I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

22/2 Smif N Wessun + Ken Ring LIVE! @ Moatjé (2 vån!)

Klubb & Konserter - Stockholm

2007-02-23 12:39
haha ja, jag e sjukt bakis.. herregud, men yeah, skitkul kväll!

2007-02-23 12:40
Angelic

Var du där med Lollo och co? Stod med er ett tag isåfall..

2007-02-23 12:52
Vill bara säga big up till alla ladies som var där! Jävligt nice stämning överlag, polaren baila på ett bord och på två sekunder är det nån shunne där med papper och hjälper till, skönt att få lite retard treatment.. hehe. Servitrisen var ju sjukt soft också.
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "

2007-02-23 13:09
Jupp, dom gaddades av Sam från Junkyard.

Junkyardrec.se

2007-02-23 14:21
tycker dom körde fett bra, boom byebye o massa andra sköna grejer! ken var oxå mot förväntan
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2007-02-23 15:08
Fyyy faan va kasst ljud det var, sedan körde SnW alldeles för kort tid. Blev riktigt besviken!

Varför kollar man inte upp ljudkvalitetén innan man uppträder?

Var t.o.m. lite laddad för att se Ken men gick efter fjärde låten på grund av den sopiga ljudkvalitén.

Annars var det skittrevligt och laddad publik. 
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!

2007-02-23 16:45
babyphat F23

yes de va jag:)

2007-02-23 17:30
tycker ljudet var bra, synd bara att Ken inte körde några gamla låtar.
Lupe, my sunshine.

2007-02-23 17:36
ShortyDooWop: Uttrycket är verkligen inte rasistiskt menat, trodde det var en välkänd term. Har många vänner som är invandrare och beskriver en speciell typ av störiga personer, som ofta hänger i gäng, och vill ha uppmärksamhet genom att göra idiotiska saker. Givetvis kan det finnas svenskar som gör det med men trodde uttrycket var välkänt.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2007-02-23 17:38
Menade alltså att de använder benämningen.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2007-02-23 18:08
Hade höga förväntningar och tycker dom infriades! Nöjd!

Att inte spelningar börjar i tid eller att artisterna ropar om att höja mick två etc är väl snarare en naturlag väl... =)

Jag slogs av hur skön stämning det var på stället innan. Alltså normalt kan det vara en för hög dos av blängande och revir mm... Att se folk stå och breaka i ring liksom var nice.

Sen tyckte jag Smith n Wessun var grymma... har inte sett dom förut men lyssnat bra på alla skivor... Tek såg ju stenhård ut och efter att va så nära scenen som man fick va igår pga det lilla formatet och publiken känns d rätt waste of everyting att ex gå till globen och kolla på Snoop i kikare. Små konserter äger... Först tömde dom en vodkaflaska på scen sen blev det konjak he he... Gillar hur dom kom ut sen på dansgolvet och minglade runt.
Ken... skönt mkt nytt material... paff när allt tog slut bara. Trodde crewet skulle komma tillbaka och sen dra alla classics och få oss att hoppa till grabbarna från förorten mm.

Vad heter den långa sångaren som backa Ken? Är det Kalifa?

En kul anekdot, stod vid blackjack bordet och hängde lite. Steele kommer förbi och ställer en flaska och ett glas på bordet varpå den kvinnliga croupiern tar det och stoppar ner i dom här avsedda hålen. Då ledsnar rapparn till och jag får se kvällens enda sura min.  Ha ha han muttrade mot tjejen och menade "I Am from New York, from New York City!!!"

Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...

2007-02-23 18:57

^^
Små spelningar is the shit! Nice när dom släcker ner delvis, stämningsskapande. Jag tyckte Ken var över förväntan, soft att han headlinar ju... även om jag personligen tycker smif är fetare. Han hade bra jävla energi trots allt blaze (bara blaze ken? hehe)

"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "

2007-02-23 20:27
därför han skulle typ prodda sitt nya ? =P
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset

2007-02-23 23:04

Som min vän skribbles already stated big ups to all the top of the line cats som var där. Nice ögongodis. Vart hittar man er en vanlig helg egentligen? Servitrisen riktigt clean hon också. Ber återigen om ursäkt till snubben som jag stänkte ner med bärs efter min bail över bordet till höger om scenen. Fresh blazed out dazed and confused shhiiiiiet..tack till random snubben som kom med servetter 5 sekunder efter incidenten.. jag fattade ingenting.. schysst retard behandling man fick. alla var fett trevliga, smif röjde på bra, ken kom ihåg texterna och körde på bra tillsammans med Joel&Kalifa(?) trots diverse intag(???). Tack ni som försökte skrapa ihop mina småpengar vid garderoben när vi skulle tagga. Pallade dock inte bry mig om nickels n dimes i mitt tillstånd.
ouuuuut

I smoke weed til my motherfucking eyes bleed! Rather bad memory than bad memories, I smoke cannabis!
One Love, JahBless&Peace

2007-02-23 23:05
http://www.youtube.com/watch?v=QO02xkdgNK4

http://www.youtube.com/watch?v=TaZ_9EbFcmc

2007-02-24 00:13

den sista där , bevisade hur tungt det blev i vissa låtar =D

2007-02-24 01:20
fsdfsdf P25

jupp, det var kalifa som var med Ken på scenen. Joel från gruppen 3.5 backade Ken.
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //

2007-02-24 04:05
dom spelade i östersund ikväll. shysst vare fan.

