I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Breakestra, US @ SCRATCH, tisd 19 okt. (Gbg)

Klubb & Konserter - Övrigt & Utland

2004-10-11 22:38

Breakestra, US @ SCRATCH, tisd 19 okt. (Gbg)

Då var det dags för årets hetaste live-gig hos Scratch på Pustervik , och eventuellt även årets gig i Gbg. Det beror självfallet på om man är inne på fonky music eller inte, men vi på Scratch vill lova att detta kommer bli en mycket extravagant tidagskväll som ni sent kommer glömma. Det har gått tre år sedan Breakestra var i Skandinavien senast. Då, 2001, hann man bl a med att rocka skiten ur publiken på Hultsfredsfestivalen och kritikerna var enade om att detta var en av de absolut bästa spelningarna på hela festivalen det året.

Breakestra är en total live-upplevelse och de 8 musikerna från Kalifornien kan sin sak minst sagt. De blandar redan kända äldre låtar från artister som James Brown, Kool & the Gang, The Meters m fl med eget material och det hela framförs i ett medly, eller om man vill, som ett tight dj-set av musikerna med sina instrument där allt vävs samman.

De är även ett av banden i den ruskigt bra "L.A-familjen" där bl a People Under the Stairs och Ugly Duckling ingår som redan gästat Scratch tidigare i år, Breakestra har även legat ute på turné och giggar ofta tillsammans hemma med andra storheter/"familje-medlemmar" som Jurassic 5 och Dilated Peoples. Härom sommaren hann dom även med en omtalad utomhuskonsert med De La Soul i Central Park i NYC. Don´t sleep m a o.

Breakestra lämnade Los Angeles i månadsskiftet sept/okt för sin Europaturné och har redan under första veckan hunnit avverka ett antal feta spelningar bl a på ett proppat Brixton Academy i London för 5000 pers, i Bristol förra helgen för 1200 pers och Manchester i onsdags för 1000 pers, så missa nu inte dessa storheter när de dyker upp för ett grymt intimt, svängigt och svettigt gig hos oss på lilla goa Pustervik. Knö daj in!

MVH
/Scratch

S C R A T C H
Tisdag 19 oktober
Förköp hittar ni för ynka 90:- hos nya klädbutiken Shelta på 2:a långg. 7
eller på Blenda, 2:a långg. 20. Dörr 100:-

www.scratchgbg.com

2004-10-11 23:29
shit damn. det lär va tungt! word

2004-10-12 00:01
Detta får inte missas, för det är exakt det jag gjorde förra gången de va i stan...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-12 00:20
fan blir segt på en tisdag igen men d kanske blir att stammisen måste bryta traditionen & kanske missa 1 gång :(

2004-10-12 00:31
Då får man åka upp tidigare...
strength

2004-10-12 00:34
pelle.. måste fixa mer cash... för mkt bra spelningar nu asså.. måste ju langa mina vanliga supadagar på krogen också.. går ju åt galna summor en sån här månad..

men jag lär vara där.
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2004-10-12 11:58
ooooh, ojojojojoj det är bara för bra!
Tur man har slutar sitt äckliga brevbärar jobb den här veckan då, annars skulle jag få gå direkt dit efteråt..... blir det en lika bra spelning som förra gången så kommer det bli fantastiskt.
gulp
Admin

2004-10-12 13:35
Jag har hört av vänner och bekanta att de ska vara riktigt grymma trots att jag aldrig hört dem. Men covers på gamla godingar och dessutom ett fullfjättrat liveband låter onekligen riktigt grymt, sedan att det är Scratch ser jag bara som en fördel. Ses där!

2004-10-12 13:51
S-S-S-S-S-S-S-S-Scraaaaatch Uuuuuuuuniiiiiiiiit

Det här kommer mos def bli en överfet spelning! I'm there dude!

Var det nån som sa Swedish Gangsta? Ess to tha Gizzeee!!

Mvh Daddy Rich a.k.a. Mr Big $pender

2004-10-12 14:00
såg dem på hultsfred "way back in the days before the age of goldchains and fet fades, when zulu nation was still caleld the black spades" nja kanske inte så länge sne men 2001 var det nog eller 2002 de var feta iaf.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2004-10-12 14:28
Sjukt grymt! Får verkligen inte missas
www.swingkids.se

2004-10-12 15:09
Ska bli så satans kul att få se dom igen! och denna gången utan några störbarn bredvid mig som skriker efter Mbma! (h-fred 2001 var mbma försenade och Breakestra spelade innan..)
"I´m armed and I´m equal"

2004-10-12 15:53
shooooo nä det här får inte missas!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-12 16:26
vi är där!

