I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

16/5 - Organism 12, Äkta Kärlek, Silversystrar, Middlesex, Okunskapr @ Brewhouse

Klubb & Konserter - Göteborg

2007-05-14 23:21
häng på o förfesta så du är helt vinglig när du ska spela! blir kul o se på !!
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2007-05-15 18:31

haha jag hade gjärna hängt på men ja tror vi ska soundchecka å så runt 5, men som sagt jag kommer i alla fall battla med/mot å dricka med/mot er efter spelningen!

jag såg föresten att nyheten ligger uppe på http://www.kingsizemagazine.se/ ! riktigt fett!  

Mollgan, Middlesex.
"Jag är hög och het så kalla mig ers höghet"
www.middlesex.nu

2007-05-16 02:30
Org 12 går på sist förmodar jag?
Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér

2007-05-16 11:10
Ses ikväll, pojkar.
My heart lives in my vagina.

2007-05-16 12:04
förfesten för pustervik

2007-05-16 15:13
förfesten hemma hos mig!

2007-05-16 16:45
Du vill inte ha th1ef in your house.

2007-05-16 16:46
Förfesten hos mickmästarn kan ju inte bli galen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2007-05-16 18:06
Det vart bang på alla 4 som skulle med.. (!!)

så det blir ingen åderpåle @ org12 ikväll..

jag som ville se th1ef live. :/
namaste

2007-05-17 01:07
De va livat..  pst och org regerar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-17 11:11
det var fint.
tack så mycket.
big up till arrangörerna!
www.silversystrar.se

2007-05-17 11:27
Det var fett nice att pst kom upp på scenen! förbanden var okey.
Annars trevlig stämming.. Ganska lite folk dock.. big upps

2007-05-17 13:33
Ritkigt nice var de igår, jävla tur att vi fick komma in sen, big up till möbel och piere som hjälpte oss!

Btw ngn som vet om de finns några bilder uppe?

2007-05-17 14:33
Visst var det jävligt fett att se Ågren live, det är det alltid. Han gjorde det bästa han kunde för att få igång den sega publiken.
Men ärligt nu, vad fan va dealen med ljudet? Det var det mesigaste jag hört i hela mitt liv, ingen bas inget tryck ellet nått precis som Org 12 påpekade ett antal gånger. Det var den första grejen som arrangörerna sabbade.

Andra grejen var med insläppet asså. Okej om det är en spelning för kidsen och ingen alkohol och sånt inne på stället men fan att andas på vakterna och inte få komma in för att man tagit sig nåra öl innan är ju sjukt. Det hade ju varit en sak om man varit stupfull och ödräglig och inte uppfört sig men så var ju inte fallet. Det var det sämsta jag varit med om på länge! Ett big up till Oskar och Pierre som quuz skrev som ordnade allt. För ska man köra sån stil får man ju annonsera om det innan eller nått, så man vet vad som gäller. Jag vet inte vilka det var som arrangerade det hela med det verkade mest som dom sprang omkring och spelade viktiga med head-set och grejer.

quuz

Är du en av dom från skövde? ;)

2007-05-17 14:43
Menige-E yes, det var jag med vi looptroop tshirt =)

Håller med, hetl sjukt löjligt, polarna hade tagit 2 folköl innan o kom inte in, fick stå där i en timme typ.

Ritkigt fett när ågren och pstq kom in igen efter alal skrek en gång till :D

2007-05-17 16:19
Hehe okej! Det var ju rätt självklart att det skulle bli ett extranummer när DJ Slience står kvar och ser lite smålurig ut haha

Men som jag förstod det hade ju ni köpt biljtter innan och fick endå inte komma in dirket, sjukt!

2007-05-17 16:46
Njea, vi hade betalt, gått in o kollat lite. Men de skulel dröja typ enhalvtimme innan första bandet skulel spela.

SÅ vi hade typ 4 folköl kvar utomhus, så då passa vi på att gå ut dricka upp dom.

Sen på vägen in bad dom oss blåsa i deras ansikte, o då jävlar vägra dom släppa in oss sen.

