I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

West Coast Riot 2009

Klubb & Konserter - Festivaler

2009-02-19 15:53

West Coast Riot 2009

http://www.westcoastriot.se/

Hemsidan är uppe nu men det är inga artister presenterade än, men ryktet säger att Sick of it All och Alkaline Trio är bokade.
WCR hålls den 25/6, dagen innan Metaltown precis som förra året! :)
mer info än så har inte släppts än.

..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Skivsamlare

2009-02-19 20:49
banden på metal town är ju sjuka :O
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2009-02-20 00:19
nja.. sjuka och sjuka, där är typ 2, kanske 3 bra band.
dock så är där jävligt stora band, deras budget lär vara enorm.
but still, mycket som är riktigt jävla dåligt.
det enda jag skulle gått dit för att se är typ napalm death och municipal waste (och manson mest för att han är cool), resten är rätt kass.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2009-02-21 11:27
Förra årets artister höll sådan hög nivå att man nästan får hoppas på en del upprepningar. Får de till en lineup i samma nivå som fjolåret är det bara att lyfta på hatten och packa väskan, sved som fan att missa förra årets WCR.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-21 11:51
murflemski

håller med, om dom kommer upp i samma klass (vilket inte verkar omöjligt, sick of it all och alkaline trio är verkligen en bra start) så är det bara att åka direkt. förra året var hur grymt som helst så man får hoppas att dom håller den standarden :)

2009-02-24 12:24
Bandsläpp!!

Social Distortion (US)
Sick Of It All (US)
Raised Fist (S)
The Bouncing Souls (US)
The Living End (AU)
Parkway Drive (AU)

SOCIAL DISTORTION! AAAAAAAAAAAH! sjukt nice! :D:D:D:D

2009-02-24 17:54
Ofattbart nice med Social D, bara det inte blir inställt.. Souls är coolt också.

Va hände med alk3, strukna?

Vilka tror ni mer kommer då? Propaghandi och Rancid släpper ju nya plattor, vore rätt kul och se de igen.
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2009-02-24 18:16
Management

ja jag hoppas verkligen inte Social D ställer in, kommer bli årets händelse! sjukt bra bokning. Bouncing Souls är också riktigt riktigt nice.

ja jag har också tänkt både Rancid och Propagandhi eftersom dom släpper nytt, man kan bara hoppas. har aldrig sett Rancid men det vore hur grymt som helst att se dom, Propagandhi såg jag i somras och dom var jäävligt nice.

jag hoppas på en av mina absoluta favoriter, The Mighty Mighty Bosstones, dom ska släppa nytt nu snart också.

2009-02-25 12:56
Ja jävlar, Social distortion är nog den ultimata bokningen. Helt sjukt. Sick of it all lär ju bli grymt röj,Raised Fist samma. Inget fel på Bouncing Souls heller för den delen. Och fler band lär ju dyka upp. Året höjdpunkt musikmässigt,solklart.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-25 16:42
Seriöst, jag trodde dte var omöjligt att slå förra årets lineup, men Social fucking Distortion!? och Sick of it all!? O M G!

xD xD xD

kommer bli så sjukt töngt!
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-02-27 08:23
biljett fixad, passa på nu när de är billigare! men faen vad dyrt ändå. 680 spänn för en dag... nu får vi hoppas att både rancid och propaghandi bokas:) aldrig sett dem. men tionde gången sick of it all haha, men det kan aldrig bli för mycket
http://www.kommandot.se/wp/

2009-02-27 09:43
bperb

tänkte köpa nu också innan dom höjer priset, vet du hur mycket det blir efter höjningen?
ja det är rätt saftigt.

hoppas verkligen på rancid och propagandhi :) såg du inte propagandhi när dom var här i somras?

10 gånger sick of it all haha, respekt.

2009-02-27 09:51
köpte nu ändå för säkerhets skull! :)

2009-02-27 18:24
fan, jag är ju fattig student och kan inte köpa förrens löningen i mars.. =/ men det kommer bli så sjukt fett! Hoppas på lite mer bra band också..

Ser gärna BR igen, sen får dom styra 59ttp, Pennywise och decendants också!

2009-02-28 04:03
doktorhumor

bra gjort, vet inte vad höjningen blir. nä, missade tyvärr propaghandi, men som gammal skatepunkare/hardcoreräv så skulle det bli en gosig nostalgitripp har jag en känsla av.

sick of it all var en gång i tiden mitt absoluta favoritband, men har däremot inte sett dem efter de släpte death to tyrants, och det min vän, det har jag längtat efter...

simba

jag lider med dig. själv offrade jag månadens matranson på detta:) fuck csn!

bad religion gjorde halva festivalen förra året, i min bok är de alltid välkomna. faktum är att jag gick och lyssnade på how could hell be any worse-skivan idag i solen och var gladare än på väldigt länge. återigen denna ljuva nostalgi
http://www.kommandot.se/wp/

2009-02-28 10:06
bperb

ja det tror jag säkert, dom va riktigt bra live tyckte jag, över förväntan.

såg sick of it all på bullret 2006, det är enda gången jag sett dom men jäävlar vad nice det var!