2004-10-12 16:29
ojoj! dem har jag hört mycket gott om... jag lär lätt vara där! synd bara att det är på en tisdag och dagen precis innan pengarna kommer :/ får fixa det på nåt sätt..
baeng

2004-10-12 18:16
K1
jo men jag har ett stort matteprov på onsdagsmorgonen :/ och så krångel med nattbussar.. blir lätt så när man bor mitt ute i ingenstans..
baeng

2004-10-12 22:06
Jag kommer ifall nån kan fixa så hela mitt jobb har minnesförlust på torsdagen, så dom inte vet om att jag inte var där på onsdagen. DAVID!
Det är inne med mobiltelefoner igen

2004-10-12 22:38
Löjligt grymt band, såg dem på Nefertiti för 2 (?) år sen. Är ledig nästa onsdag så efter att ha missat alla grymma spelningar senaste tiden så FÅR jag inte missa denna...

2004-10-13 03:25
Dec 2001 var det, ( 3 år sen typ, tro det eller ej)

tiden går fort när man har roligt,

Dom har t.o.m hunnit byta skivbolag från ett grymt skivbolag www.stonesthrow.com till ett annat lika grymt www.ubiquityrecords.com

1 vecka kvar nu, tro på hypen !?!

2004-10-14 01:34

Nu ligger det uppe lite bilder från People under the Stairs 3 okt.

Enjoy!

www.scratchgbg.com

2004-10-14 01:42
såg dom live på hultsfred för några år sedan, rekomenderar verkligen alla sillstrypare att gå på konserten!

2004-10-14 15:16
det kommer att bli as fett

2004-10-14 23:02

Det kommer bli sååå dope ! Ska verkligen bli najs att se dem igen. Tycker faktiskt att det är bästa livebandet jag sett!!!
Tro verkligen på hypen!

TIVA : HAHA. Jag höll på att få spärr på de idioterna som stod på min högra sida och skrek om MBMA halva jävla spelningen. Fast blev ännu mer förbannad på det hånglande paret som stod på min vänstra sida, andra halvan av spelningen och knödde som fan. Visst kärlek i crowden är rånajs men när de inte bryr om sig ett dugg om spelningen och bara gungade på mig i otakt...
Kanske var du??! ;)
Massa mixar & shit @ http://www.myspace.com/jaystarseven

2004-10-15 08:57
JayStar7 : Haha, en som vet! Jag var såå pissed på skitungarna till höger. Hur fan orkade dom och hur kunde dom med??
Men naaw, det var inte jag som hånglade. Sysslar inte med sånt under konsert :)
Webmaster

2004-10-15 12:46
Håller med. Känns som alla andra klubbar bara är samma sak. Detta ska jag gå på trots att man jobbar dan efter :)

Bra jobbat :)
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se

2004-10-15 20:35
Lite synd att det är på en tisdag men vad skall man göra. När Breakestra kommer till stan' är det bara att ta ut en semesterdag eller sjukanmäla sig på stört. Sist dom besökte Götet o Nef var på en söndag och det var faen inte överdrivet mycket folk som kom då. Dom var iofs inte lika kända då som nu så jag räknar med att det blir mer folk den här gången.
En klasssiker från förra besöket var när dom körde orginalet till Don't sweat the tecnique och jag stog på toa och urinerade, var tvungen att rusa ut med dasen halvt hängande ur gylfen mer eller mindre :-D

Bästa låten de spelade sist var enligt mig Bob James - Nautilus. Den satt hur tight som helst! Galet värre!!

THAT SON OF A BITCH.................DADDY RICH!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2004-10-15 21:30
gah, det e ju typiskt. har väntat hur länge som helst på att breakestra skulle komma tillbaka till sverige, och så kan jag inte gå nu. damn.
dansa för mig också...

2004-10-16 21:22
Kommer dom till stockholm åxå?
Drum n bass

2004-10-16 22:59
fan, missar detta
syns dock till k-sly
bup bup
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2004-10-17 20:14
Många som undrat över när dom börjar spela på tisdag,

Svar: Tanken är att dom kommer stå på scen mellan ca: 23.30 - 01.00 ungefär, Pustervik stänger 02.00 iom att det är tisdag.