2007-05-17 17:18
Menige-E P19

ok, så mitt pokerface funkade aldrig menar du?:)

jag skulle ju stått kvar i vilket fall och spelat skivor, och tro mig - det extranummret hade vi inte repat in innan;)
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //

2007-05-17 17:21
Dj_Silence, haha right :D

Några andra som var ritkgit bra var äkta kärlek, sjukt skön stil och så utrålade dom sån härlig energi på scen. Grymt bra hetl enkelt :)

2007-05-17 17:26
Dj_Slience P27

Hehe, Det var lite för misstänksamt iaf  ;)

2007-05-17 20:20
det jag såg var fett.. synd att man blev så jävla torr i munnen annars hade jag stannat o sett org 12 o hela paketet.
lite besviken på vakterna som spelade allan
ja kan väl säga att jag instämmer med allt emil sa

2007-05-17 21:40
bra spelning middlesex!
lite hetsiga vakter bara och min mobil blev stulen från logen SURT
hoppas ni var nöjda hur som ni som arrangerade! big up!
www.myspace.com/masterkatten

2007-05-17 22:18
Allting var skitbra, förutom organismen tycker jag! Herr Ågren känndes för tråkig, som om det inte spelar någon roll om han la ner energi på att underhålla publiken eller inte, för att han är känd!

Middlesex överträffade mina förväntningar som itne var så låga, okunskapr och silversystrar var också riktigt, riktigt bra!
Slayin ya'- we blaze all men
And storm through Allah battlefield with suede Timbs

2007-05-18 01:29
Bäst var ändåså äkta kärlek, där snackar vi om ett band som utrålade energi!

2007-05-18 13:37
Bilder för de som är intresserade!

http://olliegobb.bilddagboken.se/

2007-05-18 19:40
riktigt besviken på organismen..
Västkust Rockerz

2007-05-19 00:43
Tjena mans! Oskar fron Middlesex her, sitter o skriver fron budapest so ni for ursakta min stavning!

Sjelv e jag otroligt nojd med kvellen o hade riktigt kul, tack till alla som kom o gjorde den so lyckad som den blev! 

Det der med vakterna var verkligen ett skemt, det var alltso jag o mina venner som arrangera hela kvallen o vi hade aldrig sagt at vakterna att man inte fick ha druckt innan, det blev ju en jevla fajt mellan oss och dem.. fatta inte vad fan de holl po med eller vi det trodde att det var.. sjukt trakigt po en annan (enligt mig) so lyckad kvell.   

Bilder kommer upp po www.middlesex.nu om ett tag! sager till do

peace!!!!
Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu

2007-05-19 00:55
Oskar, jo synd att vakterna inte släppte in vissa, vi blev dock varnade av några schyssta snubbar som gjorde där, för jag och min polare bärsade ju utanför ett tag innan.

2007-05-19 01:21
Woot släppte dom inte in folk som druckit? :S
Jag och mina kompisar drack rätt så mycket precis före och vi kom in utan problem

2007-05-19 02:18
hahaha ja, jag höll fan på o dö på bussen in.. men vfan ja tänkte me på de.. fan vi ser ut som över 18 trotts allt beno ;)

men helt seriöst..? hur bra kan äkta kärlek varit dom låter ju som dom är i målbrottet, rör sej som 2 klumpiga dinosaurier och när dom börja me musik så sa dom
"aah vi tänkte antingen köra techno eller hiphop.. eller punk me.. men de blev reggae"...

jag menar.. kom igen? ska vi bli xtc hype'ade horor, bling brudar eller emos? äh vi kör på rastafari brudar utan band och kraxar på kända riddims ist.. HAHA..
stay on your hustle.

2007-05-19 03:00
dres-four, du har så fel, dom ägde sönder (=

2007-05-19 17:18
Förtår inte dom som klagar på på Organismen, Jag menar det var ju knappast så att publiken hade någon energi heller, sen var ju ljudet helt fucked up så det lät ju knappt nått alls, vilket säkert bidrog till mindre motivation, sen var han ensam på scen förutom dom två låtarna som Pst var med på, då blir det ju inte samma energi. Ågren bjöd på en fet show, det var ju inte hans egna spelning, om det hade varit så är jag säker på att det hade varit på ett annat sätt...

2007-05-20 04:58
"Allt som allt hade kvällen varit riktigt bra, fast Mobbade barn svek mina förväntningar, det känns som om de har blivit för stora för att behöva bry sig om sina fans. Antingen det eller så har de alltid varit tråkiga, fast då hade de väl aldrig blivit kännda?"

jag kan inte sluta skratta >_<
Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér

2007-05-20 20:39
 dres-four P17: VAR eller HUR hörde du att vi sa så?!?
kamma dig och lyssna på vår musik eller ha några sanningenliga belägg för dina åsikter, sen kan jag gärna ta din kritik på lite mer allvar...

