I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

9/3 CUNNINLYNGUISTS på mejeriet!

Klubb & Konserter - Skåne

2008-01-17 08:31

9/3 CUNNINLYNGUISTS på mejeriet!

CUNNINLYNGUISTS (US) + SUPPORT: BOBBY CREEKWATER (US)
De är tillbaka, från lilla Lexington i Kentucky till lilla Lund i Skåne. Med sig har de sin fjärde fullängdare deras till dags dato bästa verk i form utav Dirty Acres.

I slutet av förra året släppte CunninLynguists, från lilla Lexington i Kentucky, sin fjärde fullängdare och deras till dags dato bästa verk i form utav Dirty Acres. Skivan har hyllats världen över och svenska Sonic var bara en utav många tidningar som kallade det för "ett av årets bästa hiphopalbum". På prestigefyllda Okayplayer Music Awards röstades man fram till årets mest förbisedda artist, något som kan te sig ironiskt för en grupp som precis nått sina största framgångar, men fortfarande är det många som inte kan se förbi det något olyckliga namnvalet eller associerar dom med en boom bap rörelse dom aldrig varit en del av. CunninLynguists gör musik som är svår att placera i ett specifikt fack, dom har samarbetet med både Cee-Lo Green och Immortal Technique, delat scen med Kanye West och Aesop Rock, och frågar du någon vem dom låter som kan du få höra allt från UGK till Atmosphere.
CunninLynguists har tidigare spelat på Hultsfred, Malmöfestivalen och ett antal utav Europas största festivaler.

Som support har dom ingen mindre än Bobby Creekwater. Atlantasonen kanske inte är ett namn många i Sverige känner till än, men med tanke på att han är signad till Eminems bolag Shady Records är det nog bara en tidsfråga innan han etablerat sig på allvar.

9 mars, söndag
Kassan öppnar kl 19:00.
Arrangemanget börjar 20:00.
Entré: 135 kr.
13-årsgräns

www.kulturmejeriet.se

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-18 11:31
peek a take peeps, missa ej!
http://www.myspace.com/choysmusic

2008-01-18 14:35
shit känns som om de är här hela tiden...
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!

2008-01-18 16:07
det är bara för att de älskar lund och oss så mycket, dude!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-18 17:22
var hookar jag en biljett?

adidas vad du tjatar om att dom älskar lund....varför gör dm det?
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.

2008-01-18 18:58
Ja, vart köper man biljett? (i Malmö eller på nätet)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-01-18 20:09

skull: haha fan vet jag, dom säger ju det!
gå in på ticnet och se vilka återförsäljare dom har i malmö.

2008-01-19 13:32
så det är med andra ord ticnet som säljer biljetterna..

2008-01-19 14:21
ja, eller kanske julius. men satsa på ticnet

2008-01-19 14:37
oooh va ja e där, helt sjukt mkt där, flera timmar innan kanske.. dirty acres e fan ett av 2007s bästa album, helt fantastiskt, hip hop-lovers, ni FÅR inte missa..
nomadrap.com - twitter.com/nomadrap

2008-01-19 18:30
niceness
www.reggaewarriors.com

2008-01-20 04:18
Feeeeett! Denna gången får jag förmodligen chansen att gå loss istället för att filma som man fick göra sist =)

Och 135 spänn, det är ju ingenting !

2008-01-21 19:44
FAN vill vara där :(
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-01-23 13:36
hmm... man får nog dra sig dit fan.

2008-01-23 23:46
Samma förband som sist hade varit ball! Billigt inträde och bra show förväntas.

2008-01-25 16:24
fett nice... såg dem 2006 i gbg.. biljett är ett måste!
A.C.A.B

2008-02-05 14:05
tror ni de kommer signa skivor?

2008-02-05 17:53
Moneybags X2: det kommer dom deffo!

2008-02-10 05:39
dom tvekar ju inte på merch.... så dom kommer nog signa.. ja !
Johan Spinnell<br>www.eyesharp.se<br>[email protected]

2008-02-17 04:52
det här med att det är en åldergräns på 13 år... hur brukar det se ut på mejeriet? ser man en massa fjortisar som skuttar runt när man ska se cunninlynguists eller? wtf. :)

2008-02-17 12:13
Vänta, vadå 13 år? Får man inte dricka på stället då? :/

2008-02-17 14:52
jodå dom har åkband som på grönan. Man får ett rosa om man är stor nog o kan köpa öl i baren...så det är lugnt.

2008-02-17 16:51
Phew.. vilken tur, dåså, då kan man gå :P

2008-02-18 10:53
det kommer bli najs!

2008-02-28 20:12
snart är det en vecka kvar =D

2008-02-28 22:38
jippie söndag men men....

2008-02-29 14:13
finns det någon risk att biljetterna tar slut eller måste man fixa förköp tror ni?
Blood and murder

2008-02-29 14:58
lär dom inte göra....

2008-03-07 21:32
blir bra drag även fast det är en söndag!

2008-03-07 23:12
Det kommer bli sjukt fett!

2008-03-09 16:42
Köpte precis biljetter wiee!

2008-03-09 18:00
då kanske vi ses där! =D

2008-03-09 23:10
Trevlig konsert som fan.. Dock sunkigt ljud, basen saknades fan på typ alla låtar. Det var ju bättre ljud när djn spelade själv.

