I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aktuellt i Linköping: Hiphopjam 1:a decemper

Klubb & Konserter - Övrigt & Utland

2006-11-22 18:31

Aktuellt i Linköping: Hiphopjam 1:a decemper

HIPHOP JAM 1:A DECEMBER PÅ SKYLTEN I LINKÖPING

PÅ SCEN:
TGC FEAT PHANTOM BLOT
VERBALA TERRORISTER
TRIPPEL 7
UNSOCIAL SERVICE
SIFO-SEIF
FRÖKEN B
FLUFER BOY
+ OPEN MIC

INNSLÄPP: 20:00
ENTRE 50:-
FÖRKÖP 40:-

OM FÖRKÖP OCH MERA INFO MAILA -DADDA-

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-22 21:06
Ska bli intressant :)

2006-11-23 14:30
OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS!

ISON OCH FILLE KOMMER OCKSÅ SÅ...INNTRÄDET E 120 KR OCH FÖRKÖP 100 KR....SKRIV DITT NAMN OCH HUR MÅNGA BILJETTER DU VILL HA I FÖRKÖP TILL MIN MAIL SÅ UPPGER DU DITT NAMN VID DÖRREN !!! PEACE DADDA

2006-11-23 14:31

OBS: ÄNDRADE PLANER!

-DaDDa- som håller i jamet har precis fått ett samtal om att ISON OCH FILLE kommer.

Just därför ändras priserna också.

Inträde: 120
Förköp: 100

Om info för hur ni ska gå tillväga för att få förköp eller om ni har mera frågot så skicka ett mejl till -DaDDa-

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-23 14:40
See ya there!

2006-11-24 23:36
Ofan. Var lite oväntat att Linkan kunde fixa något.

2006-11-25 11:40
hihi jag skrev verkligen i fel forum..men d här e bättre grejer...men vem fan e krossad_anka o jobbar du med oss o jamet el?

mvh/lady

2006-11-25 14:10
fearoflife: hahah nej, det var -dadda- som bad mig skapa en tråd eftersom hon själv inte visste hur man gjorde..

2006-11-25 22:18
jaa jag tänkte väll!!...jag försökte göra d själv men hamna visst fel..jag va proffs på o lägga in nya topics men den här sidan fatta jag inte heller när d kom till att skapa en ny topic..o desutom så verkar folk kaxiga bara för att man skrivit fel el nåt.o jag som trodde att SWIL va värst.
aja iaf jag fattar nu TACK för hjälpen.

dadda har hand om förköp o biljetter
jag har hand om frågor kring jamet,artister om nån undrar.

vi syns vi hörs

AzY

2006-11-25 23:44
Ison och fille har avbokat...

2006-11-26 00:12

.... just därför gäller det som skrevs från början!

2006-11-26 00:19
Så du dissar att komma för att träffa mig? Tss... Svikare.

2006-11-26 00:37

Haha pff.

2006-11-26 05:23
soft att huvudakten inte kommer......inte. Hade de ens tänkt komma från början?, eller var det bara ett dragplåster? :P

bomfalleralla P21 tyst
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre

2006-11-26 19:18
För att vara ärlig, så tror jag att det var en jävla tur för arrangören att Ison&Fille avbokades..
Med tanke på pris och publiken i Linköping.

Men hursomhelst så kan jag utlova mycket grime och screwed&chopped i fiket under kvällen
BRRAP BRAP!
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-11-26 19:18
whipper
Har du arranget något på sistone?
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-11-26 19:46
hlgrsn borde jag gjort det? eller är du bara medlem i någon av de övriga extremt kända grupperna som ska komma?

2006-11-26 19:47
varför bokar ni inga från nkpg? de där artisterna har ju spelat i lkpg hur många gånger som helst...

2006-11-26 20:08
Whipper
Det jag menar är att om du inte satt upp nån spelning, så kanske det är du som ska vara tyst. Eftersom att du då inte vet hur bokningar kan bråka.
Det är ingen dans på rosor direkt.

Hahaha.. Nej, jag är inte med i "ågon av de övriga extremt kända grupperna som ska komma".. Jag är bara med i musikföreningen som driver fiket på skylten
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-11-26 20:32
Nej nej.. Men många får det låta så jävla enkelt - vilket det verkligen inte är..alls
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-11-26 20:59
men jag håller med. Dessa artister har vart med nästan varje jam och de har börjat kännas lite uttjatade.. But whatta hell. Jag går väl mest dit för att träffa allt skönt folk. Dock har mindre och mindre blivit sugna på att gå..