2007-05-22 02:26
på nåt p3 program som ni delade nån spelning med promoe.. eller så va de qoute.. ja ska leta fram tidningen o kolla..

tror jag har kvar p3 sändningen (om dom inte tar bort dom efter en viss tid för de är bara en länk)
De svarar på frågan VAR...

HUR?.. hmm.. öronen..
stay on your hustle.

2007-05-22 07:29
men haha, du som är ifrån Äkta Kärlek, jag känner också igen det där som dres-four, skrev! jag tror ni sa så i typ Groove eller något! det känns väldigt bekant.. men iaf, det är kul att ni kör! och haha "kamma dig och lyssna på vår musik..." ? Vill du att folk ska kalla dig för typ lilla gumman? Nej, så håll inte på och använd dig av förlöjligande "härskartekniker" eller vad fan man kallar det... mitt tips till dig är att ta kritiken med en nypa salt och sedan kan du/nu ju faktiskt gitta ner till replopkalen och öva lite på sångrösterna/era deejay skills eller vad man kallar det.

pejz
Västkust Rockerz

2007-05-22 07:30
"du/ni" ska det stå *, inte "du/nu"
Västkust Rockerz

2007-05-22 22:34
FAn finns de inga emr bilder uppe :D?

Möbel  btw såg på ngn affisch att du o dina homies ska spela i skara på fredag, syns kanske där då ;)

2007-05-23 00:37
vad än äkta kärlek "kunde" göra så gör dom den musiken dom gör som är reggae, antagligen lyssnar väl dom på en del annat oxå som dom flesta, men vet dock att om man hänger med folk ifrån och stadsdelen majorna så hör man mycket reggae coh hip hop, och dom har vart around ett bra tag,  big up queens av gbg, vem reppar som er!!!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-05-23 12:33
hehe tack tack! :)
klart att man tar kritiken med en nypa salt! det är ju mest roligt att höra... och ja, kamma dig är ju nåt man bara säger, ta det med en nypa salt hehe. förresten tycker ja man ska tänka på att allt man läser är inte sant. verkligen inte... :)

2007-05-23 12:59
quuz: yeah alldelles riktigt! Vi spelar på Kullenfestivalen i skara nu på fredag! Bor ni där eller? Länk kommer här:

http://www.kullenfestivalen.se/

Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu

2007-05-23 13:03
Ajuste ja, vi väntar på bilder från några till sen ska vi lägga upp dem på hemsidan. Almara tog nästan 1000 bilder, fan palla det liksom haha men några bra måste det ju blivit!
Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu

2007-05-23 18:43
Jag var så cool så det till slut blev för mycket. Ber hemskt mycket om ursäkt till alla som hoppades på att jag skulle stanna längre.

Åderpåle jag finns överallt, kolla i spegeln så ser du mig!

2007-05-23 18:54
steinisch418 F23

jo det stämmer, journalister kan vara riktiga svin! haha jag blev framställd som årets problembarn i GT för typ ett år sedan haha, var med på framsidan.. påtal om vad? just det.. journalister kan vara hycklare haha.. jaja, fortsätt göra er grej, folk diggar ju uppenbarligen!
pejz
Västkust Rockerz

2007-05-23 19:28
Joel måste du använda varje tillfälle du får till att berätta att du varit med i GT . Och erkänn bara att du inte tyckte de va jobbigt att du framställdes som problembarn, du tyckte de va skitcoolt

2007-05-24 00:16
Möbel  nee fan bor i skövde, typ 20 min med buss. Sen så är de ju gratis, lika bra o komma o kolla o säga hej :D

2007-05-24 14:08

quuz: Softish! Fan vet du om det är några mer hiphopakter?

Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu

2007-05-24 17:48
Möbel  nee fan verkar va mest typ rock o metal o skit :P

2007-05-24 19:56
"Det ger mig mer att ligga i sängen" - Joel IGHE

2007-06-10 23:15
Sådär, nu kommer bilderna upp på våran hemsida nästa vecka. E det föresten nån mer som har bilder?
Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu