I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

6/10 Dizzie Rascal @ Vice Secret Party

Klubb & Konserter - Stockholm

2007-10-04 15:49

6/10 Dizzie Rascal @ Vice Secret Party

ice har gått ihop med Levis den här veckan för att fira öppnandet av den nya affären vid Normalmstorget. På lördag anordnar Vice och Levis en gratis fest med Dizzie Rascal. För att skaffa din biljett ska du gå på någon av showerna torsdag, fredag eller lördag.

Mer info fortlöpande på kingsizemagazine.se

2007-10-04 16:35
varför dyker han alltid upp på cp tillställningar som det där i uppsala sist. missar honom jämt jag blir så sur. pallar inte åka till sthlm på lördag och skaffa biljett om det är typ giveaways som tar slut på torsdan... finns det mer info nånstans?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2007-10-04 17:29
För en gång skulle timar jag in sånt här när man väl är i Stockholm, en gratis konsert med Rascuuuuul - fett!
Yes! In Concert — For the love of music

2007-10-05 00:05
Ok kanske glider förbi Norrmalmstorg imorgon då....
"You probably told your man about us on his birthday"

2007-10-05 00:39

Guud va fett!

2007-10-05 01:46
Thx för tipset :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-05 02:30
VAFAN säger samma som Vinterstork P21.. pallar itne dra dit och vara osäker på om det finns biljett. blev fan sur nu

2007-10-05 19:30
Biljetten fixad.
På Chinateatern av alla konstiga ställen? Det är ju bara sittplatser där? Eller ska dom fixa en provisorisk scen vid loungen?

Och tiden... 00-05????

2007-10-05 19:36
Pezhi P24 : China kör klubb i foajen varje fre-sön 00-05, det är alltså inte en exlusiv spelning utan en klubbkväll... Kan bli sjukt intimt och nice.

Brukar vara där och dansa på helgerna :)
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2007-10-06 04:35
Jahaja, Kling gav mig en biljett till imorgon kväll... Antar att man måste dyka upp då :)

Fast varför jag fick biljett har jag ingen aning om, han vet ju att jag inte betalat inträde sen 85 typ ;)
-QanA

2007-10-06 12:37
1:30 på scenen hörde jag...

2007-10-06 13:26
Så vad, man kan komma in som vanligt eller behöver man biljett redan? varför ska det alltid va krångel för att se Dizzee? Regn på Hultsfred,obskyr spelning i Uppsala, och nu detta.
New Zealand Why not?

2007-10-06 14:44
Det underlättar tydligen att ha biljett, man kan hämta ut dem lite varstans. Ska kolla om jag har kvar mailet...

"Det kommer att vara biljetter denna kväll som kan hämtas ut på nya Levis-butiken på Smålandasgatan 20 "
-QanA

2007-10-06 17:20
ja hookade en biljett.. fucking tumult d va i affaren idag.. nan tjej klamdes, nan fick panik, borja grina och en snubbe STAGEDIVADE!! hahaha

om nan som har en biljett bestammer sig for att inte ga, sa har ja en eller 2 polare som vill kopa. om d inte gar att betala i dorren dvs..

skicka ett pm!
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-10-06 17:38
isofu P3 : Haha, är det sant? Soft. Min är så söndersvettad från att ligga i min ficka när jag dansade på China igår att det är sjukt :)

Fan, det lär ju vara galet med folk ikväll alltså...
-QanA

2007-10-06 17:46
ja d va helt flippat haha han slangde sig rakt ut. jag hade tur o fick en av dom sista som delades ut.. surt for polaren.

shit du maste svettats som fan! e den oanvandbar eller?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-10-06 17:51
Jag är intresserad av att köpa en biljett för en rimlig summa. Skicka ett meddelande om du vill sälja!
Öl är Bröd!

2007-10-06 18:57
isofu P3 : Ingen aning om den är oanvändbar, vet iofs inte ens om jag behöver den eller ens kommer använda den så det gör mig inte så mycket :) Fick den mest för att vara på den säkra sidan typ.
-QanA

2007-10-07 05:38
Min biljett hjälpte inte så jävla mycket. Däremot känningarna...

