I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-11-08 19:52

Styrketräning!

Jag ska ställa en fråga om maten man äter när man styrketränar.

Ja o en polare snacka om hur man ska äta när man tränar så sa jag att ja skulle bara äta kycklingfile typ så sa han att om man äter samma mat hela tiden så blir de negativ reaktion i kroppen o då tar kroppen inte in dom behövliga proteinerna, är detta sant?

2010-11-08 20:30
Detta har ju ingenting med styrketräning att göra, men det är väll självklart att du ska äta olika när det kommer till mat, kyckling är bra proteiner ja- men det betyder ju inte att du BARA ska äta kyckling.

Sedan till din fråga, ingen aning.. om det ens finns studier som skulle visa att 'om du bara äter kyckling så bryter kroppen inte ned proteinerna efter ett tag' tvivlar jag på.

Man äter allemanskost när man gymmar, man äter tallriksmodellen hänvisar (p.s, den är ingen myt)

=) Jag själv föredrar att sträcka lite på tallriksmodellen, mer kött än grönsaker men det är nog inte bra det heller.

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-11-09 17:40
När du sväljer en bit kyckling kommer syran i magen att denaturera proteinet som i sin tur sönderdelas av enzymer. Den här reaktioner är inget som kroppen bara får för sig att sluta med. Så länge din mage fungerar som den ska kommer kycklingen som du stoppar i dig spjälkas och aminosyrorna från proteinet kommer att tas upp av kroppen, dag in och dag ut.

Men, tänk på att det är dyrt i längden och variation är bra för smaklökarna. Tänk också på att inte försöka gå upp i vikt samtidigt som du försöker deffa din kropp.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat