8/11 - GOLDIE (Metalheadz, UK) @ Rekyl / Berns 2.35:1
Berns 2.35:1 och Rekyl presenterar: GOLDIE Rufige Kru (Metalheadz, UK) @ Berns 8 november Han är en ikon, en ökänd multiartist och han är tillbaka. Rekyl och 2.35.1 upprepar succén från i våras och bjuder in Goldie till en exklusiv spelning. Torsdag den 8 november står dj/producenten/skådespelaren/skivbolagsägaren från England åter bakom skivspelarna på Berns. Goldies spelning på Berns våren 2007 blev en succé. När Stockholm på torsdag återigen får besök av mannen med guldtänderna är det med nysläppta albumet Malice In Wonderland i bagaget, släppt på det egna kultförklarade bolaget Metalheadz. Även denna gång ackompanjeras Goldie av sin egen favorit MC LowQui (UK) som gör kvällen komplett. LowQui (Metalheadz, Digital soundboy, Widescreen, Bassbin, UK) har i över ett decennium skakat om hundratals klubbar och festivaler over hela världen. Rekyls egna Boj Lucki och Toni Bassi är support under kvällen. Goldie aka Rufige Kru (Metalheadz, UK) MC Lowqui (Metalheadz, Digital Soundboy, Liquid V, Bassbin, UK) Boj Lucki och Toni Bassi (MIR Crew / Rekyl) Berns 2.35:1 Näckströmsgatan 8 Torsdag 8 nov 23-04 100 kr 23år Läs mer på: www.myspace.com/goldierufige www.myspace.com/lowqui www.myspace.com/mirrecordsdnb www.klubbrekyl.com www.berns.se
www.myspace.com/djbojlucki www.klubbrekyl.com
Jag är antagligen där igen. Var nice sist. Guldtand-crew.
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com
pepp
så kefft att de inte är något på kina längre.. 23 år =/ nu missar man han igen
de där va ju sådär asså....har sett goldie förut då va det bra...krust & die bräckte med hästlängder....(samma ställe veckan innan)
FöLeRs
men fan sluta ha dnb på berns å sån där skit vafan ska man med all flash till? det räcker med en redig skysst lokal utan nazi-dörrvakter ...hehe de e fan inte dnb! fan asså när ni hade fab å groove på nymble de va råfett! så jävla mycke bättre...fuck berns! de ska fan inte va stureplans mode i kön och shit hatar det där asså
FöLeRs
Jag går dit igen. Var sjukt bra!
Love Music And Dance
Gnälla på att det är dörrvakter på nattklubbar... kom igen så ser verkligheten ut. 2.35.1 är mycket trevligare än nymble tycker jag.
www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic
vakterna kommer man nog inte ifrån. men dnb känns lite malplacerat på berns. eller kanske mer publiken som kommer dit. nymble kändes mer som en naturlig miljö och drog till sig skönare folk
Hej på dig megauggla pojke 19: Några frågor bara: 1. Är det någon som tvingat dig att gå på Berns? 2. Har du någonsin försökt ordna en dnb fest i den här staden? Av dina inlägg av att döma så är svaret nej på ovanstående frågor. Min erfarenhet är att folk kommer alltid klaga på något. Om det inte är ljudet så är det lokalen. Om det inte är lokalen så är det ljuset, toakön, färgen på tapeterna eller ngt annat viktigt... Tycker själv att berns 2:35 funkar utmärkt som lokal för Rekyl. Man kan tyvärr inte få allt. Men du kanske vet ett ställe som har grymt ljud, ljus, inredning och inga dörrvakter samt dessutom ligger mitt i stan och är villig att låta oss köra fester där. Isf får du jättegärna höra av dig. /Rekyl
Toni_Bassi P30 Klart folk går till berns hellre än inget alls. Synpunkter får man väl ändå komma med hoppas jag? Iaf grymt kul att ni kör.
Jag håller med om att känslan inte blir densamma när Rekyl körs på ett ställe som Berns och det står 2-3 monster i dörren som påstår att det bara är gästlista hela kvällen eller andra dumheter. Jag röstar också på Nymble där hela grejen kändes mer avslappnad och utrymmet var exemplariskt. Visst är lokalen på Berns flashig och trevlig i övrigt men det är hela den där stureplansmoden som hade kunnat vara mindre påtaglig. Hur skulle det vara med ett par trevliga DnB-älskade homo sapiens i dörren istället?
Ibland räcker det inte, spec för killar, att vara "stilad". Du bör vara medlem i A-teens eller vara KK med Charlotte Perelli för att komma in. Vill man besöka Rekyl och klubben körs på Berns så är man faktiskt tvingad att gå dit Toni :)
Rekyl uppskattas mycket av DnB-folket och det är helt fantastiskt att ni kört så mycket nu. Men vad hände med Nymble egentligen?
gonzo jag stila fan till mig tog på mig finaste skjortan (hugo boss ) heheh, men endå jag var där när dom öppna å vakterna började jiddra om att det var lista hela kvällen om man inte var på den så var det kört.men det v ju bull.så man fick ljuga ihop en historia för att komma intoni bassi geezer 30 haha h aja jag fyleer faktiskt 20 på söndag.igentligen blev jag väll mest ledsen för vakterna är jobbiga.dnb är ju det bästa jag vet går på allt som kommer liksom.vill inte dissa rekyl de e fett soft.men jag håller min åsikt iaf.när ni har på nymble så e det mer plats å det kommer mest heads liksom. nej jag har inte försökt anordna nån dnb fest men det kommer och då ska jag konkurera ut dig din jävel! heheh eller så kör vi tillsammans=)
Peace!
