I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hitta en bra träningsform?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2012-07-31 23:09

Hitta en bra träningsform?

Tänkte försöka ta tag i min egen träning nu. Men har haft svårt att motivera mig själv på gymmet (antagligen för att jag inte kan något om styrketräning). Men det jag funderade på var att kanske börja med simning eller gå en danskurs. Men vilken av dom tror ni ger bäst träning för kroppen så att säga?

2012-08-01 08:32
Det som du finner mest nöje av att utföra är det som i längden kommer resultera i bäst träning.

2012-08-01 11:52
Hmm, ganska smart sagt måste jag säga :) Ska nog testa på både dans o simning o se vilken av dom som jag tycker är roligast
Poet

2012-08-01 14:44
Jag är likadan. Måste jaga en boll, brottas med någon osv för att träning ska vara kul. Beundrar alla som kan gå till gymmet och pusha vikter helt själva.

Vad diggar du att göra, Kitty? Utgå från det så kommer träningen bli roligare :)
At the gates of Eternity...
Producent

2012-08-01 15:00
Fråga dig själv för vilket syfte du ska träna. Om det bara är för att bränna fett och tighta till kroppen så kan man göra mycket där med diet t.ex. Dvs, jogga några pass i veckan och skär ner på kolhydrater så tappar du mycket fett med tiden. Om det är för att hålla kroppen i form så fungerar ju allt från dans till simning. Just styrketräning på gym är mer för uppbyggande träning även om man kan gå dit och motionsträna också. Om du ska på gym så kan du fokusera på basövningar och kondition. Men bäst är om du tränar tillsammans med någon, träna själv är inte så kul direkt.

2012-08-01 15:39
Som sagt, det som funkar är vad man själv tycker är kul! Själv springer jag 2-4 gånger i veckan, tyvärr har en björn mamma och hennes unge gått vilse och hamnat på spåret jag springer. Gillar inte att springa på asfalt, slår alldeles för hårt, gör så sjukt ont i benhinnorna efter 30-50min.

Så nu kör jag spinning här hemma, väldigt jobbigt men tycker det är någorlunda kul såhär långt. Väldigt bra träning är det åtminstone.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2012-08-01 17:43
tyvärr har en björn mamma och hennes unge gått vilse och hamnat på spåret jag springer

hahaha, what the fuck?
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2012-08-01 19:52
haha wtf indeed..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker