I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

3/11 Pharoahe Monch @ Berns

Klubb & Konserter - Stockholm

2007-11-04 22:49
Lidköping
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Konsertbesökare

2007-11-04 23:19
Karl: Ja, jag fattar inte riktigt vad dom har där att göra egentligen. :S

2007-11-05 09:18
Jag tycker inte att ljudet var dåligt. Tvärtom. Såg honom när han körde en gratiskonsert på Berns förra året. Dock inte som förband åt EPMD. Men han var mycket bättre nu än på gratiskonserten. Men det var ett ganska snarlikt låtval. Men jag tyckte det var tungt.

Lite övrig info. Satt och åt lite frukost på Berns dagen efter när jag ser Pharaohe gå från hotellet tillsammans med någon brud och svänger in mot centralen via hamngatan. Han kommer tillbaka 15 minuter senare. Ensam. Kanske lämnade av gårdagens erövring?
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2007-11-05 09:24
Tycker Pharoahe va bättre än han va som förband åt EPMD, riktigt skönt drag emellanåt o jag älskar hans backupsingers som fan, skittunga. Sen tycker jag också, angående mosh pitten, att man är sjukt i huvet om man står där o lackar på folk som röjer, skriker o hoppar. Nån snubbe som lackade rätt hårt på mig för att jag spillde lite öl o gav honom en knuff men jag hittade iofs några sköna mosh pit homies också som röjde. O drum n basen sen va tung också

2007-11-05 16:46
Vadå, man kanske vill stå långt fram utan att få öl kastad i ansiktet på en och armbågar i huvet? Det finns ju sätt att röja också...
Men visst, står man långt fram kan man räkna med hiphopheads som hoppar upp o ner like crazy... Sen om man råkar stå i den mosh pitten, well bad luck.
"You probably told your man about us on his birthday"

2007-11-05 17:45
Jag stod långt bak, igen trängsel alls och såg hur bra som helst med mina 182cm.

Det är väl klart som fan att man får vara beredd på att få en armbåge i
huvudet eller öl spilld över sig om man väljer att ställa sig längst
fram. Vill du se bättre, ta dig upp på balkongen isf.

2007-11-05 18:31
monster P22
Alla är inte 182cm.
Jag stod också långt bak och såg hela scenen, för att det inte var fullt med folk. Jag menar inte att man ska stå längst fram och inte röra på sig, men alla vill nog inte vara med och hoppa på varandra som ett gäng retards (då e det bara att flytta på sig, men om retard-högen letar sig till en hela tiden kan man bli sne... sen den snubben som pekade finger för att man sjöng med i refrängen borde stoppa upp sitt finger någonannanstans...

Håller med C-Line P22 angående ljudet, det var faktiskt bra för att vara Berns. Brukar inte bli det när det bara är mic och DJ, men nu lyckades dom fan få till det.

"You probably told your man about us on his birthday"

2007-11-05 20:21
klart det var bra ljud. det är ju kutym att klaga på ljudet på berns. folk som aldrig ens varit på berns skriver inför konserter "meh, vaffö ska dom spela på berns för, zuperdåligt ljud jö".

vad gäller publik och röj så får man givetvis tåla det man ger sig in i (även fast det förmodligen var ganska snällt här, har hittills aldrig varit på en hiphop-konsert där jag upplevt publiktrycket som direkt jobbigt). men däremot tycker jag definitivt att man bör dricka upp sin öl innan man går in och hoppar och skuttar.
skriv kort, helst inte alls

2007-11-05 22:42
Haha, ni kan väl inte på fullaste allvar säga att det var bra ljud.. nu skäms jag.

2007-11-05 22:44
Visst det var en bra konsert och man har hört värre, men det var verkligen inte bra ljud.

2007-11-06 12:32
Ingen mer än jag som tyckte att det var för kort???
I smoke weed til my motherfucking eyes bleed! Rather bad memory than bad memories, I smoke cannabis!
One Love, JahBless&Peace

2007-11-06 18:05
jo jag.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>