2009-03-01 11:03
Har sett SOIA ett par gånger också.. ni som inte sett de, har att se fram emot "the scene from Braveheart" :) Är det Scratch the surface de brukar köra det till?

2009-03-01 12:47
jo det är scratch the surface :)

2009-03-01 18:12
Social D är ju helt sanslöst..

men vad är ryktet om Alkaline Trio?
vem har hört det, från vem?

om dom skulle dyka upp också så kommer jag springa runt och agera som en riktig fanboy tills jag svimmar..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2009-03-01 19:25
Filbunke

det var ett rykte som gick innan WCR fick igång sin egen hemsida, men det ser inte ut som det nu längre.. men man vet ju aldrig.

2009-03-01 19:29
Rancid och Rise against lär inte hända, för de har fullt upp med turné i USA juni-juli.
Men kanske de annars dyker upp i norden i augusti...
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2009-03-01 21:22
Ja, verkar som att man kan utesluta Rancid och RA. Däremot som crew sa kan vi vänta iaf RA hit i Augusti, de lirar på Oyafestivalen i Oslo 12/8.

De måste fixa detta, bullret har lämnat över punkfacklan! :)

2009-03-01 21:35
ah såg det också på rancid's hemsida lite tidigare idag.
håller tummarna för propagandhi, dom ska iofs vara i europa i april, hoppas dom kommer tillbaka i juni.. :P
vad kan man annars tänka sig för band, vilka släpper nytt som kan vara värt?

2009-03-01 22:23
Min hjärna är tom faktiskt.. däremot så ska man nog inte stirra sig blind på nysläpp. I princip inga utav förra årets band hande väl något nysläpp? Det var mer nostalgitrippar med aktiva guldband, och temat verkar fortsätta detta år. Jag har en känsla av typ 7 seconds, SNFU eller Vandals :) Well, man kan drömma iaf..

2009-03-02 10:41
jo det är väl sant :)

2009-03-02 20:40
Har Rise Against lirat i sverige ens? känns som att dom brukar hoppa över det.. detsamma kan iofs säga om Social Distortion och Alkaline Trio så..

None More Black lirar ju tillsammans igen, så det vore brutalt men knappast troligt.
annars skulle jag gärna se Lawrence Arms, Cobra Skulls, Flatliners, The Loved Ones, The Riot Before med mera..

hoppet är det sista som överger en.

2009-03-02 21:23
Filbunke

Rise Against ska spela på Way Out West.

Lawrence Arms eller Flatliners hade varit nice, men jag tror att dom siktar på ännu kändare akter. även om det vore grymt att ha dit dom.

2009-03-02 21:44
åh fan.. när spelade Rise Against senast i Sverige? (om dom nu har gjort det)

visserligen blev dom ju rätt välkända i och med Sufferer and the witness
och Guitar Hero-hitten, så det är klart att det är troligare att dom spelar i Sverige nu :)
hade inte hört att dom skulle spela på Way out west faktiskt.. när jag var inne på way out west's hemsida häromdagen fanns det inga bandsläpp publicerade..

2009-03-02 22:21
DrH: har du nån källa på det?

Enligt RAs sida så spelar de i Oslo 12/8, och i Tyskland 14/8. WOW är 14-15, så det känns föga troligt att de skulle dra tillbaka upp hit dagen efter.. tyvärr.

Jag ser faktiskt hellre något utav banden som Filbunke nämnde än RA, men man vill ändå ha ett lagom stort dragplåster som RA eller Rancid så att eventet blir lyckat ekonomiskt och återkommer..

Fil: alk3 lirade på nån gatufestival i sthlm 2003, tillsammans med Rancid och Thrice. Minns inte va skiten hette..

Av nån anledning känner jag att Mad Caddies kommer att dyka upp. Strung Out, NUFAN och Ten Foot Pole skulle vara fett. Svenska reunions - Venerea eller Satanic. PLZ :)

2009-03-02 23:15

2009-03-03 18:29
Management: Jag vet att alkaline lirade här 2003.. det var väl på nån ryggsäcksgrej. Typ eastpak antidote tour eller vafan det hette?

och visste inte att Ten Foot Pole fortfarande fanns.. jag tappade intresset efter att dom bytte sångare, när var det.. 96? :) ok, ska erkännas att jag äger "Unleashed" men sen tar det stopp.. "Rev" från 1994 är dock en klassiker som jag håller varmt om hjärtat.

äh, dom kan se till att boka The Gaslight Anthem, Against Me!, Fake Problems och Cobra Skulls så är jag hyfsat nöjd :)

2009-03-03 21:15
Jag gillar Dennis (nya) mer än Scott. För det finns ju Pulley :) TFPs senaste var rätt bra imo, Subliminal Message tror jag den hette? Unleashed är dock men favvo :)

Jo det var nog eastpak.

