school
Wonderful
Never
Yellow lines (tror jag)
Nasty filthy
Since when
Nothing to give
Thugged out since cub scouts
Brain cell (tror jag)
Hellfire
Mindstate (tror jag)
Dying nation
Valley of death

hmm jag lär ha glömt några...
Liverpool FC---AIK

2008-03-07 19:27
halfanimal: det var möjligtvis inte du som spillde öl över mig under allt röjjande längst fram? och ja, ska man stå längst fram så ska man röja med! och INTE med dricka, det är inte mysigt med ölplask.

kul att starta en cypher med dom som var där! vet inte vilket crew det var men jag var iaf bruden som körde mot er! props 2 you!

GRYM konsert annars, älskade låtvalen med både gammalt och nytt!
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se

2008-03-07 19:48

Kompletterar med:

Mic like a memory
Summer's gone
KKKY
Dirty Acres
Mexico

Seasons
Halfanimal
What'll you do

Men vad jag kommer ihåg så spelade dom väl inga låtar av de du "tror" (Mindstate, Braincell, Yellow lines) eller!?

//K

2008-03-07 20:38
Aye F19 Ni röjjde på bra där innan, skoj och se det förhöjde stämningen!
Förövrigt tung konsert mycket kul!
enda minuset var väll brat brudarna som tidigare nämnt i tråden, som stog och segade längst fram..
Varför ens försöka?

2008-03-07 22:08
stört fet låtlista! tackar boys!!
Rhetoric

2008-03-08 00:48
Sjukt att folk gnäller så mkt, fan alla är väl sig själva, vissa röjer, vissa är tråkiga, vissa har öl, andra inte... enjoy the show och drick, drick inte, knarka, knarka inte, hoppa, hoppa inte... fan ... kör bara er grej.. jag fick öl över mig av nån men garvade bara, jag såg tråkiga jävlar och gnällde inte... sånt som händer.. bra konsert.

2008-03-08 09:25
håller med..
men fan inte spela dom mindstate.. de hade jag kommit ihåg isf hehe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-08 10:35
Aye

Nopp, drack bara i baren INNAN.

2008-03-08 13:20
Aye:
hehe fet cypher det blev, det var extra fresh och breaka i ölpölarna..kul att ni kom fram och ville battla, sånt vill man va med om oftare! det fick en och tagga till inför spelningen :) bigUP.

skönt att man lyckades fånga en liten plast bebis också, som förövrigt luktar choklad

2008-03-08 17:40

Glöm inte att ni kan höra en intervju med grabbarna på måndag 16:00-17:00 i Urban, sveriges fetaste hiphopprogram på www.studentradion.com

pz!

Kid

Mud on your sofa - FRRRRRUCK your couch!

2008-03-09 14:08
Bilade ner från Östersund för att se Cunninlynguists och Buck 65. Bucks spelning var bättre. Låtarna från Will rap for Food och Southerunderground gör sig sjukt bra live. Men det blir lite avsnoppat eftersom inte Mr SOS är med längre. Natti är ioförsig fet men han kan ju inte lägga SOS verser. Detta gjorde att flera av låtarna fick avbrytas abrupt efter Deacons eller DJ Kno:s verser.
Från A piece of Strange var det Hellfire och America Loves Gangstas som stod ut.

Men som sagt. Buck 65 på Debaser på torsdagen var flera resor bättre.
Forumsignatur, forumsignaturigare, forumsignaturigast.

2008-03-09 23:38
Double 20

Men vad jag kommer ihåg så spelade dom väl inga låtar av de du "tror" (Mindstate, Braincell, Yellow lines) eller!?

hmmm fan nu kommer jag verkligen inte ihåg....antar att de inte körde mindstate men möjligtvis yellow lines...hmmm....de har ett par låtar som är ganska lika =P
Liverpool FC---AIK

2008-03-10 01:38
Jag hamnade i het diskussion med vakten med glasögon.
"ingen blixt dom första 3 låtarna"
-men? dom har ju kört 5 nu...?
"KAN du INTE repektera REGLERNA så kan du ta din kamera och gå"

vilken jävla attityd. I mean, a nigga gotta work for a dime and shit:(

2008-03-10 22:10
Här kommer en liten bit av den softa avrundningen med Mexico. Från konserten på Nalen.

Enjoy

Länk till videon

2008-03-12 13:57
Whut, körde dom inte the light!? Fett synd att man missade dom men dom lär ju komma nästa år lr nåt.

2008-03-12 14:41
Ja det lär dom ju göra med tanke på att de är från Lund hela gänget.
HMOR

2008-03-12 15:53
Waffles; kanske får en ny chans redan i år. Jag snackade lite med Deacon efter konserten och han sa att dom kommer till Sverige redan i höst. Han kunde dock inte säga var dom skulle spela men det låter ju bra...

2008-03-29 19:08

Det låter riktigt jävla nice asså! hoppas det stämmer för jag hade det fett som fan! hoppas det blir förbättringar på ljudkvalitén tills dess. tyckte det lät lite för brusigt & knastrigt för så bra producenter i mina ögon&öron... fet spelning med fett röj o grymma låtval!

kompletterar med lite låtar som spelades :

the park
georgia
(Dirty acres)

beautiful girl,
nothing to give
hourglass
(A piece of strange)

för övrigt... hur kunde ni glömma beautiful girl? För det första TUNG LÅT! för det andra... kommer ni inte ihåg: "fuck that shit, smoke that shit, roll that shit!" shiiiet...  det var ju fett röj juh. alla hängde juh på!