I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hiphopklubbar i Sthlm?

Klubb & Konserter - Stockholm

2006-10-04 16:27

Hiphopklubbar i Sthlm?

Jag är inte särskilt kunnig på Sthlms klubbar.. jag vill ha tips på klubbar där det enbart spelas fet hipedyhop, där det är skön stämning och helst vill jag inte vara den enda vita där.

Tack.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-05 11:07

Det finns en klubb på Nalenbar (Davidbagaresgata) en fredag varje månad. Den är fet! (Tyvärr minns jag inte vad den heter och när den är mer exakt, men tror den var förra veckan så dröjer nottills nästa). Sedan finns Yes! på Mosebacke. Den körs en lördag i månaden, men nästa är nu på fredag (!) då Guru gästar.
Ha det kul!!!!!!

2006-10-05 11:13

Hej igen!
Klubben på Nalenbar heter Slomo och kör varannan fredag, nästa är fredag den trettonde.....

2006-10-05 12:09
Om du även gillat rnb så kör vi följande fredagen 13/10:

Drop Low @ K2 Skanstull

Howard Who och Ladybug bjuder på dansant hiphop och rnb. Adam Tensta (Rmh Ent.) och Rhymatic på micken.
Mombasa backar upp med funk, soul och downtempo i baren.

K2
Götgatan 99
Tbana Skanstull

Kl.21-02
Inträde: 50kr

Ålder:20

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-05 14:23
Yes!, B-Line och Steez är väl allt man behöver i princip...!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-10-06 18:53
fanns bara ett hak å de va tivoli.. K2 lionbar e hetare
jag är lite drygare lite otrevligare
PUNKROCK OCH BURBERRYROCK!?

2006-10-07 21:19
ang klubben på Nalenbar.. checked out the info och fick fram det här:

Fredag 13/10 Slomo 21.00-02.00
Efter den tigare lyckade SPOKEN WORD POETRY kvällen på SLoMo så bestämde vi oss för att köra det igen.
Denna gång med -Elena-Maria Smon Wolai-. En poetisk talangfull tjej som är bosatt i jönköping men tillbringar mycket tid i Sthlm. Hon uppträder med sin personliga och ärliga Poesi.
Ackompanjerat av Melpo -En medlem ur den talangfulla och Dansanta Enssamblen "SKILLZ"

Är det rätt eller har ni blandat ihop det med något? .

peace
Rehab is for quitters - Hangover crew

2006-10-07 21:34
Slomo är den enda riktigt bra hiphoploungen i stan vad jag vet på rak arm...kan utlova mycket skön hiphop (absolut inte reggeaton, crunk eller vad som nu kan tänkas numera). kom dit ta en öl och lyssna in nån gammal Smif N Wessun dänga inne i källarlokalen på Nalen Bar :)
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!

2006-10-08 23:43
SENTENSE P27

ok, får väl ta dig på ordet :)

såg ut som nån poesi kväll, men.. de kanske anger fel info, vad vet jag.

peace
Rehab is for quitters - Hangover crew

2006-10-09 08:45
Det är temat Urbanpoetry nu på fredag
men dem kommer spela hiphop
som vanligt..