grass: Eller hur, varför gick alla bara???
Jesus: Där går våra åsikter isär. Jag tycker det är just det som gör honom så mkt mindre "legendarisk" än vad han skulle kunna vara. Att han verkar tro att hans plastlåtar är klassiska. Det får bara Illmatic och de andra bra låtarna att verka mer som en tursam slump än medveten genialitet.
Om publiken varit smart nog att gapa efter extranummer hade ni fått höra hans vers från Live At The BBQ. Den har han avslutat med förut på den här turnen. tack för tipset! ska se nas imorn i gbg.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
feeeedddtttt. Man kan räkna med gung på Trägårn imorgon då!
fidelista: 1) det var inte jag som skrev setlisten 2) om jag är ett nas-fan får andra avgöra (jag äger samtliga skivor - gör du?), men personligen fäster jag inte alltför större vikt vid om jag är osäker på en låttitel
skriv kort, helst inte alls
Hursomhelst, såhär skrev nämna Strage i en recension som även fick täcka hela kulturdelens framsida i dagens DN: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1323&a=657451
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...
Strage är duktig!
"Who the motherfuckin' bawse?"
OMG, har ni tävling? Förövrigt var det jag som postade låtlistan!
haha men fidelista. nas-fan ego? visste inte ens att jag hade ett sånt. har som sagt aldrig kallat mig ett nas-fan och än mindre har jag velat tävla i den kategorin. jag är bara en kille som gillar att lyssna på nas, köper hans skivor och går på hans konserter. därför tyckte jag bara att det är onödigt att du ska försöka göra narr av mig för att jag svävar på en låttitel. alla vet redan att du sitter ohotat på whoas hiphop- och äkthetstron, du behöver inte trycka ner andra för att befästa din position...
Jävlar, vad Strage gick bananas alltså! Min teori är att han bara lyssnat på "Li'l Weezy McCheezy Da Weezy Fa Sheezy" och andra mänskor med käften full av guld i fyra-fem år nu att han fick värsta överslaget av lite New York ruggedness, hehe...
på tal om recensenter så satte markus larsson tre plus, men satte fyra på annexet för fyra år sen...inte riktigt i fas med sig själv?
markus larsson är också råkeff
Såg Marcus Larsson innan och han såg tvärsur ut! "Lingonvecka" kanske..?
vilken tid gick han på scen i stockholm och vilken tid var det sagt att spelningen skulle börja?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Förresten: Mycket kan man säga om Nas men deffade bröstmuskler som Strage skrev hade han inte...
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...
tänkte också på det när jag läste artikeln. nas har ju fan lite belly. no pun intended.vilken tid gick han på scen i stockholm och vilken tid var det sagt att spelningen skulle börja?
Betyder inte deffad typ att man har tränat? Det han har han ju onekligen gjort om man jämför honom nu med för ett par år sen när han var som mest nerrökt och o-fit. Eller jag kanske missförstått ordet "deffad"?
Visst hade han nog kört ett par armhävningar innan han gick upp på scen, det tror jag.
dricker tanqueray direkt ur flaskan, alla vill veta om jag är galen
Det var en bra konsert. Väldigt trevligt att få uppleva Nas live, även om han inte är direkt den mest energiska och karismatiska live-akten inom den amerikanska hiphopscenen.
Nas playlist var enligt mig mycket bra, en bra blandning av klassika och lite nyare låtar.
Lite angående vilken tid han gick upp på scenen. Det var annonserat att dörrana skulle öppnas kl. 20.00 -- vilket de gjorde. Artisterna brukar normalt gå på drygt en timme senare, men Nas dök inte upp förens 23.00 tiden. Hlea två timmar senare. Det var mindre trevligt. Det var ljust ute när man gick in på Berns, och ljust när man gick ut. Märklig upplevelse.
Bra konsert hur som helst!
Fredrik Strages recension (DN):
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1323&a=657451 Markus Larsson recension (Aftonbladet):
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1085302,00.html
Keep it classic!
Tycker aldrig nån går på före 22 på Berns. Gang Starr var ännu mer försenade har jag för mig? Och EPMD och De La Soul var väl ungefär lika sena som Nas?
Stod ju att han hade fått punktering på bilen m.m. och det angavs som anledning också! PZ
i utskicket från berns var det sagt att nas skulle gå på 22. från arrangörens sida förklarades förseningen (något tvivelaktigt) med att ett däck på turnébussen gått sönder på autobahn (?!) och tagit tid att fixa. all according to metro.
det stod klockan 22 på biljetten och han gick på 23 exakt som förväntat
Hm, vart köpte ni biljetterna? På våra stod det bara "Insläpp 20:00", så vi var där 21:00 för säkerhets skull. Men vakten i dörrn angav 22:00 som starttid för spelningen. Vi köpte på ticnet.
Bästa konserten i Sverige som jag vart på, bäst va illmatic låtarna.
De va mkt bättre på annexet för 3-4 år sen. Fetaste dubbelmoralen att han glider o skriker hiphop is dead och sen kör hate me now
South CentraL Cartel
Inte alls lika bra på Annexet. Hur menar du dubblemoral? Förklara? PZ
soulable: "Everybody sound the same, commercialize the game Reminiscin' when it wasn't all business" rimmar väl illa med Puff-samarbetet "Hate Me Now".
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Det gör det faktiskt, men jag tycker man får ha i åtanke att det var 8 år sedan också. Nas har ju blivit en oldtimer i gemet och remiscar säkert gärna om dom gamla goda tiderna med gamla vänner. PZ
han har ju erkänt själv att "vi är medskyldiga" typ i intervjuer...men jag vet inte, personligen är jag inte mycket för att moralisera över musikens utveckling och varje gång man ska använda dylika pekpinnar så får man räkna med att allt man gjort själv blir granskat i kvadrat
Soul_Survivor_II P29 köpte också på ticnet. det stod insläpp 20.00 ganska litet sen stod det 22.00 stort