I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-06-17 12:07

Hultsfred 2008

Nu är årets Hultsfred slut och jag är glad över att jag inte var där, tyckte inte att utbudet var något att hurra över och vädret var nog ingen höjdare heller. Nu blickar jag framåt och hoppas på bättre bokningar, mer folk och bredare musikstilar.

Vilka hoppas ni på?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-17 12:16
Haha. Redan en tråd... Jadu, det blir oftast inte dem grupperna man vill se. Något 90tals hardcore-newyork skulle sitta fint på hultsfred.

Tycker att dem här "små" festivalerna börjar bli större än hultsfred. Way of the west, peace & love, arvika osv. Dem börjar få in lite mer folk o lite bättre artister.

Hultsfred får ta och skärp sig. Kanske ska börja lyssna på folkets önskningar? :)

2007-06-17 14:12
Jag känner själv att det är dags att lämna årets Hultsfred och blicka framåt, kanske lite väl tidigt? Naaj jag tycker inte det iallafall, hahah.

Små festivaler börjar växa, det kan jag hålla med. Jag hoppas dock att Hultsfred tar nya friska tag och överraskar 2008.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-17 17:34

Börja festivalsommaren på Popadelica nästa år, och fortsätt i den andan med att besöka lite mindre och mer intressanta festivaler. :)

Hultsfred kommer nog få det riktigt svårt att repa sig!

/Martin Körling, iRIE Music Jönköping
www.iriemusic.se

2007-06-20 17:32
Över 350 dagar kvar!

2007-06-20 17:41
Känns jävligt bra att jag inte har nån ångest över att jag missade nåt på Hultan iår.
Dålig bandlista, de som kom har jag redan sett eller inte velat se. Resten kan jag se på Roskilde :)

Var det bara 20.000 på Hultan i år?
CAMPIONI!

2007-06-20 19:02

de akter jag vill se nästa år är:

Tech N9ne
Lil'Wayne
B.O.B. han kommer nog bli stor tills dess
Whole Wheat Bread
Timbuktu och Dizzee igen

I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary.

http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/

2007-06-20 19:45
Jag hoppas på Timubuktu, Looptroop, Håkan Hellsträm, The Ark och E-type!
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2007-06-20 19:58
och the sounds, melody club, marit bergman, lisa miskovsky, laleh, tingsek och slagsmålsklubben! ooohweeee!

2007-06-20 19:58
sahara hotnights eller the hellacopters hade varit sjukt fett igen!

2007-06-20 20:06
Jag tror....

inte att det blir något Hultsfred nästa år.
•pave paradise•

2007-06-21 14:33
Att Hultsfred kunde missa att boka Miss Li är det sjukaste... Årets klockrena festivalakt. Drar mycket mer än vad hon kostar.
/Martin Körling, iRIE Music Jönköping
www.iriemusic.se

2007-06-21 14:51
tror du det på allvar lhabia? då är du ju seriöst förblindad av ditt hultsfredshat

jag vet for a fact att dom redan budat på sin första utländska hawaii-akt till 2008

RP är inte dumma, dom kommer ta lärdom och komma tillbaka starkt från årets dipp och nästa år blir säkert samma succé som 2005 och 2006 var

dessutom är det förmodligen omöjligt att presentera ett sämre hawaii-utbud än i år
skriv kort, helst inte alls

2007-06-21 16:09
Bob Marley hade vart fett!
Västkust Rockerz
Moderator

2007-06-21 17:40
hahah sant soulchild.  jag såg bara Ozzy sjunga Mr Crowley på hultsfred i år och inget annat på hawaii. det är fan sanslöst. skulle i.o.f.s sett pet shop boys men det regna och jag var tvungen att dricka mig motiverad för sebastiAn och dizzee
ska bli spännande att se hur dem tänker inför nästa år. jag hade fegat, kent eller the hives.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-06-22 03:01
om Timbuktu spelar på hultsfred igen kommer jag personligen åka ner och dränka herr direktören i hulingen.
Rehab is for quiters.

2007-06-22 15:31

kent låter högst troligt. med tanke på att dom släpper i vinter eller så, right

2007-06-25 12:32
Soulchild:

Förblindad? Fuck no.

De sålde väldigt lite biljetter och lineupen var ju knappast en minnesvärd sådan. Du verkar ha glömt att dålig biljettförsäljning innebär att Rockparty går back en massa. Tror du att man kan boka stora artister då?
•pave paradise•

2007-06-25 12:39
dom har back-to-back utsålda år. they will be fine

2007-06-25 13:31
ge mig lineupen från 05 som jag missade :'( sen så kan ajg dö lycklig! SLIPKNOT IS ALL WE NEED <3
Suck me beautiful :D

2007-06-25 14:06
jag förstår inte hur alla kan gnälla på årets line up?
om man ser generellt var vell kanske inte hiphop bokningarna nå vidare. Men det folk på detta forum inte verkar förstå (jag vet att det är ett hip hop forum) är att det finns folk som lyssnar på annat också? Själv så var jag tok nöjd med årets line up!

Hatebreed
Turbonegro
Lamb of god
Black Label Society (att konserten sög pung var ju totalt endast rockpartys fel, att sätta det bandet på den scenen kan vara det sötrsta misstaget jag varit med om!)
Suicidal Tendencies
Blood Brothers (som jag tyvärr missade)
Ozzy
Timbuktu
Gentleman

Jag kan fortsätta rada upp bra band! Men bara Turbonegro och Hatebreed var tammefan värda att åka dit för!