2007-02-24 13:19
Godkänt antar jag, men lite trist att de inte körde fler låtar från senaste plattan...
Urbanized Konfusion ute nu!
http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats

2007-02-24 17:58
vackra kvinnor, skön stämning och bra musik....
"We play everything from Santana to El Chicano"

2007-02-24 20:56
Hela smif n wessun, ken ring-spelningen är filmad och kommer att dyka upp på www.thepage.se inom kort tillsammans med hot spot-spelningarna med ison & fille och fattaru.

luv.

ps. missa in hot spot på torsdag, mer info imorgon. ds
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-24 21:30
cleant , ska checkas inom kort!

2007-02-25 17:01

Shortydoowop

Skynda! ;)

Manager

2007-02-25 19:25
När? är snart
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2007-02-25 20:26
fuck ja missa hela aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj

2007-02-27 13:58

nope, gaddade inte "stocktown" på steele, vi bestämde oss för att köra två "praing hands på han ist....

bucktown junkyarddogs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hela junken kommer att uppdatera sina hemsidor inom kort btw...

konserten var kaos, o i stora drag så menar jag att d INTE är ok att nipplepinchas i publikhavet....

jag kan hela dig ,
bara du sätter dig ner o blöder med mig 5 timmar....

2007-02-28 00:55

Än en gång vill vi tacka för den härliga stämningen senast.

Bilder från Ken Ring & Smif N Wessuns Hot Spot-spelning ligger nu uppe på The Page!

Missa inte Hot Spot nu på torsdag som gästas av albumaktuella Michel Rocwell. Fri entré före 23:00!

Luv!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-28 19:10

nice med mingelbilder från spelningar. big up för hot spot för övrigt, nice klubb.

2007-03-01 12:07

riktigt bra kort! props till fotografen!
Vi ses ikväll på dansgolvet ;)

Lupe, my sunshine.

2007-03-02 00:13
ja kommer inte in på thepage.se
alltså medlemsidan d går inte att logga in.
fast ja har registrerat

huur ska man ta sej till bräää
http://www.youtube.com/watch?v=gbmq39FB5CE

2007-03-02 17:50
zerdar 

testa igen, det ska funka nu.
servern var förmodligen överbelastad tidigare.

Konsertrecensioner:

ken ring

smif n wessun

2007-03-02 23:15
Recension om konserterna samt kort hittar ni på
www.muzic.se

För nio år sedan öppnades alla dörrar. Körkort och möjlighet att rösta för all del, men mest hade jag väntat på att utan krångel gå in på krogen och ta del av det fantastiska utbud av spelningar som var tillgängliga till alla de på andra sidan av 18-årssträcket. Jag kommer ihåg hur mycket varje konsert betydde för mig. Den första kicken kom när jag såg notisen i tidningen att favoritbandet var bokat. Den andra kicken kom när biljetten var inhandlad. Sedan var det en ändå lång väntan…

Efter att ha bevittnat hundratals spelningar världen över har kicken blivit allt svårare att få. När jag ser ungdomarna 15-16 åringarna framför Kens ”all ages”-spelning blir jag rörd. Dedikationen, euforin och lyckan bland ungdomarna att äntligen få se Ken spela live är obeskrivbar. Det påminner mycket om min ungdom. Första gången jag såg Metallica , Mos def, Sizzla…

Ken är en lokal hjälte, som har en trogen lyssnarkrets trots en flerårig medieskugga. Ungdomar som rappar med i låtar som endast har släppts på internet visar tydligt vart musikbranschen är på väg. Det handlar inte om bolag, försäljningssiffror och radiotid utan om att nå ut till sina lyssnare. Vilket Kens hemsida med blogg, forum och möjligheten att ladda hem skivor visar.

Senare på kvällen när medelåldern gått upp har också hängivelsen för artisten Ken sjunkit. Det drabbar spelningen. Trots att lokalen är fylld till bristningsgränsen och entusiasmen bland publiken är bättre än på andra hip-hopspelningar är den långt ifrån hur den var tidigare under kvällen. Den vuxna publiken är trist och intetsägande. De flesta uppskattar att Ken är tillbaka på scenen, men de visar det inte.

Ken gör dock mycket rätt! Han satsar och är bättre live än vad jag sett honom tidigare. Joel och Kalifa är stabila backups. Dock är låtvalet långt ifrån publikfriande. Inga låtar spelas från ”Vägen tillbaka” eller ”Mitt hem blir ditt hem”. Guldkornen är ”BB Berättelsen” och ”Akta dig för polisen”: Flera låtar från kommande skivan ”Äntligen hemma” spelas. Världspolitik, vårdnadstvister och relationen till Stockholm är återkommande teman. Det känns som att Ken har en något mer eftertänksam och personlig skiva på gång.

Ken berör fortfarande mer än någon annan. När svensk hip-hop summeras är jag övertygad om att Ken för alltid kommer ha en central position. Nu när han börjar få ordentlig snurr på sitt producerande (smif-n-wessun, Boot camp click) är det dags för oss alla, att än en gång inse vilken talang han är. Klassikern ”Mitt hem blir ditt hem” var inte en engångsföreteelse.

2007-03-03 05:11
ShortyDooWop P25

nej ja kommer inte in, tyvärr
sidan e knas
http://www.youtube.com/watch?v=gbmq39FB5CE