7/10 Lör. Guru (GangStarr), People Under The Stairs & Giant Panda @ Scratch Deluxe
Behövs inte sägas så mycket om denna tillställning. Dessa 3 akter talar för sig själva. (Men vi droppar ändå en liten bergspredikan) Kalla det för minifestival, 3 is the magic number, Stekar Jippo, Stormen innan lugnet, eller att en rappare/"olycka" sällan kommer ensam en oktober lördag eller något liknande... Ta tillfället i akt precis som Michelle och hennes homegirl Jasmine från Långedrag. Börja 7 Oktober i blåställ och avsluta den i fyllecell. Eller hellre gör 7e Oktober till en dag utan gnäll, och avsluta den sedan på Pustervik med en komplett helkväll. Så varför försaka, chansen kommer kanske aldrig tillbaka ? Vad är en 3-rätters "hiphop bal" på Pustervik ? Kanske.... Kanske.... Kanske helt fucking jävla Underbar och svettig och intim dessutom på köpet ! Knö Dajj In! Hugs & Kissemisses/ Scratch UnitGURU (GangStarr, Jazzmatazz) featuring Solar & DJ Doo Wop (NYC) Guru... Mannen, Myten, Legenden besöker GBG finally!!!. Räkna med att få höra allt från aptunga GangStarr klassiker via Jazzmatazz prylar till senaste soloprojekten.http://www.gurugangstarr.com/ PEOPLE UNDER THE STAIRS (Los Angeles) Albumaktuella med sitt nyligen släppta album "Stepfather" (absolut en av dom bästa plattorna som släppts detta året inom genren som dom kallar hiphop). L.A duon följer upp sin bejublade och slutsålda konsert för 2 år sedan på Scratch. Exklusiv Norden-spelning i Göteborg för People Under the Stairs & deras vänner Giant Panda. P.U.T.S gig för 2 år sedan pratas det fortfarande om dagligen i Saluhallen med omnejd. Lyckas dom dra vinstlotten denna kväll med ? Det blir en tuff drabbning för Double K & Thes One mot de 2 andra akterna fo sure. (Scratch Unit nördarna får nästan erkänna att P.U.T.S är våra smygfavoriter denna kvällen live) För två år sedan var även Naken Janne på P.U.T.S spelningen och ställde till en scen på scen, kommer han igen? Who knows, alla är som bekant välkomna till Puster.http://www.putsonline.co.uk/ Giant Panda (Los Angeles) Uppträdde på Scratch i maj innan Ugly Duckling och övertygade genast en massa nya fans med sin musik och hårda liveshow. Straight out of the rainy city Seattle numera baserade i solskensstaden Los Angeles kommer dom utrotningshotade jätte pandorna. Blod i trådlösa mikrofoner, massa turbulens och ren sprudlande glädje efter deras gig i våras var ett faktum för pandorna. Dom jobbar hårdare live på scen än din gamla lågstadielärare under en mulen friluftsdag i Delsjö-området. Så kom tidigt så ni inte missar första kvalitetsakten denna kvällen, som likaväl kunde headlinat en egen Scratchkväll...http://www.tresrecords.com/ SCRATCH DELUXE: GURU feat. Solar & DJ Doo Wop People Under the Stairs Giant Panda Host: P.S DJs Lövet & AyesOne Lördag 7 oktober @ Pustervik 18 år, 22-03, 280 kr Förköp på Shelta, Blenda & Pustervik - kom ihåg att f&
Vi ses där hela hiphopgöteborg. Tung skit!
måste la va fetaste line-up'n hittils? sveriges bästa klubb, alla kategorier, gör det igen!
www.Bassline-Express.com
oops, avbrutet medelande.. tänkte bara påpeka att förköpsbiljetterna till Scratch tillställningarna alltid är billigast på Shelta om detta inte är bekant redan.
Förköpsbiljetter till monster
4-års Festen, fredagen den 13e oktober på Trädgårn med bl.a Jurassic 5, http://www.djbattle.net/masters/ & DJ Noize, m.fl finns även ute på samtliga förköps ställen. 2 veckor kvar idag till Jurassic exakt om jag inte är helt ute och cyklar i hallon snåren.
Allt man egentligen behöver veta om dessa 2 tillställningar hittar man inte helt oväntat på
http://www.scratchgbg.com/ Tills dess / Keep your dicks hard and your gun powder dry !
Eller alternativt spela in en Bounce låt som svänger.
hehe fet line up, men lives a bitch å jag e broke, skall panta fett med burkar :)
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Toastare
2006-09-30 01:44
jag kukar ur, fick hjärnsläpp och ska till la familia den helgen.. men visst J5 är det jag sätter högst på listan. Guru till en kedjerökande vän till mig inne på en nedrökt dansk nattklubb: "Girl u better stop smoking" (tar upp en brikanyl) " 'cause I got astma!"
Jag skyller allt på Emma!
gött mos
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
nu suger det att man inte är hemma i götet, fast vänta, dj qbert och public enemy ikväll här, fast fan, guru + people under hade varit fetare. helvette varför är det fetaste hiphopåret i göteborg då man inte bor i sverige längre?
<_Monk_> oh man, you have some rigid, distorted, stubborn and obsolete opinions and attitudes
i'm so there!
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Vad heter låten som spelas på http://www.scratchgbg.com/
www.projectedwin.blogg.se
Har hittat, Gangstarr - Work
Tur att man är pank... men jag ska köpa triss för jag ska se detta. Sist jag såg PUTS på lydmar banga dom lossss ordentligt! Skön bokning gbg.