Tro på Hypen !

2004-10-17 20:17
meeen, min buss går kvart i ett från brunnsparken :/
baeng

2004-10-17 22:59
Sista nattvagnen 1.25 från centralen, blir svettigt!!!

2004-10-17 23:42
Förhoppningsvis kanske folk kommer i tid iom att det är tisdag,

Vi hade inte bangat för att slänga på dom 23 typ, men risken är ju att alla inte dykt upp då tyvärr, aja det ger sig som sagt.

Kommer bli en "tok-trevlig tisdag" hursomhelst.

PEACE !

2004-10-18 17:10
imon smäller det! :D

2004-10-18 18:33

Fröken Löv1: De kommer köra ett rejält set, huh!? Jag har för mig att det på Hulsfred var c:a 2,5 h?!

Någon som hört nya 12"an? Den har fått lite hype iaf!!!
Massa mixar & shit @ http://www.myspace.com/jaystarseven

2004-10-18 22:10
fan, som sagt va, jag missar det, skulle vilja vara där o kolla på bandet, träffa polare o spana brudar
kan lika väl fråga nu eftersom jag är ca 40 mil ifrån gbg
var det fett då?!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2004-10-18 22:11
see y´all k-sly
7de nov va?!

2004-10-18 22:15
6 nov... vi hörs innan, ajt!
www.scratchgbg.com

2004-10-18 22:33
öh ok, sicken tur, tänk om jag skulle komma den 7 de, sicken knas

2004-10-19 12:54
Sicken Knas-Mayornas !

2004-10-19 20:07
hoppas ni alla får trevligt ikväll då...

2004-10-20 03:36
yeah!!!
fett var det. gött att äntligen se ett funkband där basisten inte spelar slapbass i nån låt. fan va han svängde.
gött med typ 200 pers på en tisdag! reeespekt.

2004-10-20 09:01
var det fett då?!
any chicz?!
(johan, du måste åka hem, du blir galen i v-ås...)
he he

2004-10-20 10:52
hm
fortfarande synd att man inte är i gbg just nu...

2004-10-20 11:06
det var skitbra :) verkligen värt!
baeng

2004-10-20 11:46
Ja, verkligen en grym spelning! Jag var helt bedårad av den lilla saxofonisten/flöjtkillen som höll på med sina små danser..hehe.

Och när dom spelade den där låten "for the ladies" mot slutet dog jag av glädje då det var samma melodi som Madlib samplat i min favvolåt på Lootpack´s Da Antidote. Världens skönaste trumpetslinga.. Mmm, en spelning som hade allt.

2004-10-20 12:25
Sjukt bra spelning asså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grym stämning i huset och bra uppslutning för å vara en tisdag i Götet.

Scratch-Unit rock on wit yo bad self så änna!

2004-10-20 14:12
fan va tungt, bu bu, vill va i gbg nu, st raight outta mjn, call me: mayorna slim he he

2004-10-20 18:46
Det var galet fett roligt! Jag e helt död idag blev lite sent igår.
Tack till made_in_japan för en roligt "efterfest" tack till 7-11 för gratis mat/gods öl osv.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2004-10-20 18:47
Och givetvis tack till scratch för en tvär fet kväll
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2004-10-20 22:46
Tack Scratch för en fantastisk kväll som var oförglömlig. Bra med folk, bra band, bra stämning - ren glädje hos alla.

Eftersnack med Miles, trumpetaren och Mix Master Wolf var riktigt kul. Attans vad softa snubbar, ödmjuka as hell. Köpte Dj Miles mix-cd. Riktigt bra. Fick den t.o.m signerad. Trumpetaren hade tydligen joinat bandet för bara två månader sedan, då sax-killen kände honom, och nu så e han på turné; "Yes I´m truly blessed. Who could´ve thought that I´d be out on a tour two months ago". Men oh my god, Mix Master Wolf var en crazy howler... Danger!

Ps. Hamnade inte i säng förrän 04:30 i morse. Blev rätt tungt på jobbet, men attans vad kul det var.
"Understandable smooth shit that murderers move wit´
The thief's theme, play me at night, they won't act right
The fiend of hip-hop has got me stuck like a crack pipe"