12/8 The Smashing Pumpkins @ Cirkus
Nya Pumpkins - dvs Corgan/Chamberlin med bihang - gör comeback på svensk mark efter, vad är det, 6 års frånvaro? Biljetterna släpps på Ticnet imorrn. Nya skivan Zeitgeist släpps 070707 om jag inte missminner mig. Spelningen sker på min födelsedag för övrigt - det måste ju betyda nånting.
skriv kort, helst inte alls
rätt ballt, rätt bra, rätt intressant!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
trodde pumpkins lagt av? eller var det så att corgan kicka ut alla andra o kör sitt eget race nu? kanske har rekryterat nya bandmedlemmar?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
det är corgan och jimmy chamberlin (trummisen) kvar från det ordinarie pumpkins. dvs ingen d'arcy, james iha eller ens melissa af der maur.
Går nog bara för sakens skull..tror inte att nya skivan blir nån större hit, Corgans röst låter VÄLDIGT konstig på singeln.
•pave paradise•
jag har en livespelning från paris i slutet av maj på datorn, låter faktiskt riktigt bra...hummer är magisk
Jag tror inte på ett Smashing Pumpkins 2007...Däremot är det ett av dom banden jag verkligen vill kunna säga att jag har sett live, så kan vara värt att gå bara för det...
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
slutsålt nu.
Tji fick jag :)
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Fåtal kvar står det.
•pave paradise•
Ingen D'Arcy - Inget Pumpkins! Fast jag kanske hade gått ändå..
<br>
det var svartmarkerat när jag kollade men nu är det gult igen (mindre än 10% kvar) d'arcy var den minst betydelsefulla musikaliska faktorn i gamla pumpkins bara, som billy sa, "a mean spirited drug addict" men cool ändock sörjer iha 10 000 ggr mer än jag sörjer d'arcy!
FETT
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nu, extremt slutsålt..bajs..
•pave paradise•
En sak som gör mig glad, tror jag, är att ni som fått biljetter inte får se Explosions in the Sky som förband som amerikanska konsertbesökare kommer få, yey :D
•pave paradise•
Jag såg dem live på Hovet för en massa år sedan, men blev ruggigt besviken. De bara öste på med massa meningslöst gitarrmangel i alla låtar och förstörde både melodier och nyanser.
HEARTBEAT - No. 1 in modern and classic R&B :: www.heartbeat.se :: facebook = "Heartbeat family"
äh...spring och leta obskyra jodeci-tolvor eller nåt istället, du ;-)
Några utöver jag som ska dit om några timmar? ^^ Mycket skitsnack i tråden för övrigt :P
Look with your own eyes - See with your own mind
Hade gått om det inte var så förbannat dyrt...
•pave paradise•
fan vad jag är glad att jag gick. billy, jimmy och några andra underbara människor bidrog till att göra min 23:e födelsedag till en av de allra mest minnesvärda :) ang. konserten: - nästan 2,5 timme - perfekt mix av låtar - underbart läge, bra ljud - och en hel rad av favoritlåtar som jag aldrig sett live/hoppades få se igen: hummer (bäst), starla (!), rocket (akustisk), to sheila (så vacker med hela bandet), MUZZLE - enda minuset är när dom flummar ut i ett par tio-minuters-metal-epos, men allt det är förlåtet när dom avslutar med muzzle som sagt... - citatet: "all men in sweden look like they're in the band interpol"
Sjukt jävla övermäktig konsert :) Jag är i extas fortfarande. Publikvrålet när de drog igång Tonight Tonight var något av det sjukare jag varit med om. Publikresponsen i allmänhet var guld. Ljudbilden var gudomlig. GAH, sjukt bra konsert :D Definitivt en av de bästa konserterna jag sett någonsin. Om du syftar på flummet i Heavy Metal Machine tyckte jag det var sjukt tungt. Dessutom måste jag med handen på hjärtat säga att Jeff spelar skiten ur Iha (och då gillar jag ändå Iha skarpt). Ginger är ju visst singel dessutom, det är väl nu man ska sätta in stöten då antar jag? ;)
det var en underbar upplevelse, ändå är jag lite besviken. enligt mig var det för mycket nytt och för mycket metalmeckande. och hur fan kan dom inte spela 1979!!1==!+!?+
för mycket nytt? näää. spelar man 2,5 timme så tycker jag det ändå är okej om dom kör 8-9 nya låtar...då skulle du definitivt inte gillat spelningarna back in the day när dom körde 13 låtar från senaste skivan + tonight, tonight och 1979 typ. men metalmeckandet håller jag med om som sagt. det är bara där spelningen tappar intensitet och publiken somnar till lite. men det är ju så typiskt corgan så man får ta det onda med det goda.
Haha jag förstår verkligen inte hur ni kan säga att konserten tappade intensitet i de mest intensiva partierna :) Och nej, verkligen inte för mycket nytt, jag föredrar band som inte ENBART spelar gammalt material om och om igen utan att lägga till något nytt. Hade gärna fått vara 1 timme till för övrigt :D Men ja, jag är lite irriterad på att Stand Inside Your Love, 1979 och Today uteblev. Men man kan bara inte gnälla efter en så gudomlig konsert ^_^