Öland Roots 2008
Någon som längtar eller? Ända jag har inbokat i sommar. När släpps biljetterna? Vad kostar de i år? Vilka blir bokade? Ingen med inside-info?http://www.olandroots.com/ Antar att mer info kommer där sen.
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.
kommer ny hemsida i januari med all info och några bandsläpp! håll ut =)
Härligt!
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.
Från sidan: Datumen för Öland Roots 2008 är satta till 11-12 juli . En ny hemsida samt första artistsläpp kommer i slutet av januari. När nya hemsidan är uppe släpper vi även biljetterna.
Vilka band ska komma liksom? Är ju typ samma band varje år, varför inte fixa några schysta utlänska artister istället för massa svenska band?
// be the change you wanna see in the world
Vilka ska dit då ?
PODS YUM GOON4S LK EASTLAND FRIA DREGL FTP FTS FTW
Kul jag fyller år den 11 juli och vill till öland roots, vill till alla festivaler för övrigt!
jag ska definitivt dit, hur nice som helst förra sommaren!
scientist: ja, det var grymt..!
- verlaat het lichaam en verlaat de mening -
Från Öland Roots forum: Öland Roots | 9 januari 2008 16:36 I år kommer vi att byta ut tältscenen mot en stor öppen scen som kan ta betydligt mer publik för att vi inte ska få samma problem som förra året med att folk inte kan se alla spelningar. Intressant..
Har längtat sedan sommar o7.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
När kommer den nya hemsidan och bandsläpp?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
snälla snälla släpp inte för många biljetter, så mycket folk som det var 06 var lagom, 07 var fan på gränsen. Det är en riktigt skön festival så förstör inte stämningen och gör det till nåt miniuppsala please! Är för övrigt också jävligt peppad, bandsläpp nuu!
Kanske kan va en soft avslutning på rehaben efter roskilde. Nån som vet om dom kommer ha klottervägg i år med?
ny hemsida dyker upp i slutet av veckan med 3 bandsläpp och lite info! peace
Snara Håller med dig där på den punkten, tycker att Öland Roots har blivit sämre i och med att det har kommit mer människor! men arrangörerna ser ju det så här, mer människor, mer pengar! Jag tänker faktist inte åka på Öland Roots något mer, för och främst för att för att det inte kommer några artister som jag skulle vilja se, jag är inte den typen av människa som åker till Öland varje år för att se Kultiration, Livelihood m.m 2006 hade dom ett gäng internationellt kända artister som lockade dit mig, och förmodligen många andra! mer sånt! om inte vädret är bra, så MÅSTE musiken vara bra! :)
Esshå P19 Wow vilken insikt du har! Arrangörerna gör detta ideellt därför tjänar de inte en enda krona på att fler personer kommer till festivalen. Biljetterna kommer endast säljas på förköp och inte en enda person kommer få möjlighet att köpa biljett vid entrén. Dessutom är det inte en enda repris på någon artist, förutom husbandet, detta år. För att avsluta kritiken på din klockrena analys så kommer det fler internationella artister i år än vad det gjort tidigare.
Du har inte rätt på ett enda antagande...så snälla, snacka inte om sånt ni inte har någon aning om!
peace
okej men det är ju iaf schyst ifall det kommer flera internationella artister iaf!
TheSoulSnatcher P22 haha palla bli sur på nån som berättar att han inte tänker komma tillbaka, för det blivit sämre.. vore väl bättre att reda på vad man kan göra för att folk ska vilja komma tillbaka,, haha barnrumpa :)
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker
jo erkänner det va onödigt....skrev det på fyllan efter en dålig utekväll. sorry!
men till poängen.....Besökar antalet ska begränsas genom försäljning av endast försköp biljetter så det inte blir för många besökare. Som sagt så kommer det inte bli några repriser och några internationella artister tillkommer. Så, för hoppningsvis, blir det bättre!
