ja true that O_Ne , les worth var inget att pynta julgranen med direkt. Sage däremot var ÖVERGRYM! Fyfan vad jag gillade det! Nöjd.
"I wake up in the morning and piss excellence"
ja vad var det med MOP????
Skåne!
ska mop spela eller? vore ju riktigt fett! ska se dom rakt av isåfall! var les worth kass eller?
Graffiti is so last year dude!
mm dom som jobbar där säger att m.o.p. är på ingång. så då betta ni va där muhfuggas. och ni som såg dom i malmö betta hoppas på att det blir mer röj den här gången... och att lil dap inte tar med sig sin gat å buckbuckar on stage som dom typ ville göra förra gången
/medlem av galna gorillors gangsta gäng "Patriotism is your conviction that this country is superior to all others because you were born in it."/ G. B. Shaw
jag tyckte setet var underhållande som fan. aningen jobbigt med 14-åringarna i mitten som skrek g-unit så fort de fick chansen och putade varandra på folk. jag blev frestad att vid ett antal tillfällen chinchecka en av dem. and i had the wrench in the car close by. förutom det, och det att hälften av publiken inte fattade vad han sa oftast och skrek "ÖÖÖHHHHHH" (som när han skulle dra någon skämt om john kerry eller bush eller något) så var konserten underbar. var det någon annan än mig som la märke till den orientaliska tjejen som höll på att döda dansgolvet? gaid dain!
seperate me from your little open mics, please.
sage var galet grym.. nice som fan
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Moderator
2004-10-24 18:33
Allt utom köerna till baren var bra i princip, ni borde bygga en rejäl bar till nånstans... men det var fett fett!
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
1) Tror knappt folk vet vem Nader är. 2) Om man är Nader supporter, och Bush motståndare, är man antingen barnsligt naiv, eller ja.... jag hade sagt dum, men jag tror knappt någon är så dum. Om man vill bli av med Bush ska man rösta Kerry, period. Det är det Sage sa också. Dessutom, dömma en man efter hans ansiktsdrag... ja. Det säger väl allt själv. Jag tror folk buade mest för buandets skull.
en sak ajg undrar..vem har han snubben som upprädde tillsammans me Les worth tror han va från sthlm? Jabs om jag hörde rätt..han va iaf rätt tight..nån vet vart man kan få tag på låtar me honom?
löglög
Kerry = enda alternativet till Bush = ovärdig att bli utbuad med tanke på alternativet. Ovärdig är kanske inte rätt ord, men du fattar säkert vad jag menar. Tillbaks till tjejen nu. hah
p0lak å ni andra les worth e Lundabo, inte STHLM (plz!) å ge honom konstruktiv kritik inte bara massa bs. om ni måste kritisera honom.. Jag tycker iaf han najs..
+4646
eller aha! p0lak "tillsammans" med Les worth nu fattar jag sry. trodde du menade jaha ok mmh... så ja
+4646
det var nära att man gjorde nåt olagligt på hon bruden :P haha, hade aldrig sett sage förr så ja tyckte det var en skitbra show. Mycket bättre än alla andra konserter ja vatt på. Inga kommentarer om les worth
det va jävligt trevligt där...han va ju riktigt grym live, skrek så mycket att jag har haft ont i lungorna hela dan idag
to weird to live, to rare to die
Jag tyckte inte det var mer än jag förväntat mig, ungefär. Tycker inte han är särskilt rolig att se på scen. Les Worth var helt ok för att vara första gången på scen.
We run these streets like cops do red lights!
Jag tycker sage´s låtar va bra, men uppträdandet var so so. Kändes som att han va lite trött och inte alls så peppad, tyvärr. Tyckte det såg ut som att han hade tråkigt eller nåt, blir väl så när man turnerat ett tag.. Däremot tycker jag det skulle blivit ett roligare uppträdande om han hade haft en backup eller Dj tex. Nej, sage är bättre att se live på spoken word, då är han mer än grym. Publiken var dock under all kritik, mest opeppade publiken på länge. Och här trodde jag att stockholmarna var stela när det är grymma akter uppe hos oss. Killen till vänster om mig kunde dock nästan alla texterna så det va ju grymt, tjejerna till höger va ju i extas över att lyckas nudda sage´s skor(!) undrar om brudarna ens lyssnade på musiken? Aja, det hör väl till antar jag. Les Worth var dock jävligt grym för att vara första uppträdandet, låten med gitarr samplingen var min favorit. Jag kommer hålla öronen öppna efter att höra mer av honom..
Just my 5..
var riktigt pinsamt att typ inga människor kunde låtarna. ärligt, varenda gång han tystnade så var det max 5 pers som fyllde i. folk verkade inte ens kunna refrängen på makeshift patriot. detta faktum, kombinerat med det eviga buandet och brölandet så fort han försökte snacka, gjorde ju helt tydligt sage djävligt opepp på att fullfölja spelningen överhuvudtaget. kändes som att han nästan förde sitt eget personliga krig mot publiken. sen bestod ju publiken till stor del av antingen indiesnubbar som inte verkade gilla hiphop utan bara dragit dit för att de läst i tidningen att han skulle vara intellektuell typ eller fulla människor som verkade vara där för att sabba för andra och gnälla om att det var nördrap. andelen folk som VERKLIGEN gillade sage kan knappast ha uppgått til mer än ett 20-30-tal. trist. enda gången jag sett honom innan var hultsfred 2003 och då var han djävligt mycket bättre. rolig, smart, karismatisk och inte lika djävla aggro och bitter. jag älskar sage, tycker bara det var synd att han verkade ta åt sig väl mycket av att några få i publiken var störiga. trist att han körde så få låtar från non-prophets plattan, men kunde varit en djävligt schysst spelning ändå om publiken bytts ut.
nösblod..bara för man inte kan låtarna betyder det inte att man inte uppskattar musiken, jag menar jag hade knapp hört nåt från Sage innan men jag gick dit för att få höra mera o för att det hade sagt att han va mkt bättre live o så va fallet, sen kan jag hålla med om att det fanns vissa som bara va där för att sabba typ folk som putar på andra o skapar kaos i publiken..
löglög
Inget speciellt bra framträdande. Det hela kändes väldigt rutinartat och oinspirerat. När jag såg honom i Gbg på Fat Milk för ett par år sedan var han betydligt bättre. Mindre gnäll och ironi. Jag tror att han förstått att största delen av hans publik består av pseudodeprimerade, kvasiintellektuella kids som fortfarande tror att det är intellektuellt med sarkasm. Nu har jag i och för sig inte tyckt om någonting han gjort sedan han började släppa riktiga album, så det var väl väntat att jag inte skulle tycka om materialet så värst, men det kändes ändå som om Sage anno ´01 var en ärligare och mänskligare figur. I övrigt vill jag ge lite proppar till Les Worth som gjorde ett utmärkt framträdande.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
Jag tycker att han styrka alltid varit hans improvisationsförmåga. Ju mer genomtänkta grejer han gör, desto sämre blir dem. Jag tyckte att han helt verkade sakna entusiasm från början till slut. Proffsigt och tight, uttrycke en kompis det. Och ja, det är väl sant, men Sage är inte bra när han är proffsig, om ni hajjar.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah