Scoob Rock & Akem med flera Norrköping 27/8
Lördagen den 27:e Augusti på Kulturkamaren i Norrköping så kommer det bjudas på hiphop när den är som bäst. Samt en HipHopmodeshow med det senaste och det hetaste från Butiken Greencha. Live på Scen: Scoob Rock. (STHLM) Akem. (STHLM) Xeilon & Niprone. (NKPG) Fakktup. (NKPG) VerbaliZe. (NKPG) Akut 6:40. (NKPG) Trippel 7. (LKPG) Samt Open mic & Battle. På venyl ser ni: DJ Side Show Bob. VAR? Kulturkammaren. NÄR? 27:e Augusti TID? 20.00-01.00 ENTRE? 40:- ÅLDER? 15+ VÄLKOMMNA!
vi e inte nr 1 men det skiter vi i..
hmm, detta kanske man skulle åka på
"The only real reality is the fact that we're all gonna die" /Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone
Kommer bli riktigt tungt! Första spelningen på hemmaplan på ett tag för oss, så räkna med en hel del feta grejer ni inte hört förut!! Missa inte!!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
yeeeeeeaaaaaaaaa be there all of yall
jag kommer dit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag vill supa. Får man supa på Kulturkammaren? :P
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen" - Organism 12
soft soft man lär väl dyka upp..
inga alkotester men ingen alkohol i lokal... så kom nu grabbar o brudarna alla brudar
Ta med alla ni känner.. Ta med all bärs ni har och ett gott humör...
www.soundcloud.com/hybrismusik
EEE fuck gott humör kom arga och röj vilt yepp.
najs, fast nån borde slappa up posters. promote niggah promote!!!
Ays' N 'Beez - Escapades ! Available for free download @ RustyLabel.se & Spotify
det är en del posters uppe?? jag har sett/satt upp några i alla fall..
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
man kanske skulle pallra sig dit, lite förfest innan guskelov. yeah.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Efterfest i fyllecellen det blir inte så långt....
hehe been there done that...
hoppas de kommer mycket folk, annars tänker ja spy inne på kammarn.
du spyr överallt så det spelar väl ingen roll.
ja har inte spytt på dig ännu...
sho sho imorgon smäller det av så jag och fakktup laddar upp för en utekväll som håller tills imorgon..... PEACE
im there peeps
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!
Ett par tjejkompisar var där, men jag var för slö för att röra på mig. Hade ni roligt? Blev det ball? :)
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen" - Organism 12
segt lite folk.. vi skippa låtar för det kändes som att ingen lyssna ändå... och ja.. vad säger man.. jävla idiot som byggt kammarn och större idiot som rökte ett halvt paket cigg vid scen.. tyckte råilla om honom.. kul kväll sen dock... trots allt allt allt..
Hiphopens respons är död och det krävs en redig jävla hora till att locka ut honom. It's sad to see. Men det är bara att samarbeta och dra med alla sorry ass peeps som avstår att komma. Men jag förstår dem til fullo, man orkar inte komma om man redan innan vet att man inte ska ha kul. Därför behövs en helt ny struktur för att lyckas. Nya grunder för att det ska locka mer samtidigt som det blir en helkväll. Well, det kommer...
Man får helt enkelt lägga ner att bara kicka hiphop i någon sunkig lokal. :P Vad kan vi erbjuda hiphop-scenen, i lite mindre städer och tråkigare städer som Norrköping, som kan tänkas vara intressant? :) Vi kanske måste skriva "GODISREGN" på alla affischer sedan försöka få Fronda att ställa upp. Jag vet inte. Det jag vet är att folk verkar hellre dra till Otten och Palace och skaka röven till någon tung partymusik. :) Det är ju sånt som folk gillar. Jag diggar också det. :) Sen, fan i helvete, vi måste ju dricka tonvis med öl, annars går det ju inte. :P Någon sa att man inte fick komma alkoholpåverkad till Kammarn. :P Det suger ju! You lost me! ;) Nae men, skämt å sido. Ni som arrangerar måste försöka fixa en bra deal med något ställe som redan har en hel del besökare och sedan köra igång lite hiphop där, för då kommer ju folk få upp ögonen för musiken lite mer samt känna igen namnen som står på affischerna, för det är ju inte alla som gör förutom dom som är insatta. Äsch, nu började spåra ur. :P Har inte fått mycket vettigt sagt. :P
Och gott var det!! *klick* aahh ahh ahh
Props till arrangörerna att dem iaf försökte annordna något, tyvärr blev det inte särskilt lyckat. Ett hiphopjam utan promotion med undergroundakter funkar inte i Norrköping...
"I ain't relating If I don't like it, I don't like it, that don't mean that I'm hating" - Common
otten lider av samma syndrom för övrigt.. var där efter jamet och såg en fet spelning med prominent, men det var nästan folktomt där också... kändes som en ödestad om det inte vart för 150m-kön utanför palace.
Xeilon: Var rätt bra ös på Otten när Snook uppträdde iaf. :D Vi dansade som aldrig förr! :D
då ja.. men senaste tre månaderna har otten minskat i besökare för varje helg..
