30/3 - Turbulence, Gyptian & Queen Ifrica @ Sticky Fingers Top Floor
Blenda presenterar stolt: Turbulence, Gyptian, Queen Ifrica & C Sharp uppbackade av the Xterminator Band fredagen 30 Mars @ Sticky Fingers Top Floor!! Förköp 250 kr (ink. avgift) @ Blenda, Pustervik & Ticnet. I dörren 270 kr . Dörrarna öppnar 21.00 och första akten går på ca 22.00. Efter Konserten kör vi eftersläpp för 80 Kr. Köper du förköp på Blenda får du den officiella turnépostern på köpet. Pow! Rough Lynx och Blenda Sound kommer köra conscious juggling innan och bashment efter. Dubbel-Pow!TURBULENCE Upptäcktes av Philip "Fatis" Burrell och har efter det självbetitlade debutalbumet som kom 2000, fullkomligen pumpat ut singlar och album. Störst framgång har han fått med "Notorious" som kom 2005.Notorious Don't Be Jealous I Shall Not Be No Time To Waste Upright GYPTIAN Slog igenom med dunder och brak med sin singel Serious Times, låten som senare blev utnämnd till "Jamaicas Most Important Song Of 2005". 2006 släppte han sitt debutalbum "My Name Is Gyptian" som innehåller feta låtar som Beng Beng, You Never Know, Beautiful Lady, Ma Ma mfl.Serious Times You Never Know Beng Beng Beautiful Lady Ma Ma QUEEN IFRICA Dotter till Skalegenden Derrick Morgan, slog igenom på en Garnett Silk tribute 1998. Knuten till Tony Rebels produktionsbolag Flames.Burn Some Herbs When Will It Cease Wipe The Tears Randy True Divine Flash it!
No doubt, årets fetaste bokning.Big up Blenda.. Irie...ibrahim
www.reggaewarriors.com
Riktigt riktigt roligt med allt som händer och hänt i stan. Stor upp till Blenda denna gången!
www.swingkids.se
fan e ni sponsrade av pow pow eller....? =) goteborgshumorn strikes back
www.myspace.com/roughlynx
JÄVLAR!!!!!!!!!!!! va nice.
Empress
jävlar, sjukt bra!!!!
Klubb One Drops @ Bergmans (simba) 3/7. Dancehall,reggae,grime,UK garage och Funky house på två golv. Miss Anthrax - Sir Dizzle och Funky C står för musiken
sjukt grymt! har alltid velat se Gyptian, synd att han ställde in i uppsala i somras! ses där! Bless
Excuse me while I light my spliff, ooh JAH I got to take a lift, from reality I just can drift, thats why Im stayin with this spliff!
....Yes these are some serious times........all I can see is Gyptian man coming to town............
Nu finns det förköp på Blenda, Pustervik och Ticnet. Och till alla youths över 18 år har vi goda nyheter, det kommer vara 18 år på konserten om man köper förköp!
Hoppas det kommer fler denna gången än i fredags!
CAMPIONI!
Det kan jag nog garantera dig Rizmo... Det luktar fullt hus!!
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /
Wow, vilken konsert! Gyptian, Queen Ifreka OCH Turbulence? Vilken grym line-up! Ser verkligen fram emot denna spelning.
Dubchild www.reggaetravel.se ~ www.reggaeforum.se ~ www.pezdorado.com
Det var helt enkelt lite för bra för att vara sant... Kommer Queen Ifreka & Turbulence ändå mr Promotor?
Båda Turbulence och Queen Ifrika är i Europa och uppträdde i Groningen igår. Angående Gyptian är det inte helt kört, men kommer han inte så kommer han ersättas av en annan artist.
det viktigaste är ju ändå att turbulence kommer. blir lätt en gubbtung spelning även utan gyptian. big up blenda crew!
www.Bassline-Express.com
chezidek verkar ha ersätt gyptian
nej, de blir ju inte de samma utan snubben!
Klubb One Drops @ Bergmans (simba) 3/7. Dancehall,reggae,grime,UK garage och Funky house på två golv. Miss Anthrax - Sir Dizzle och Funky C står för musiken
Jag tror att vi tjejer tar det här med Gyptian lite allvarligare än killarna... Girls, you know what I mean...
Tyvärr kommer inte Gyptian och han ersätts inte. Beklagar detta och det var inget vi kunde styra över. Vi sänker biljettpriserna, det nya priset är 230 i förköp och 250 i dörren. Ingen stor sänkning men det var vad vi kunde göra. Alla som köpt biljett kommer självklart att få tillbaka mellanskillnaden.
20 kr dyrare va gyptian allså :P
Är det slutsålt på ticnet eller håller dom bara på att byta info eftersom gyptian inte kommer?
Hasta La Victoria Siempre!
sherwin - multiplicera 20kr med hur många som kommer så
har du hans pris..
Stereotyp - inte slutsålt än så länge, de håller på att byta info.
Annars har vi biljetter på blenda som vi säljer via vår
hemsida och då får du även en affisch på köpet!
blenda.com
Blendas, big up för att ni gör detta för oss. Det är ju inte det lättaste artisterna att få hit så jag uppskattar verkligen era ansträgningar.
Baktaktservice Levererar...<br>
dubchild F6 Jag tror att vi tjejer tar det här med Gyptian lite allvarligare än killarna... Nä vadå? Maria, underskatta inte killars förmåga att erkänna STOR musik. Jag är SKITSNE !! Men Queen Ifrica får väl rädda kvällen. If you know what I mean...
Tippa, din skojare, du vet vad jag menar... Ser dock lika mycket fram emot att se Queen ifreka uppträda för hon är GRYM!!!
nu har förköpen börjat rulla, vänta inte för länge! POW!
aaaaaahhh jag vill gaaaaaa!! e sjuk sa vet inte om jag blir frisk nog till pa fredag =(
och..???
En anstormning av sydsvenskar är väl att vänta. Efter Skåneavhoppet. Så nu är nog snart biljetterna slut.
Turbulence entourage har anlänt och är på toppenhumör! 22.30 är sagt som konserttid så var där i tid. Förköpen säljer riktigt bra, BIG UP TO THE FÖRKÖPARMASSIVE!!!!
fasen att man är i sthlm. och missar det här med! Blessed
Twelve Tribes of Israel
Vi har sålt nuff förköp, det finns dock biljetter kvar att lösa i dörren, kom i tid!!! POW!
QUEEEEEN IFRIIIICA! VOICE OF JAH LIGHTNING AND THUNDER!
DUB IT!
vilken sjuuuukt lyckad kväll, jävlar scenen erövrades!!!!
Producent
2007-03-31 11:31
Det var en kväll som man sent kommer att glömma, = ) big up till alla som kom... // K
Queen Ifrika - underbara underbara människa!
helt sjuk kväll! riktigt bra vibe och bra ljud! Queen Ifrica var en bra överraskning, FAN vad hon levererade.. fett glad att jag var i GBG den här helgen!
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
kommer audio/video/foton upp nanstans for oss olyckliga satar som missade detta..? olof styr!! ;)
www.myspace.com/roughlynx
Precis dela med er av bilder!
Hasta La Victoria Siempre!
mendoolof> bless! what a night
MIXTAPES: www.djcrilloh.com