Funderar verkligen på att dra dit i år, blir isåfall första gången för mig. Undrar bara lite grejer, hur mycket folk brukar det vara? Är det mycket kids där? Såg lite bilder, många verkade vara runt 15 typ. Behöver absolut inte vara ngt negativt utan undrar mest.
www.unt.se/musikbloggen
Synd att tältscenen försvinner, där har det alltid varit skönast stämning under spelningarna :(
...and I'm out!
Vilken tjusig sida ni pillade ihop!
GhettoQueen: Nej de flesta är inte kids. snittåldern ligger väl på 20 kanske, nåt sånt?!? spontan gissning ba. Ses i sommar!
http://www.youtube.com/user/TheMeccaMusic
Antoonee - Tack för svar!
www.unt.se/musikbloggen
GhettoQueen: Runt 2000 besökare har det varit tidigare. Jag vill veta om vi får en lika tjusig graffitivägg som förra året!
Mer Ska band uppskattas. Och mer poliser som håller alla Hasch pundare borta.
Hey Dude!
Blomeros
"Och mer poliser som håller alla Hasch pundare borta"
Din profilbild stödjer ju verkligen din åsikt....
Esshå P19 I en interljuv i samband med festivalen förra året fick en av dom som är med och drar festivalen frågan "I år var det utsålt för första gången, har ni planer på att expandera öland roots?"
svaret blev kort å gott "nej, vi ska hålla den liten"
+ att det har vart runt två tusen pers tidigare och det säljs inte mer biljetter.. så vad gnäller du om? det är jämfört mot alla andra festivaler lätt den mysigaste och bästa!
Det kommer i år inte att finnas något graffitiplank eller liknande där man kan måla under festivalen. Vi har tyvärr tvingats skippa det p.g.a. för mycket skadegörelse föregående år. Det kommer att råda sprayburksförbud på hela området!
BAJS SURT!
bli inte förvånad om det blir ännu mer skadegörelse detta år.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Det kommer i år inte att finnas något graffitiplank eller liknande där man kan måla under festivalen. Vi har tyvärr tvingats skippa det p.g.a. för mycket skadegörelse föregående år. Det kommer att råda sprayburksförbud på hela området! Nej, shit vad tråkigt! Kommer förlora mycket av sin charm då :/
det kommer dom verkligen att göra!
kalle baah?! enbart dom gör ju att jag ska dit faaan vad kung
Vore skysst att ta sig dit i sommar. Har hört mkt gott om den festivalen..
Scientist okej men senaste året hade dom defenetivt för mycket folk...men aja om dom inte drar dit mer folk så är det ett stort plus, det blir en lite mer exlusiv festival då! Och jag håller med attt den är mysig men jag ska på en ännu mysigare festival i år så mig gör det inte så mycket hur det blir på öland! Men jag hoppas på att det är riktigt najs för dom som ska dra dit, verkar vara mycket bättre lineup iår än förra året! :D
Wtf? Ingen graff i år? För fan. . .
va
nice, ingen graffiti!! inget ont till de som gjorde sköna målnigar, men palla fan inte med alla jävla klottrare!! f.ö är ö-roots apskönt!!
Sitt inte och trolla!!
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
tror inte att avskaffandet av planket kommer att minska skadegörelsen, snarare tvärt om
SMÅLAND!
Funderar på att göra min Öland Roots debut.. Verkar vara soft stämning och lagom med folk. Hur är det med polisen, går det en polis på varje kvadratmeter eller skulle man kunna ta med sig, och röka, annat än tobak?
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Rapsodisk du kan röka som fan där, min kompis fick 10g av sin morsa och vi bolmade på 24/7 ..fast festivalområdet är väldigt litet så jag skulle inte röka någon annanstans än i publiken!
Hur tar man sig lättast dit utan bil från stockholm? Kanske nån som har 2 platser över i en bil?
i'll make you disapear like gas in the air...
faaan jobbar då:( skulle blivit 3e året på raken ju! och kalle baah:( KUKEN HOPPAS NI FÅR ASTRÅKIGT OCH ATT DET REGNAR HELA TIDEN!!
jag tänker bojkotta festivalen, pga avskaffandet av klotterplanket. Halva festivalen gick ju ut på det för väldigt många. Stort minus!
SMÅLAND!