I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Submission wrestling i stockholms innerstad?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2010-12-05 15:48

Submission wrestling i stockholms innerstad?

Är det någon som kan tipsa om en bra klubb för att träna submission wrestling (typ BJJ utan dräkt) i stockholms innerstad? Öppna träningspass (dvs där man kan gå när man har tid) är ett jätteplus, likaså om de både har träningar på kvällen och lunchen.

Tack :)

Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Poet

2010-12-05 22:46
Checka KFUM, vet att de har Fightzone i KFUN här i Malmö. Lite pricey, (2000 för ett halvår och 3500 för ett år) men för det priset kan du bokstavligen träna varje dag och dessutom 4 olika stilar. Greco-roman, submission, BJJ och vale tudo.

Men detta hittade jag spontant när jag googlade. Ligger vid Slussen.

http://www.stockholmshoot.com/
At the gates of Eternity...
Poet

2010-12-05 22:48
Förresten hade jag rekomenderat BJJ om du inte prövat det innan. Visst är det bull med gi (med tanke på att du inte kommer få nytta av den om du skulle börja träna eller om du skulle hamna i slagsmål på gatan) men BJJ är väldigt grundligt bra. Förklarar mycket i detalj hur varje grepp och submission fungerar.

2010-12-06 10:13
Eddie Bravo har ju faktiskt öppnat ett 10thplanet jiu-jitsu gym i Stockholm. No-Gi BJJ med alla grunder + 10th planet tekniker. De lär dock ut med Gi också, om man så vill.

http://www.10thplanetjj.com/locations/sweden/

Hade jag bott i Stockholm skulle detta varit mitt första val.

Instruktören verkar ju redigt legit.

Instructor’s Bio:
Magnus Hansson has been training martial arts for over 23 years, He is a black belt in Okinawan Goju-Ryu Karate under Sensei Takashi Masyama 8 dan. In the end of 1999 he started with Brazilian Jiu jitsu with the inspiration of Saulo/Xande Rebeiro. Magnus is a Black belt in bjj under prof Duda Soares 3:dan who is one of Ricardo De La Rivas top teaching students. He is the first Euorpean that hold the rank of brown under Master Eddie Bravo. Magnus is known to be a educationalist and obsessed by details. The teaching also includes Philisophy, Quantum physics and all the questions of life.

Frågan är, röker alla på innan/under passen som folk gör hos Bravo himself i CA? haha
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-12-12 03:51
BC99:

När jag googlar KFUM stockholm hittar jag bara gymnastik? Kanske finns mer iofs, får kolla upp. Sthlm shoot är stora som jag förstår det, men osäkert om de har renodlade submission wrestling-pass.

Har kört BJJ tidigare, och som du säger slipper jag gärna gi:n :)

marvingaye:

Ser riktigt nice ut - men med det stora minuset att det ligger i hammarby sjöstad. En stor anledning till att jag slutade förra gången jag körde var att det tog ca 4h från det att jag lämnade hemmet tills jag var tillbaka. Vill man göra något som helst mer än att träna en given dag funkar det liksom inte :(
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Poet

2010-12-12 12:57
Refused: Ring de och kolla :)

Och GI är bull hehe.

2011-01-15 02:21
Kom förbi sthlmshoot eller ja nu heter det ju nexus fightercenter. Vi har MMA och BJJ vi har ofta svartbältare över från brazilen och Royce Gracie var över för ett tag sedan. Riktigt kul att träna med honom.

Öppna huset är om en vecka tror jag. 900 intresseanmälan och ca 200 platser skulle jag gissa på kom i tid...

GI eller utan är ju en fråga som alltid kommer vara intressant. Med GI så får du ju ett mer tekniskt game och du skulle ju verkligen ha användning av det om du hamna i fight på stan då dom flesta har ju kläder på sig.

Hojta till om du vill snacka mer
-=Lek med livet så leker livet=-

2011-01-15 08:41
Kolla inte KFUM utan kolla efter Fightzone, finns klubbar i Tyresö, södertälje och tror centrala sthlm.
Det är bara i Malmö som vi har samarbete med KFUM, i Sthlm är dom fristående Fightzone-klubbar
Formerly known as BobbyBlingBling

2011-01-16 08:35
När jag är hemma i sthlm så är det sthlm shoot som gäller för min del. rekomenderar klubbben starkt.
andra klubbar som jag kommer på som ligger i stan:

Sthlm shoot, Slussen
Fightzone, vasastan
Prana bjj, Kungsholmen
Berserk MMA, kungsholmen
Pancrase, Rådmansgatan
Storm MMA, nedlagt för stunden
VBC, Södra station
You're misusing the word 'ho'. It's an interjection used to call attention to a destination, not an object, as in 'land ho' or 'westward ho'.

2011-01-25 01:12
Annars finns det hilti stockholm i hammarby sjöstad (3 min från gullmars) .

Tre stycken RENA submission wrestling pass/ vecka + 11 BJJ pass.
Alla SW pass är på kvällen medans BJJ passen är antingen morgon, lunch eller kvällspass..

Finns inte så många klubbar annars som kör ren SW, kanske BK Athen (brottnarklubben) hörde att de har SW ett par gånger i veckan, vet dock inte hur ofta.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "