I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vilka klubbar gäller nu ?(sthlm)

Klubb & Konserter - Övrigt & Utland

2004-09-20 16:37

vilka klubbar gäller nu ?(sthlm)

hejhej..

har inte varit ute på ett bra tag i stockholm, förut visste man exakt vilka klubbar som var bra vilka dagar

Nu skulle jag vilja ha en lista på vilka hiphop klubbar som gäller på onsdagar, torsdagar, fredagar och, lördagar...

tex är tivoli fortfrande öppet på torsdagar , och om man vill dra nån annan stans den dagen vad finns det för alterantiv ??

help plz

Don't be offended
This is all my opinion
Ain't nothing that I'm saying law

2004-09-20 17:20
haha vilken dålig under cover reklam!

sthlm är dött nu, vill du ha bra hiphop klubbar är du pretty much screwed ...de är väl firstdays på torsdagarna samtidigt som chiba. .annars är de heeelt dött ..

men om du gillar annan musik än hiphop så finns de ganska mkt å välja på :)
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2004-09-20 21:52
hmm.. vore kul att få veta lite fre och lördagsklubbar.. ska upp nu till helgen och tänkte göra sthlm.. se om det kan stå upp mot hemmaplanen i götet..

så släng lite tips på allt som är hiphop eller bra!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2004-09-20 21:53
på torsdagar finns det ett bra val: firstdays, alltså tivoli som du frågar om
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-20 21:54
finns som sagt i princip ingen hiphopklubb värd namnet utom firstdays...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-20 22:06
firstdays vet jag redan och är redan planerat.. men utöver det?
måste ju finnas nåt?? vi har ju typ 10-15 klubbar som spelar hiphop, soul, rnb, ragga, dancehall eller dylikt i göteborg...

2004-09-20 22:12
ju mer man tänker på det, desto mer inser man att stockholm nog är en jävla keff stad ändå..
"You're gonna like this guy; he's all right. He's a goodfella. He's one of us." You understand? We were goodfellas, wiseguys.

2004-09-20 22:17
Xeilon, sen är ju Gbg å andra sidan ganska många gånger bättre än Sthlm när det gäller hiphopklubbar...

(vi är bättre på allt annat istället...)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2004-09-20 22:20
fredagar är det studio one på fasching som gäller... 50/50 hiphop och ragga/reggae.
Lördagar kanske club soulreal på hollywood, dock mycket rnb och soul...
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL
http://www.twitter.com/djcrona
http://www.facebook.com/djcrona
Toastare

2004-09-20 22:25
Nu på lördag har ju db sitt 5-års jubileum, det går inte att missa. På Mondo that is...
Jag skyller allt på Emma!

2004-09-20 22:27
thanks crona.. bra att ha alternativ..
blir nog lite db med dj krust på lördan dock.. sånt har ni bättre än gbg...

lia: pfff... som vad? skrika halsen av er i djurgårdsklacken?

2004-09-20 22:36
Xeilon, ja typ så. Men nu går vi off-topic. Sluta upp med det! ;)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2004-09-20 22:39
okej dokej.. thanx. nu vet man lite ställen i stockholm.. det känns som om det fanns fler förut.. vad har hänt !?!?!?!?

Don't be offended
This is all my opinion

2004-09-20 22:40
Vad som har hänt är att publiken svikit allt för många gånger och arrangörer tröttnar på dåliga kvällar.

2004-09-20 22:57
va e det för ålder @ chiba?

2004-09-20 23:14
crona: tråkigt.. det är väl det motsatta som hänt i götet.. folket har kommit i drivor och det har skapat möjligheter för nya klubbar att starta.. underligt att trenderna kan gå så mot varandra i två stora städer..

2004-09-21 00:11
fan va synd asså.. har haft riktigt roliga kvällar i stockholm förut.... asså saken är att jag vet att det finns vanliga klubbar som spelar lite hiphop o r´nb men det är aldrig samma känlsa som när alla verkligen diggar musiken på ett ställe de är på..

verkligen synd
Don't be offended
This is all my opinion

2004-09-21 08:15
Meh, hiphop är ju ohippt som attan, klart det inte finns bra hiphopställen i Stockholm då.

Men problemet är att hiphoppubliken inte är bra klubbpublik. De dricker sig skitfulla innan de går ut och köper ingenting ute, de dansar inte, de slåss och är fula och det går tre snubbar per tjej. Klart som fan det inte funkar med hiphopklubbar i Stockholm.

Men det finns några. Gamlingklubben Yes på Mosebacke, Blacknuss som också huserar där ibland... eh, vad gör Dim Delights-gänget nuförtiden?

2004-09-21 09:28
Eksem P21-> Dim Delights kör ju Firstdays!

2004-09-21 11:27
Åh fan, det visste inte jag. Då kanske man borde släpa sig dit nån torsdag.

2004-09-21 14:57
eksem: håller med dig så som du beskrev hiphop människor som går ut... fast det är inte alltid så.. men det finns för många som är just sånna som du beskrev
Don't be offended
This is all my opinion

2004-09-21 17:52
ja, just riktiga hiphop-ställen är det fan ont om..