2007-06-25 16:51
Men gud..Timbuktu? Seriöst, Timbuktu? Killen spelar bara i Sverige och har väl uppträtt på Hultsfred 239482093842093840293840923840293840 ggr innan i år. Och att de två åren innan detta var utsålda betyder väl ingenting när de sålde så dåligt i år.
•pave paradise•

2007-06-25 17:27
klart det betyder en hel del. det är ju inte så att dom plöjer ner vartenda öre dom har i festivalen varje år och säger att "det får bära eller brista".

visst, dom har satt sig i en svår sits men att gå från det till att säga att det inte blir nån festival är ju bara verklighetsfrånvänt.

senast dom satt i en liknande svår sits svarade dom med succé...

jag tror att nästa år blir utsålt eller nära på. RP är inga idioter, dom lär sig av sina misstag och presenterar ett bättre, hetare och exklusivare hawaii till nästa år.

2007-06-25 18:37
Tror bara att de skulle tjäna på att pausa ett år eller något, Glastonbury did it.
•pave paradise•

2007-06-26 13:05
orka gänlla på att timbuktu har spelar 200000000ggr innan? Spelar det någon roll? Han är fortf bra!

2007-06-26 15:52
men knappast ngt exklusivt som man blir förvånad över ska spela...mer obligatorisk

2007-06-26 15:53
men som sagt ja alltid roligt att se timbuk med damn för han vet hur man showar

2007-06-27 01:52
T.I. !
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!

2007-06-27 02:12

vad T.I. kostar i förhållande till vad han kan dra i ett land som sverige gör det tyvärr till en fullständigt ohållbar bokning

cool, grym och rätt, men brutal rent ekonomiskt

2007-06-27 02:13
tyvärr är det nog så att man blir tvungen att bege sig till staterna så småningom om man ska kunna se honom live

2007-06-28 01:32

2007-06-28 09:51
kalsongskott när du läste det där, eller?

2007-06-28 11:07
soulchild:

Inte direkt. Snarare väldigt ledsamt att det blev så, men verkligen inte oväntat, iaf för en person som kan se det med öppna ögon och inte bakom Hultsfredsälskande sådana.
•pave paradise•

2007-06-28 12:30
jag är inte heller förvånad. som sagt så påminner det inte så lite om 2004, då hultsfred oxå agerade och kom tillbaka starkt.

hultsfred var tvungna att skicka signaler om att man agerar efter årets misslyckande, och att sparka chefen är ju den starkaste signalen. särskilt som han mest troligen var drivande bakom vissa mindre nogräknade beslut inför årets festival.

personligen tycker jag att det är konstigt att inte kleman granskas närmare, men det får väl ses som ett testament till hans starka status och resumé som bandbokare.

som jag sagt hela tiden: det blir en festival nästa år. hultsfred will be fine.

2007-06-28 13:34
vem fan bryr sig? jag går iaf inte och räknar personer på fyllan när jag är på festival

2007-06-28 13:36
inte nykter heller hehe :) men hultsfred har alltid varit en pytteliten festival så vad gör 24 mot 27 tusen pers egentligen? det är väl bara rockpartys problem att det säljer dåligt med biljetter och inte vi som drar dit? sen är ju roskilde varje år också! :)

2007-06-28 23:37
Soulchild

Om dem har råd att hämta namn som Snoop Dogg och 50 Cent så har dem ta mig fan råd och fixa T.I.
Kom bara inte och säg nu att han är dyrare.

Dem har ju varje år ca 3 riktigt stora band/artister.
Kommer ta några år tills dem lär hämta han dock, tror han måste få högre fanskara här i Sverige för att Hultsfred ska bry sig.
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!

2007-06-29 02:02
ja men det är ju precis det det handlar om, han är för dyr i relation till hur stor han (inte) är här. och nog tror jag T.I. är mkt dyrare än både snoop o fiddy eftersom han är hetast av alla just nu och de två andra är well past their prime

2007-06-29 02:07
blazeandmaze: om man var och tittade på de lite mindre utländska popakterna så var skillnaden ganska stor. på tunng var det väl i runda slängar runt 50 personer skulle jag tro.
Rehab is for quiters.
Moderator

2007-06-29 03:39
spexarjävlar!  
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-07-02 14:16
nu är juh frågan

hur kan du sitta o dissa en festival du inte enns var närvarande på??

Ja det var ca 23 000 betalande där och nej det märktes inte av att det var mindre än föregående år.

till topicen.

System of a down
Manu chau
R.a the rugged man
jedi minds?

sen skulle det vara roligt att se ett otippat kort som typ chino XL.

Tycker rockparty borde boka fler lite halvstora band istället för några få megastjärnor som tex 50 cent i år han gjorde det som förväntades av han men verkligen inte ett piss mer.

2007-07-04 21:17
dom jobbade ju på att boka t.i. till årets och som flera sagt så är han för dyr
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary.

http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/

2007-07-04 21:51
t.i är inte för dyr.

2007-07-14 17:15

Runt ett halvår kvar tills första bandsläppet ...

Hoppas på bl.a dessa besöker festivalen 2008;

K'naan
The Roots
Cunninlynguists
Dilated Peoples
Medina
Max Peezay
Jason Mraz
Thåström
Helt off
Navid Modiri
Backyard Babies
The Hellacopters
Masayah

listan är lång ...

2007-07-22 21:23
snark.
69 - Try it you'll like it

2007-07-22 22:37
Hultan 08

2007-07-31 20:48
snook,petter,organism12,afasi och ken ring... då har hultsfred besökarer :D

2007-07-31 20:52
Tom Waits eller Bad Religion skulle få mig att förhandsboka iallafall.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-07-31 23:57

7 Miljoner kr i förlust efter årets "fiasko", som de kallade det på P3, hörde det på nyheterna på radion.

2007-08-01 00:20

säger dom det på radion NU? det har ju varit ute i en månad typ.

2007-08-01 00:22
Hahaha jag har varit utomlands, kom hem för en vecka sen. Så för mig är nyheten realtivt fresh.