Men hur FAN kunde de släppa fler biljetter än de kunde ta in? Siffrorna jag fick från ledningen var 1 000 biljetter. China tar in 800 pers... Lägg till personalkänningar, vänner och lista...
-QanA

2007-10-07 13:30
Dizzee var grym! Bättre än de senaste gångerna jag sett honom.
SYnd bara att kön va mongo. 2 Gratis öl gjorde iofs saken lite bättre :)

2007-10-07 14:00
vadå 2 gratis öl?
FöLeRs

2007-10-07 14:01
jäääävligt tungt vare...shiiiiiiiat
FöLeRs

2007-10-07 14:53
Va fan sysslade arrangörerna med, sämst någonsin. Fick infon av vakterna att man kunde betala för o komma in även om man inte hade biljett. Sen efter 40 minuter i kön(längst fram!) så får man beskedet att det inte går. Sjukt ovärt, blir bojkott av chinateatern i fortsättningen.

2007-10-07 15:49
sakuraba P22 : Det var definitivt inte Chinas fel. Det var arrangörerna som fuckade till det genom att släppa fler biljetter än China kunde ta in. Vakterna stod ju och hade panik från början till slut...

Så skyll på rätt personer och bojkott av China behövs absolut inte.
-QanA

2007-10-07 16:39
det är vice som har festen, klart det ska va lite strul. Det är charmen med det hela

2007-10-07 20:07
Jaja. Dizzie va grym.

2007-10-07 20:19
Död åt alla jävla popsnören, dom förtjänar fan ingen biljett. 90% av alla som var där igår var bara där för att det var kräddigt. Vid flera tillfällen, både i kön och på stället, hörde jag idioter som frågade varandra vem den där Dizzee Rascal var och vem som skulle spela. Vissa hade inte ens en aning om att det var konsert. Jävligt fel när man hade 20+ polare som vill gå på skiten men inte lyckades få tag på biljett då de inte visste något. Vissa hänger inte på kräddiga bloggar eller hemsidor.

Och vad är grejen med att alla ser likadana ut? Kanske den löjligaste subkulturen någonsin. Folk har noll koll på allt, och upptäcker att det är hippt att se ut som någon jävla fjolla. Det var nog inte många plagg som inte kom från Caliroots igår. Ingen diss till caliroots men shit vad deras utbud har blivit överexploaterat av några jävla fittor.  Folk såg ju ut som bögiga fotbollshuliganer/hiphopare.

Jag hatar er mer än nassar.

2007-10-07 23:22
Jag fick höra mina favvo-låtar så jag e nöjd. Dessutom hade jag en grymt bra plats, hängde på andra våningen med vy över det sinnessjuka folkhavet och Dizzie.

Något som jag tyckte var ganska roligt var när både Dizzie och hans sidekick tog av sig tröjorna så försvann alla killar som var längst fram vid scen... tydligen blev det för mycket för dom att hantera, hiphop-publiken är ju trots att homofob av sig.

Vakterna hade det jävligt svettigt den kvällen haha...

2007-10-08 00:46
vilka låtar körde han ?

2007-10-08 03:53

Corto

grime och dustep är nog de senaste årens största hypes, bra musik, men creddigt som du säger, oroa dig dock inte, de som är fake försvinner alltid till något annat...

www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-10-08 09:24
Jag kom precis när Dizzie började köra och stack direkt efter. För mycket folk för att det skulle vara roligt. Förra vicefesten på clustret var mycket softare.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2007-10-08 10:44
Bästa vice-festen var iofs releasefesten när de släppte tidningen, festen hölls på Kolingsborg. Ni som var i VIP-baren vet vad jag talar om :)
-QanA

2007-10-08 13:28
Corto
Popsnören och kläder från caliroots går inte riktigt ihop?
Jag tyckte det var mer weekdaykläder.. men skitsamma. Folk får väl klä sig dom vill. Och vad spelar d för roll om folk inte vet vem Dizzee var. Han hade skulle lirat ett showcase en gång under d 5 timmarna som festen varade. Folk ville väl vara på festen helt enkelt.
Jag tycker det är skönt att dina polare inte kom in. Bara drygt när folk kommer in, ser konserten och drar sen och skiter i klubben som är efteråt.
Du får vänta tills han kommer sthlm nästa gång, då kanske det är fler H&M-människor. Blir säkert roligare

2007-10-08 22:03
flatliner P35>> sirens, stand up tall, tempation, flex, bubbles, stop dat, jus a rascal är det jag minns atm.
WWW.FIRSTUP.SE - A Daily grind of the best in: Grime // Hyphy // Southern // Hip-Hop // 8-Bit // Bassline // 4x4 // Club // Funky House // Dirty Pop // Sneakers // Caps // Nails // Interviews // Events // Downloads // Nights Out - Basically, for the love of music and nyce stuff