Ord.
sinnes!
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
när går giant panda på?
www.klistermarkskriget.com
erik the viking har sin biljett i fickan mm!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
panda går på först. det står ju där uppe.. frågan är vilken tid.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
riktigt tung bokning! vännerna sviker. jag blir den ensamma tjejen i baren om ni vill säga hej :)
Spelar inte Fibes på Pustervik samma datum, fast lite tidigare på kvällen?
"Help the grown folks, they need more help than the children do"
Bucka bucka!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Galet värre, jag är där dude! Skall höra med en polare om han har kvar stitt GangStarr halsband som han sportade på högstadiet runt -92, hade varit trevligt för omväxlings skull istället för all is jag brukar bära runt halsen annars. :-S Gifted Unlimited aaaahh fuck the rest ya'll ni**az know me!
va hände med alla foton på hemsidan från tidiare kvällar yes?
S F22 Jag undrar det samma... Jaja jag hade ju tänkt att vara där oavsett så det pasar väl bra det här då.
What it is, it is and what it ain't, it ain't
Synd att man inte kan köpa biljett på nätet.. fast det är värt o åka ner o chansa för dom här.. Mega fett!
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker
Gåzen Exactamente, precis det jag snackar om. Bär det med stolthet på lördag, pimped out änna!
aa fint, få se om man orkar sig dit.. är det speciella biljetter? Inte de vanliga röda scratch biljetterna va?...
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
Producent
2006-10-04 00:16
VARFÖR VARFÖR VARFÖR !!! Alltod så jävla olägligt när stora artister kommer, att man antingen inte har pengar vilket jag inte har i detta fallet, man är bortrest, inte fått info om de föränn dagen efter med mera... Helvette att man hade en bunt jävla räkningar som skulle iväg denna månaden. Himla typiskt. Hoppas ni som drar dit har skojj ! :D
Since 1984 @realgizlee // twitter
känns gött att ha biljetten nu !! kommer vara så då där och vara så uforisk:)
bögen som bajsar
när börjar spektaklet?
http://www.myspace.com/whonobodyman
finns det många biljetter kvar?
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
ojoj Giant Panda var helt vilda på scratch förra gången finns inte en chans att jag kommer missa detta:)
mmm precis...
nån som vet om det finns många biljetter kvar?
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
Producent
2006-10-07 11:57
hade varit sjukt fett alltså
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
ahmen jävlar va perfekt! då hinner man ju ladda till sverige-spanien och sen ska det maxaaaaaaaaaas!!
vi har bara jorden till låns,så lämna den i bra skick till nästa generation!
kan man betala vid dörren eller måste man ha biljett?
Hasta La Victoria Siempre!
kan man komma in utan biljett om man betalar vid dörren?
Hasta La Victoria Siempre!
Jag orkar inte ens gnälla om min jävla otur... Det här blir blytungt no doubt. Undrar om jag får chansen att bröla i micken på P.U.T.S. spelning den här gången också. för publikens skull hoppas jag att så icke är fallet. Hur som helst om nöjesguiden inte utser scratch till årets bästa klubb så bevisar det vad vi redan vet: Nöjesguiden har inte koll på hiphop. BIGups adam!
www.fucksolar.com FUCK SOLAR
insläpp 22, skummaste jag hört men kör hårt
finns biljetter som kommer säljas i dörren, stället öppnar 22 som sagt , kom tidigt dock , många som kommer hugga biljett i dörren Giant Panda går på mellan ca:23.15 e senaste budet... Guru kommer vibba, signa o hänga ut med folk i merch båset efter gigget. / Victoria Tolstoy
om nån behöver biljett så har jag en till övers
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
Sånt jävla gött drag i gänget nu! Guru rappar som om han steppar på en arena och gör dagliga operationer. Vi äger är det är sanningens momnent! Ikväll ska jag fan inte vara en juste kille, vi äger! Finn 6 Gang Starr skivor. YEAH BABY!
Producent
2006-10-08 05:25
nå, hur var det?
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
...Asså giant panda rippde skiten...PUTS va nice... Guru va enligt mig decenniets besvikelse...är man en legend som honom ska man fan inte ens försöka komma med "nya hippa tracks"...nä tackar vet ja Guru och Freddie på scen med premier bakom ettan och tvåan...aftonens Guru sög ganska mycket svettig svennepung...
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>
signade guru skivor efteråt? va tvungen att dra!
www.klistermarkskriget.com
Guru var en riktigt stor besvikelse. Han såg lite febrig ut men ändå coolt att nudda vid honom och höra honom riva av några klassiker. Men att han kallar Solar superproducer och att det jävla stolpskottet ska stå och lägga ads på PRIMO-proddade beats är en stor forolämpning. Han har splittrat en ungdomskärlek. Spännig och äcklig dessutom. Ush! PUTS och GP var rugged never smooth. Ps. Jag eftersöker den apcoola äldre killen som alltid köper alla skivor av artisterna på Pustervik och som alltid har leende upp till öronen.
Hn, fan va oväntat att Guru inte var på topp...
nån som har några bilder att lägga upp?
"Word to god Doc throw more lines then fishing rod!" - Funk Doc
jag tycker de va ganska mkt va man förväntade sig att de skulle va. de va ju en bra show liksom. han körde ju alla dom rätta låtarna ,så va kan man klaga på. senede lite ironiskt att klaga att nån annan spelar gamla beats samtidigt som man klagar på att han kör nya låtar`...
det va en riktikt fet kväll
i am what i is and commin`thru whit my crew like this ..............natural...born....writers.......