Vad fan gör folk då? Skiter i att gå ut och festar hemma med polare eller vadå? :D
jag blir lessen :(
Jepp Diffused har skaffat ett jobb...
ljungberg: dom går till palace istället?
palace är nice, eller ja har aldrig varit där men kön utanför ä fin!! Fakktup: jo vettu ljusteknik är min specialitet!
bossebildoktor Samma här. Diffused är wack.
Det va ju ett under att ingen sa åt mig... men roligt hade jag bakom ljusgrejen...
shit vad ksa man göra men nästa jam e ett prov på svea med Davelito, B.T , Fakktup och umm be there men 18 och lägg då kan dessa omogena människor som visar noll respekt försöka leka gansters o kicka utanför tvivlar på att dom e 18 och jag menar dom som envisades att röka inne, och föresten en av gästerna blev av med en mp3 i en rosa ica påse vet ni vem det var som tog den så var vänlig och träd fram med information, och till nio som målade på toa dörrarna ni kan ju också träda fram vi vet vilka ni e kanske lite onödigt med en anmälan.. PEACE till alla artister som sköte sig bra alla ni vet vilka ni e..
det tragiska va att den där lille långhårige nissen hade mer publik än scoob å akem.
lök
varför var det tragiskt då?
Det är väll kanske inte så konstigt Cato i o för sig.. Publiken som var där har trodligtvis aldrig hört talas om dom.. Lr inte de flästa i alla fall.. Där emot var det konstigt att inga så Xeilon och Niprone som endå hänger i trakterna..
fakktup: det beror på att ingen vi kände utöver sveriges bästa ljustekniker va där i stort sett.. vi pushade inte så hårt för det och robin som drog 40-50 pers själv till svea när vi var där drog inte dit nån... jag var väl skyldig för kanske 10 betalande.... dock missa 8 av dom oss för vi fick köra så sent.. Färre artister på en klubb med dansgolv efter är ett bättre tips.. cato mfl: dock var akem fetare än nån där och scoob kicka låtar på beats som åt allt där, utom nyare grejerna från mig... och dessutom kicka nice grejer trots röstproblem... och det var tragiskt just på grund av att fler såg nånting som var typ uselt till halvkass än det som var bra till grymt.. Och hade ingen hört talas om dom borde dom stannat och lyssnat bara för att dom headlina över en artist dom digga... det brukar vara ett tecken... Hoppas vi syns på guskelov den 30e! då blir det snuskigt fett..
Det är bara konstatera att Jams på kammarn utan kontroversiella artister inte drar så mycket folk och bara blir pinsamt att anordna... Det känns inte som det är något folk om 100 pers e i kammarn på grund av att lokalen e rätt stor och utspridd...
Problemet är att svensk hip-hop kan vara jävligt tråkig och stel också... Liksom... skulle Pete Rock & C.L Smooth gå på som headline är ju saken en helt annan sak, då skulle kammarn gunga. Man väljer det man vill se och man vill inte se allt. Det där "supporta svensk hip-hop" snacket har nu mestadels bara blivit mer pinsamt. Nu kommer inte ens folk för att se de lokala förmågor som byggt upp hip-hopen i storstadsregionerna, a.k.a de äldre (runt 25-30 snåret). Frågan är om man har fått en rejäl åldersnojja men det känns fan helt åt helvete. Det är pinsamt att säga det: "Men det var bättre förr". Man har själv slitit med jams och dylikt och det har funkat jävligt bra, men nu har det nått den punkten då man bara vill spy galla över allt. Det är jävligt schysst att folk engagerar sig och arrangerar lite varstans här i stan, det är underbart. Året är nu 2005 och hip-hopen har hamnat på efterkälken i Sverige. Det produceras fortfarande grann musik lite varstans, men hypen dör ut jävligt snabbt. Det är det där lilla extra som saknas. Just den där energin som gör att allt känns pirrigt och nytt igen. I själva verkat kanske man helt enkelt saknar den där känslan när man som knatte på 13 jordsnurr följde med storebrorsan på feta jams och bara smälte. Det är nog inte bara jag... men har ni märkte att alla rappar? Just precis, alla rappar! Men vilka går upp på open mic? Jo, de gamla vanliga fisarna. Breakdansarna blev gamla och flyttade från stan, men inga nya förmågor dök upp (för vissa undantag då). Alla Dj's blev så sega av att se folket ha tråkigt på alla tillställningar så de orkar inte ens scratcha längre... Nu är det CD som gäller, yeah. Graffitimålarna blev även de gamla, många flyttade och många lade av. Nya förmågor dyker dock upp, men försvinner lagom till gymnasietiden. Sammanhållningen är död, publiken är död... Nej, publiken är inte död... alla rappar ju? Men ingen går upp på open mic, det handlar om att rappa i smyg. Det känns jävligt trevligt att nytt folk flyttar till Norrköping och ger en viss ny stämning. Helt ärligt så känns det jävligt skönt. När jag vill se en show vill jag se artister som lever för stunden, njuter av det de gör. Jag saknar den där jävla glädjen och vill ha den tillbaka. Ge mig glädje för fan! Återskapa...
*klappar pragmatic på axeln*