2004-09-21 19:49
The Basement!

På Alcazar i Stockholm brukar hållas på fredagar utav K-Real.
Nu på Fredag 24 / 9 drar det igång igen då kommer Medina och Afc m.m. att uppträda.

www.basementality.com

2004-09-21 20:10
recognize: jag kommer till stockholm den 30 sept.. så jag missar juh det... din mupp :P
Don't be offended
This is all my opinion

2004-09-21 21:34
www.speak-easy.se
jorå. och bilen gå bra?

2004-09-21 21:36
nu mummlar juh alla på... och jag har svårt at bestämma mig... kan ni inte typ göra en topliste grejs.. så vet men vilka som är bäst..

har fan aldrig varit på nån ni nämn förutom tivoli
Don't be offended
This is all my opinion

2004-09-21 21:53
Gå ut och prova lite istället för att göra som alla andra säger, inte konstigt att det blir som det blir med klubbarna...

2004-09-21 22:07
svårt och prova själv när man har fem brudar som kommer från umeå och förväntar sig att jag ska se till att de har jävligt kul... plus så har jag en helg på mig
Don't be offended
This is all my opinion

2004-09-21 22:13
Be dom plocka på sig lite extra pengar och gå till flera ställen då!

2004-09-21 22:20
Ofta man orkar gå från klubb till klubb... runt hela stockholm... man vill juh ha lite koll

orka irritera sig över det

Don't be offended
This is all my opinion

2004-09-22 00:02
Well,

titta gärna in på "vår" kväll på torsdagarna... Gratis entré dessutom.

www.chiba.se

Den här torsdagen spelar Sleepy & Viet-naam...

Welcome!

2004-09-22 09:17
tycker faktiskt eksem har fel på de flesta punkterna.. åtminstone på vad jag ser omkring mig.. tycker hiphop är mer hippt nu än det nånsin varit... titta bara procenten hiphop/rnb som spelas på typ mtv jämfört med för ty ptvå år sedan... allt är mer hiphopinfluerat.. till och med frikkin blue har rap i sina pojkbandslåtar..

sen är hiphop idag ännu mer kommersialliserat än tidigare och därav blir andelen undergroundklubbar färre.. men vem vill egentligen dansa till atmospherelåtar ändå????
och vad gäller dryckesvanor för hiphopare så tycker jag trenden i allmänhet verkar gå bort från slitna målarstänkta kläder mot trendigt och dyrt... med mkt och dyr sprit på krogen..

sen brukar hiphopklubbarna jag brukar besöka mer frekvent i gbg, ha så överfyllda dansgolv som möjligt.. mkt därför dom klubbarna är så pass bra.. pga av deras grymma dansgolv.. egentligen bara vibes som inte är riktigt grymt.. men även där brukar det vara fullt frammåt midnatt..

så ser jag det.. men sthlm kanske inte är med på det tåget.. även om jag vore högst förvånad av något sådant...

2004-09-22 09:41
Inte en klubb direkt men på söndag är det releasfest på Lydmar

Scoob Rock och palestine spelar!

Plus en av Tysklands störsat dj´s har spelat med funk master flex,Dj clue och en massa andra!

Kom ditt de e gratis!!!!!!!

18 år

2004-09-28 13:14
vart ligger chiba ?? hittar inte adressen på deras sida
Don't be offended
This is all my opinion

2004-09-28 13:35
Grodan Grev Ture (Grev Turegatan 16)

Denna vecka är det smyglyssning av Mos Def nya platta "The New Danger"...

chiba.se

2004-09-28 13:57
Zorba : ehhe har faktist vari på hemsidan o kollat och eftersom mos def är en av mina absoluta rappar så kommer jag nog =) men jag bor som inte här.. så jag vet inte vart gatorna ligger..

kollade upp i en karta men det gav mig inte så mycket.. ska nog fråga ming runt lite..
Don't be offended
This is all my opinion

2004-11-23 16:08
inte för jag vet hur det i sthlm,

men tänk att hip-hopen e skit stor nu som Xeilon P19 sa, så det e princip bara gå till vilken klubb som helst så kommer man få höra hip-hop..

hip-hop spelas på alla klubbar nu för tiden..
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2004-11-23 16:27
erect... yao
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2004-11-23 17:01
glöm inte att skilja på 'hiphopklubbar' och 'ställen som spelar hiphop' ...

visst, jag kan gå till Sinners och förmodligen få höra massa hiphop, men jag kommer likförbannat få trängas med 99% backslicksluskar som lika gärna kunde studsat till eurotechno.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2004-11-23 19:40
Jeb_bush P51: studio one är grimey men helt ok...kan bli något varmt och trångt. Alltid bra musik. Berns kan också vara nice beroende på vem som spelar. Det är dock ingen rap där utan bara rnb isf.

2004-11-23 20:31
eller så flyttar ni alla till gbg å hjälper oss få en storstad på riktigt :D
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.