2006-11-26 22:38
krossad_anka

"Dock har mindre och mindre blivit sugna på att gå"

Ljudet på skylten har ju bara blivit sämre o sämre... om det inte beror på dåliga ljudtekniker lr att mina öron har gått i pension, hehe.

2006-11-26 23:14
Det beror på när du var där senast?
Minns inte när det var nu, men det har kommit ett nytt PA nämligen.
Dålig ljudtekniker.. Jadu, det beror ju på vem det var som stod bakom mixerbordet, inte sant. Förr så var det en äldre kille med långt hår, men sen fick han sparken. Och numera är det en rakad kille som brukar vara ljudtekniker. Och han är inte direkt dålig eller oerfaren, om man så säger.

Och att dåligt ljud skulle vara anledningen till att det inte kommer folk på jams tror jag inte riktigt alls på. Folk är dels för l
ata i Linköping (det gäller ALLT! De vill ha ett stort och brett kulturutbud och att det ska hända saker och ting hela tiden á la storstadskomplex, men ingen gör något för att stödja det som görs.), och dels för att det som sagt hela tiden bara bokas samma gamla vanlioga, tråkiga jävla lokalakter..

Kan avslöja att det förmodligen, eventuellt kommer att hända
en grej i vår utöver det vanliga.. Inget klart ännu, men det är väl lite på g iaf
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-11-26 23:51
va senast på skylten i jan.. så det har säkert hänt ett o annat..

2006-11-27 13:29
hlgrsn 
"och dels för att det som sagt hela tiden bara bokas samma gamla vanlioga, tråkiga jävla lokalakter.. "

Haha! tack som fan =)

Ljudet ska väl bli kanon tror jag, det är ju jag som kör det...

Tung Gung kommer bjuda på något alldeles extra bara för att Ison & Fille ställer in!

FITHSET!

www.FITHMiX.com - www.myspace.com/FITHMiX

2006-11-27 14:48
FITHLOMATS in the buildin wuuuut

TGC är ingen jävla lokalakt, jag bor ju i Kalmar.. haters

2006-11-27 16:38
Alcho
hahaha.. Okay, jag glömde: No offense.. Mot varken artsister eller arrangör.
Menar ju faktiskt inget illa här va.
Och iof, så kan jag erkänna att jag nu i efterhand ser att jag inte känner igen ett par av de namn som står på line upen, så.. Jag tar väl delvis tillbaka det jag sa.

Men seriöst.. Det styrs kanske 2-3 jams varje år i Linköping, men varje gång är det samma akter. Och då blir det tråkigt, med samma line up som förra jamet, och jamet innan det.. Och då är det inte konstigt att det blir glest i publiken.

Å andra sidan, så försökte jag styra upp ett lite större jam sommaren 2005, men kom det nåt folk till det? Nej..
Iof så var det heeeelt fel tid på året att ha ett arrangemang öht, och ALLT som kunde gå åt helvete gick åt helvete.. Det var det värsta arr som jag någonsin varit med om - och jag har hunnit se ett par stycken.

Men men.. Det handlar om förutsättningar osv.
Bigup till arrangören som faktiskt styr upp nåt ändå! Eloge som fan.
Bara att härja som fan så att folk ser till att dyka upp! Fler affischer, fler djungeltrummor och fler telefonkjedjor.. Det krävs ju trots allt besökare för att arrangören inte ska stå i slutet av kvällen med en jävla massa skulder i ryggen. Det är inte roligt, kan jag lova.

Ses på fredag!
BRRAP, BRRRAP BRAP!

Julez fith fith - Santana set set
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-11-27 17:44
Orka

2006-11-27 18:17

För att vara ärlig, så tror jag att det var en jävla tur för arrangören att Ison&Fille avbokades..

ööööh VAH?

de skulle spela gratis så ja bryr mig fan inte om det skulle komma 100 pers eller 10 det kvittar för mig...och för det andra..

soft att huvudakten inte kommer......inte. Hade de ens tänkt komma från början?, eller var det bara ett dragplåster?

