I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dour Festival 2008

Klubb & Konserter - Festivaler

2008-03-09 17:03

Dour Festival 2008

2008: the 20th DOUR FESTIVAL! | 17-20 July 08

Någon som varit där tidigare år? Dela gärna med er i så fall av era erfarenheter från tidigare år.

Om du skall dit i år så plita ner lite om dina tankar....

http://www.dourfestival.be/en

JAG?

2008-03-25 02:45
har vart där alla år sen 05 och det har bara blivit sämre.. förra året var det kaos eftersom det var sammanlagt 144 000 pers där! Det var liksom rövtrångt. Det sura är dock att line-upen alltid är så jävla grym och att det är så fett väder där (ligger nån mil från lille i frankrike) och att alla är så jävla sköna där. Dock funderar jag på sonar i barcelona iår istället.. får se hur det går..
pop full a beer

2008-03-26 18:26
OK!
Sämre på vilket sätt?
Att det är för mycket folk då eller?

Jag väger mellan dour eller pukkelpop, men eftersom inte pukkelpop släppt nån lineup alls så blir det nog dour.

Hur brukar du ta dig dit, några tips?
JAG?

2008-03-27 11:03
Ja, festivalens yta räckte inte till.. alla köer blir för långa, o.s.v...

Första gången flög jag till charoi och tog ett billigt tåg till st ghislain, sen lokalbussen till dour.
Andra gången var jag ute och reste och åkte enbart tåg, och sista gången hyrde vi en minibuss i sveden och åkte. Bussen är ju lätt skönast
pop full a beer

2008-03-30 11:45
Allright det är såpass asså...

Du har inte varit på pukkelpop då?

Aha ja jag skall luska vidare i resan dit... tack för att du delade med dig...
JAG?
Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2008-04-11 17:24
Förra årets lineup fick mig gråtfärdig då jag insåg att jag inte kunda åka dit. I år ser det riktigt bra ut men inte riktigt lika roligt från mitt perspektiv. Jag överväger att åka ändå men hur mycket kan man räkna med att punga ut om man inkluderar reskostnader, biljett, mat + allt annat? Hur mkt har du lagt ner Kalibr?

Groupie

2008-04-13 20:10
Vi va där förra året det va fett, sköna människor å vädret va nästan för bra så man trodde man slulle dö på dagarna.
Grym lineup.
Det som sög mest va väl väntetiden till duschen (för de som faktiskt duschar på festival) och som Kalibr säger att det var väldans trångt, iaf på campingen och i musiktälten.
Kändes lite fjårtis pga låg åldersgräns också tycker att det borde vart 18 istället för 16.
 Funderar själv på om man ska dit i år igen och rekommendera festivalen kan jag absolut göra!
-Vakna Johnny, vakna!
Du glömde ta dina sömnpiller.