30/3 - Lava, Mammas Havre mm @ Rio Rio
LIVE: LAVA, MAMMAS HAVRE, ALBATROS VAR: rio rio NÄR: Torsdag. 30/3 21-03 Pris: 60kr. RIKTIGT BRA LIVE MUSIK.. MISSA INTE DETTA!!
Det Lär bli fullt så kom i tid!!!
JA DET STÄMMER Göteborgstrissen står på scen igen 30/3 på Rio-Rio. Efter ett fantastiskt bemötande efter spelningen tillsammans på La Coupole (järntorget inget höjdar ställe men vilken konsertkväll). LAVA fortsätter sitt futuristiska musikäventyr med ny basist och trummis (ex.färdkost). Dubbla trumset, Hammondorgel och mycket nytt material. MAMMAS HAVRE känner väl de flesta på denna sidan redan till (nu med 78-vibben och fyrstämmig sång). Alltid värda att se. ALBATROS är ett band från Örebro med projekt som Norrsken bakom sig. Nu spelar de en tung bluesbaserad rock som för tankarna till 70:talets stora grupper. KOM DIT TIDIGT HAPPY HOUR BÖRJAR REDAN 19.30 RIO RIO 30/3 INTRÄDE 60-80:- MISSA INTE DETTA
Yes Leonard, Ta med lite extra pengar så kommer det finnas ny-tryckta kassetter att köpa för en halv hundring (numrerad limited edition). Keep up the good work!
He He He... vänta och se! ni kommer inte att bli besvikna! LAVA MOVEMENT GOING STRONG FOR THE 2006
öhh vad e detta för något? vad för musik? någon länk där man kan läsa eller lyssna?
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Det är blodigt allvar, men nu snackar vi gangztarock OBS! inte att förväxla med HipHop. Kom dit och avgör själv
Toastare
2006-03-17 01:47
haha, tekone.. blev också paff. Inte en kotte man känner igen i tråden, rio rio (redan där luktar det skumt) och sen artister man inte heller hört... länkar till hemsida + musik är ju ett plus
Jag skyller allt på Emma!
oh jaa, jag har väntat på det här sen den sdag jag föddes!!
Toastare
2006-03-17 16:23
Att ivrigt uppa sin egen tråd och själpropsa med andra användare är inte tillåtet här på whoa. Låt tråden ha sin gång..
Till Admin: själpropsa? - Vad innebär detta? Förövrigt är vare sig Prs, Axxel, Dankan eller Tanturious med i lava vad jag känner till men du kanske vet mer om gruppen än du vill medge?
haha, jag kan gästa med min melodica, shuuu
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Låter som en helkväll. Fan vad fint!
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.
mammas havre är ju guld ju! lär bli en pimped out afton asså.. ska spara till en ny suit, dompa och limo-ride från hisingen. tek, trust me, detta är fett tjockt.
Movement... Såja, såja tunna tunna skivor av thailändsk banan... Havret har spelat in nytt material hos Dieter Schöön! Ni som inte känner till honom bör kanske kolla upp Svensson...
Buck buck buckery!
Ta det lugnt allihopa... det är nära på två veckor kvar...
Toastare
2006-03-18 11:27
När det kommer till självprops kan jag bara se vilka användare som ligger på samma IP och skriver "Fan vad fett" när de loggat in efter varandra...
Lita på att jag kommer ner till GBG för att bevittna denna kavalkad i rock! (PS Admin ta inte bort detta inlägg, ej själprops )
Fett ös!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Okej , DETTA ÄR Sjätte elementet Själpropsing, (förlåt admin)
Big up danium Original Skövde Mobsta.. ta med dig Mic och portabel inspelnings apparatur. (lava live= audio bizni$ )
Ja lätt, här ska botleggas!
Ja kommer, kanske me mamma Eva med!