Annars riktigt bra! Bra insats från djn med!

http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-03-10 00:07
Aa det var riktigt tråkigt att ljudet krånglade...annars var det fett!

2008-03-10 01:05
jävligt fett fan vad fina brudar det var där....först in i nittitalet höhö

2008-03-10 01:47
bra musik, nice vibe och schysta snubbar som bjöd på sig själva, även Bobby Creek! Hoppas ljudteknikern inte skrämde bort Cunnin nu.. detta var andra gången de fick det halvtaskigt för sig med ljudet här i Lund.

2008-03-10 14:54
var nog lite för peppad. besviken på dåligt uppslut och minderårig publik. kände mig som en pedofil bland alla småtjejerna. var hölll alla tjejer med pubishår hus? sen tyckte jag att dom körde lite väl korta mixar på låtarna, gillar inte när dom ska försöka trycka in alla klassiker i en liten mix.

men det var fett ändå, bobby creekwater var ju en posetiv överaskining för mig fan..

2008-03-10 15:44
skull: inte för att jag är så mycket äldre än de andra tjejerna men det fanns ju de som var myndiga. och vad gäller de andra så är det väl ändå okej att dom går och kollar på en musikakt som dom (förhoppningsvis) faktiskt tycker om. sen finns ju det ju en chans att de gick dit i brist på andra söndagsaktiviteter. jag är i alla fall väldigt nöjd med gårkvällen, även om jag det var snäppet bättre förra gången!

2008-03-10 15:45
vilken tur att min svenska är på topp förresten.

2008-03-10 19:39
jo bobby creekwater var tung också...helt klart positivt överraskad av honom, lyssnade på några av låtarna på youtube sen...bra skit!

2008-03-11 00:42
Aldrig sett så mycket Cheap Monday på en konsert innan.. tiderna förändras :P

Håller med skull om att köra klassiker i en liten "mix" för att göra mer plats för nya låtar är rätt kasst.
Då får man helt enkelt skippa någon klassiker för att ge alla låtar 100% uppmärksamhet.

Jag kom lite sent, missade typ första och kanske andra låten... Så, vad körde dom i början?
Säg inte att jag på nåt sätt missade 616 Rewind bara :)

En väldigt bra konsert för övrigt... inte så farligt med fritidsgård där jag stod iaf (holding up the wall)...

2008-03-11 08:42
Kontrast: jag tror inte dom körde 616 rewind alls. och jag minns inte vad dom körde i början överhuvidtaget, var alldeles för uppspelt :)

2008-03-11 09:44
Tycker det var en riktigt bra spelning,de öppnade med Valley of death, Hellfire och Nasty filthy (om mitt minne är så intakt som jag tror), jag blev mest förvånad att de spelade seasons som är en personlig favorit, däremot förstår jag tanken bakom valet att spela en mix av klassiker när de är en medlem kort. Jag hamnade bakom en otroligt lång snubbe i skinnjacka som konstant skulle kommentera alla låtar för sina två dyngraka polare vilka stod blixtstilla och försöka ta bilder med sina telefoner.

Jag väntade mig även att pöbeln av publik skulle attackera ljudteknikern som gjorde entt katastrofalt jobb med mikrofonnivåerna men han verkade komma lindrigt undan. Det var förövrigt väldigt sött att se en mamma med två 13-14 åriga söner som satt på en av bänkarna långt bak med cola och chips som mamman snällt kom vandrandes med. Konserter är det nya bio..

2008-03-11 11:06
aadidas
Synd.. aja, då missade jag inget spec. då :)

DejaVu
Haha ja.. jag och snubben bredvid konstaterade att det var ett riktigt familjenöje, speciellt när de sa "marijuana is good" eller vad det var... perfekt :)

2008-03-11 11:54
DejaVu: det är alltid lika kul med föräldrar som tar med sina barn för att se deras idoler. kommer aldrig glömma knatten som var på gurus spelning. sweet!

2008-03-11 22:51

Kontrast
Kan det va mig du stod brevid? nere till höger vid trappan närmast baren??
Om inte så va vi fler som ansåg det lite komiskt med deras proppagernade =)

Mycket bra konsert trotts det lite dåliga ljudet, lite synd att tempot drogs ner så mycket på slutet. För mig hade dom gärna fått köra Hellfire eller Since when en gång till som avslutningslåt.

Hate when hoe´s be on some loud mouth shit/
Ya man gangsta? Well me to! go on get him bitch/ Go ahead get him!!!!!

2008-03-12 00:21
så fet att dom körde seasons...hade vart ännu fetare om the one and only masta ace hade vart med

2008-03-12 00:42
var ju göttigt med det låga tempot, hade gärna helt fått skippa röjet o bara kört deras lugna låtar, är deras riktiga styrka enligt mig. en gås, sommarkväll och någon av deras lugnare låtar är fan perfekt nostalgi. alltid.

2008-03-12 01:30
KninE
Haha, ja det var det förmodligen!
Jag var där själv och ni var 3 grabbar eller så?

Precis till höger om trappen där ja..

Tyckte f.ö. att sista låten borde varit någon annan.. känns lite beige med den lugna och så men.. Oh well.

Cunnin tackade f.ö. en viss Lundabo för allt hans arbete kring CunninLynguists och deras konserter... hahaha.. ;)

2008-03-12 10:16

sög du av dom innan eller?

2008-03-12 12:03
Que? Jag syftade inte på mig :)

Trodde att det framgick.