Coolt med RA på wow iaf. Hade missat det innan med de turnerar ju med Rancid som support i USA, skulle vara kul om de drog med de och några fler. Har smyg-velat gå på WoW innan, men har varit svårt att motivera 1500kr med Håkan och Kent.

2009-03-03 21:20
Unleashed är rätt bra men jag föredrar Scott som sångare. Dock tycker jag inte Pulley alls är i närheten av vad TFP med Scott i fronten var..

Rev var en av dom första plattorna jag skaffade inom genren.. Låten Dying duck in a thunderstorm (som jag laddade ned från napster för att den hade ett roligt namn) var en av låtarna som väckte mitt intresse för punkrock :)

2009-03-03 22:40
Hehe då förstår jag. Unleashed var faktiskt skivan som satte igång mitt intresse att utforska genren längre än NOFX och Millencolin, typ :) Så det är nog pga det jag gillar den mest, skulle nog placera den på min top 10. Rev däremot hörde jag långt långt senare. Lyssnade flera gånger på den i affären, men föll inte för den tillräckligt för att köpa, men lyckades inte sno :) Ja va kan man säga, livet var hårt innan nedladdning :)

Läste just på wiki: The band has just announced an upcoming show, April 4, 2009 at the Riorock festival in Belgium, after a 3 year hiatus. Vågar man hoppas? :D

2009-03-09 19:45
När Gaslight Anthem spelade på debaser den 17e Februari så sa dom att dom förhoppningsvis kommer tillbaka i sommar.. jag kollade deras spelschema.. dom spelar i Norge 24e och sen har dom lucka i spelschemat till 28e..

wohoo! jag hoppas stenhårt på Gaslight Anthem till West Coast Riot! :)

2009-03-09 19:45
24e Juni alltså..

2009-03-10 10:55
No Use For A Name!!!
updated
Bara masshysteri vi vill ha nu oxå!
Vår Del Av Stan

2009-03-10 11:27
Bandsläpp!

# Gogol Bordello (US) NY!
# Suicidal Tendencies (US) NY!
# No Use For A Name (US) NY!
# The Gaslight Anthem (US) NY!
# The Aggrolites (US) NY!
# The Knockouts (S) NY!
# Vicious Irene (S) NY!

SWEET med Aggrolites, No use for a name, suicidal tendencies och gogol bordello :D:D:D:D:D

2009-03-10 12:21
Fan vad jag gissade rätt med The Gaslight Anthem! Hur bra är inte jag? :D

2009-03-10 17:12
wow nice! men... mer mer mer! :)

Nu kostar biljetten 750 btw

2009-03-16 11:11
Bandsläpp!

Pennywise (US)

förvisso bara ett nytt band, men det var så jävla bra så det räcker :)

2009-03-17 08:04
Doktor_Humor P21

AAAAAAAAH! OMGOMGOMGOMG! !!! HAHAH! du förstår inte min lycka nu! jag fick stånd och sket nästan på mej..

2009-03-17 19:08
Pennywise.. ett band som har släppt samma platta om och om igen sedan deras karriär började. Men fan, ska bli nice ändå :)

2009-03-17 19:25
Filbunke

förvisso, men som tur är så är ju den plattan grym :D

2009-03-17 19:48
haha.. ja deras stenhårda koncept med att aldrig någonsin förnya sig verkar ju funka uppenbarligen.. :) men det skapar inte nåt sug hos mig att skaffa varje platta.

Full Circle räcker gott..

det kommer nog bli bra drag på konserten! Minns ett galet klipp från när dom lirade på hultsfred på 90-talet..

2009-03-17 20:34
ja dom har grymt tryck på spelningarna så det ska nog bli bra serru :)

2009-03-17 21:51

Pennywise Hultsfred, dom blev inte bjudna igen.. ;)

nästa gång dom spelade i sverige blev väl förra året i malmö? vilket jag inte hade en aning om.. :P

Sen är ju Pennywise bästa platta "About Time" även om "full circle" är klassisk..

2009-03-18 09:41
haha, SWEET! :D var du där Simba?

2009-03-18 10:54
Doktor_Humor P21

Nej, varken på hultan eller i malmö, och Pennywise är väl något av mina barndomshjältar, så jag bara måste se dom i sommar.. =)

2009-03-18 12:15
ah afan.. jag såg dom i malmö, kom iofs för sent och såg bara sista halvan av spelningen, men det var tuuuuuungt! :) ser fram emot att se dom igen!

2009-04-01 06:26
Fyfan. Jag vill se Raised Fist och Pennywise, men främst av allt vill jag se Parkway Drive. Tyvärr så har jag varken pengar eller sällskap.

Jag får väl nöja mig med Metaltown. :)
Would I shit you? You're my favourite turd.