Tekone:Gillar du inte psykedelisk 70-tals hårdrock (albatros) eller svensk 70-tals progg (de andra) så missar du inget, simple as that... Ska dit och se på Albatros...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jakob nope. men tackar för ett bra svar,
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
OBS! Lava spelar inte svensk 70-tals progg. Lava spelar Svensk instrumental improviserad musik. EJ att förväxla med Nationalteatern, Blåtåget, hoola bandola mm
LAVA:Samla Mammas manna, Fläsket brinner, Älgarnas Trädgård och co. är i mina öron betydligt mer "progg" i ordets rätta bemärkelse än Nationalteatern och co. Internationellt så skulle nog inga kalla dessa band (Nationalteatern etc.) progg. I england var ju band som King Crimson, Van der graaf generator och såna progg...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jaja, inga av banden spelar ju direkt nån nyskapande musik. Improviserad förvisso men knappast mer spännande än nåt man kan se på typ the shop (negativt menat) eller schlagerfestivalen (ännu mer negativt). Sen så gillar jag iofs banden så jag kommer säkert... om jag inte ska gobba ner mig och springa runt med batong på avenyn! ;)
It's a true romance / the four elementz of elegance
Jakob: Slälvklart förstår vi vad älgarnas trädgård innebär men många förknippar svensk 70-tals progg med exempelvis wiehe och detta är grovt missvisande för vad vi sysslar med. Ant-1 Proggressiv = framåtskridande, utvecklande. Inte mer spännade en schlagerfestivalen? Att improviserad musik inte skulle vara nyskapande är det mest korkade jag hört. Att improvisera innebär att spela något för första gången det kan aldrig låta likadant, om du inte förstår det grundläggande inom musikskapande bör du kanske inte diskutera det? Är jazz också gammalt och icke-nyskapande för dig. (Obs! detta är inget försvar för The shop, där kan musik vara dålig precis som på många andra klubbar, men det beror ju på vem som är där och spelar). The shop=öppen jazzscen på nefertiti.
Lava spelar musik Live. Jag talar inte LP-produktioner i det överstående inlägget. Där avgör helt andra faktorer om något är nyskapande.
Men orka progg liksom. Mammas Havre är ett svinbra band, Lava är det också kan jag tro. Att prata om att det är samma sak som det ena eller det andra är bara nördigt och meningslöst. Musiken är grym. Det låter bra. Det är gött, det är fett liksom. Orka försöka hitta likheter med urvattnad sket som king crimson och the shop.
JonErik:Öh, jag jämförde de inte med KC (som förövrigt var grymma i början av 70-talet och så långt från urvattnade man kan komma), ville bara precisera vad jag menade med "progg"...
Jag älskar Lava och älskar i Lava....get it? Älskar i Lava...hoho hoooo
j-e: DU e the shop!
För er som är från annorstädes och utomländska, (from outa towners). Enklaste sättet att ta sig till RioRio (The boat) är via Swebus, gunnars buss, svenska buss eller 11:ans vagn till Hagakyrkan (The easy way). Kommer även gå chartrade bussar från Hissingen och norra skärgården (Jonk 0705-331452). 40:- är rimligt? 4 euro Beroende på valutakursen Hade inte jonk röstat nej hade allt varit i emu nu. Billiga grönsaker osv.
Låter fetare än ronaldo...elleh? och varför detta smutskastande av the shop. Kan ni inte ta ut era aggretioner på nåt som inte har typ 10 besökare i veckan som valfri rapklubb? Keep up the goog work av att Slicka uppåt och sparka neråt. P.S. Jag kommer om ni looovar å spela dendär indaclub, fet låt D.S.
Minns 1917 barn...
när spelas det och grejer? vilka spelar när osv?
jag tror att dom kommer spela inne på riorio!
grahn kommer...
jag sitter här på jobbet & knegar för nån vd i malmö...
JonErik: det öppnar 20.00 Första band på scen c:a 21.00 (ordning ej bestämd) Kaisr: Smälla lär det göra
Men det är skönt när RIORIO lättar ankar och seglar ut på böljorna de blå, när vi passerat doggers bankar från fiskeflottan en hälsning vi får...
Minns 1917 barn...
måste ju säga att jag såg endast lava o mammas havre.. men det var riktigt bra alltså.. lava överaskade tyckte jag, jävligt mycket driv!.. tack!
jag sitter här på jobbet & knegar för nån vd i malmö...
det var sweeeeeeet fett med två trumset!
Mammas Havre var sjukt nice också. De är ett grymt band. Men jag blev helt klart lite förvirrad när jag såg
Det här . Whut?
Sjukt att truls hyser sånna sympatier...
Driv var det och mer driv lär det bli, Lava har precis kopplat upp sin studio och har så smått börjat producera en debut. Studion kommer i maj, om allt går enligt planerna, nyttjas till uppföljaren till TAURK I. TAURK II kommer vara en konstmusikdvd som enligt planerna från regissören (Maja) presenteras offentligt våren 2007. Så alla ni musikintresserade håll ögon och öron öppna. (Trissen kommer förmodligen samlas igen 25 Maj, mer info kommer...) P.S. är det någon som undrar vad Taurk är så är det ett studioprojekt bestående av två personer (en ur Lava). Taurk har tidigare släppt en Kassett (slutsåld).
LAVA LIVE I :
är hos tryckeriet.
Ni som vill införskaffa maila:
[email protected] Mvh Doc
Tack som Fan för alla som köpt, finns fortfarande c:a 100 exemplar kvar (limiterad 200 exemplar). Först till kvarn gäller...