FöLeRs
Klart att man får ha åsikter men allt handlar om hur man uttrycker sig. Tyvärr är det lättare för många människor att klaga än att berömma, speciellt när de gömmer sig bakom sina burkar och hemliga namn.
Vissa tror verkligen att det är enkelt att driva en klubb och få tag i ett ställe att köra klubben på.
Andra tror att dnb-promoters tjänar stora pengar på det. Ingen av påståendena stämmer. Vi har alla heltidsjobb och de lilla summan som dras in går till att boka artister vi vill få hit. Vi får kämpa för att försöka visa upp en bra sida av drum’n’bass i stan och inte skrämma alla nattklubbsägare till döds. Varför? Jo, på grund av att musiken tyvärr har haft rätt dåligt rykte på stan.
Vi är bara glada över att få chansen på ställen som Berns, Nalen, Trädgården, Reisen, China Teatern och Nymble.
Vad som försvårar för klubbarrangörer?
1. Dansrelaterade klubbar säljer inte mycket i barerna. Som ni kanske vet så tittar företagsägare ofta i kassan. J
2. Klotter. Som Danne Irk (traffic) var inne på i en annan tråd här så sabbar vissa sjukt mycket för de som försöker ordna fester. Vi har fått mycket problem på de flesta ställen vi kört för att någon/några lekt med sina pennor.
3. Åldersgränser. Vi som klubbarrangörer kan oftast inte påverka en nattklubbs policy eller åldersgränds utan man får anpassa sig. Vi har dock gjort vad i kunnat varenda gång och försökt ordna under 20 listor och slitit häcken av oss med att ordna hundratals mail vi får in för att just alla ska känna sig välkomna.
Några av anledningarna till att vi inte kör regelbundet på Nymble just nu:
Sjukt mycket jobb inför varje fest där. Lokalen måste inredas och allt måste roddas från scratch. Minst 18 timmars roddningsjobb för oss involverade på plats den dagen vi arrar. Vi har inte den tiden eller orken att göra detta regelbundet eller pengarna att hyra in personal. Läget: Nymble ligger vid Tekniska Högskolan och är inte en lokal dit folk går regelbundet. Detta gör att man måste dra en unik publik, detta försvårar arbetet för oss. 3. Vi har kört där i många år och kände för att förnya oss. Men det stoppar oss inte från att återvända då och då när vi samlat kraft… som tex Fabio & Grooverider-festen.
Vill understryka att vi är jätteglada över det är så många som tycker om det vi gör och kommer nog att fortsätta med det så länge det finns folk som uppskattar det.
Vi har haft en stadig publik ända sedan 2000-2001 och är grymt stolta över att vara en av Stockholms största klubbar.
Big up Bojan!
jag tycker rent allmänt att folk får lägga ner att klaga så jävla mycket. va glada för att folk kör istället, känns endå som att dnb scenen är påväg nånvart nu och det är ju svinbra.
Bra sagt Boj. megauggla: Du kan ju alltid försöka :P Säger det oxå: Tack till alla som kommer och röjer. Inga dnb-headz = ingen Rekyl.
heheh aa vi får se! nämen diggar klubben asså de e fett bra initiativ det har jag sagt till en av er personligen.dom senaste veckorna har scenen florerat ännu mer fett kul.nu behöver man ju inte dra till london för att få se nått överhuvudtaget..bara bernsgrejen som sagt...men jag förstår vad ni säger asså! keep up the good work!
FöLeRs
mega_uggla tänk på hur du formulerar dig nästa gång du skriver något- konstruktiv kritik kan vara bra, men det var ju knappast ditt inlägg..
Nu missade jag Goldie men sist jag var på 235 för att lyssna på Stacy Pullen var det förjävla stifft, inte en själ som dansade. Bara massa minglande mediealkisar. Kanske är bättre vibb på torsdagar iofs. Jag tycker ni borde inte Esque och spela sönder deras Function One-ljud med lite hederlig dnb!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
floppen mm det känns igen esquivel
hehe aa kanske de
FöLeRs
Esque vore inte helt fel :)
Har inte lyckats ta mig dit sedan ombyggnaden men spelat på ett Function-One system på Redrum i Helsinki och det var galet bra.
function one e fett! brixton london upplevde jag det...ballt!
FöLeRs
Efter att ha spenderat delar av min kväll på The Office så vet jag nu var ni borde köra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hmm. Efeter att spenderat en kväll på Fabriken så vet jag vart vi kommer att köra den 7/12. Hold tight!
fabriken slår nymble. vore så najs om ni kunde köra där on a regular basis
det kommer som sagt blir dnb där den 7/12. Men det blir en annan tråd ;)
sjukt najs att höra! fabriken kan vara det bästa som hänt sthlms uteliv