VERKLIGEN INTE...jag/ vi planerade jamet från första början med bara de som kommer uppträda nu på fredag..sedan ringde lite folk till mig från skylten och bad mig att ja skulle ta emot ison och fille med jag skulle göra de på skylten en tjänst och de skulle göra mig en....jag va osäker eftersom jag hade en jävla vecka på mig att göra om 140 affisher plus springa på stan o sätta upp de och informera om från början allt folk här på whoa...och i fredags avbokade de...så snacka inte så mycke för jag blir riktigt jävla arg..jag har laggt ner min själ i det här och vill att allt ska fungera...Sen får du tro vafan du vill!!

2006-11-27 22:36
hlgrsn det jag skulle kunna mena är att folk gnäller på:

fotbollsspelare även om de inte ens kan göra en på foten själva
politiker när de inte ens kan skilja på höger och vänster själva
osv....
osv....

Förstår du hur jag tänker?

2006-11-27 22:46
jävlar dadda va du tar i haha..alltid lika kul

jag kopierar upp 100 nya planscher..softa

2006-11-27 23:02
dadda
Om de skulle spela gratis, så är det ju heellugnt!
Jag antog att de skulle ta nåt jävla ockerpris för en spelning.. Inte kul med skulder, som sagt. För min gissning är att det inte skulle dra tillräckligt mycket folk för att täcka det eventuella ockerpriset..

Jag ber om ursäkt, och tar det tillbaka't

Och som sagt, appropå resten av ditt inlägg: Vissa får det att låta så jävla enkelt att arrangera en spelning - vilket det verkligen itne är. Förstår din situation, men kör hårt och låt ingen trycka ner dig..
Tips från coachen

Whipper
Naaej.. Faktiskt inte. Det kan iof bero på att att jag är sjukt trött just nu.. Men det där med "fotbollsspelare även om de inte ens kan göra en på foten själva" förstod jag inte riktigt.. Göra avd på foten?
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-11-27 23:33
hlgrsn 
Hehe, jag tog inte illa vid mig..  din lilla..!  =)

2006-11-28 01:23
iofs så ville ison och fille ha 4000 kr...jag sa nej..sen sa de okey vi gör det gratis...kasta de!

2006-12-03 10:18
Grymmt jobbat! allt flöt på svinbra. big up!

2006-12-04 12:44
Se och lär av NKPG, de har både fler och bättre akter än linköping, Linköping kommer aldrig bli som förr, när stacs of stam, ship of fools, looptroop, Akem m.fl stog på skyltens scen och röjde...då var det 300 pers på varje jam. Då hade skylten pub med...så kan det kanske bli igen, om någon styr och ställer utav helvete....men just nu känns skylten som nåt tråkigt och inte alls tilltalande....
Just nu tycker jag att alla som är över 18 går till platens istället..där är de verkiga akterna!

Kul att det annordnas jam fortfarande, jag är ingen hater, men folket i linköping måste lära sig att inte va så kräsna, och arrangörerna måste lära sig att dra hip nya akter, finns hur många som helst där ute....jag vet att det inte är lätt som arrangör, det är inte helt gratis, man får ta mycket skit....men finns det nån med stake i så går det att fixa, / Ett big upp till natalie som annordnade ganska mycket förr....hon drog hit lite andra...men hon fick bara skit för det så hon la av!

Linköping kan komma upp, men det kommer ta tid som det ser ut nu!

Peace! / Math

2006-12-04 12:58
Matthew201 P19
Det där var jävligt luddigt...

Se och lär av NKPG, de har både fler och bättre akter än linköping

men folket i linköping måste lära sig att inte va så kräsna

Ska man gå på en spelning man inte tycker är bra bara för att gå?

Då hade skylten pub med...så kan det kanske bli igen

Att skylten skaffar PUB?

Fan matte du får ta och chilla med Host host män!

2006-12-04 15:50
Linköping har inte varit sig likt sedan Yenetics splittrades

Big up till arragörerna på jamet btw

2006-12-13 16:07
Nämn inte Yenetics, dom är dåliga ;D haha

Jag står för att Norrköping har mycket bättre hiphopgrupper än Linköping och de har bättre inställning till hiphop!
Mer jam annordnas och så!

Och JA, Jag menade allt med skylten och puben! Fast å andra sidan efter närmare tanke så går ju inte det alls, lagar och skit!
Nåja!

hejsvejs