I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-09-24 03:51

Gym-Tråden!

Har vi några aktiva skrotlyftare här inne?

Tänkte vi kunde ha en tråd om allt från träning till kost, motivation, tips & råd.
Hur man lägger upp sin träning, dagar, reps, cardio, tungt & lätt osv osv.
Skulle vara roligt att höra och dela med sig av erfarenheter!

Ordet är fritt!
Jag skriver lite om hur jag brukar göra vid ett senare tillfälle!
tillsdess, shoot!

work some magic

2010-09-24 12:11
Låter intressant. Får vi se om någon e påläst o gör rätt då;)
 Jag hatar inte. Det är bara du som är värdelös.
Moderator

2010-09-24 13:55
Jag vet väl inte om jag skulle vilja kalla mig för aktiv skrotlyftare, snarare hobbymotionär :)

Tyvärr drog jag axeln ur led i veckan när jag var och tränade så jag får lägga det åt sidan ett tag framöver.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2010-09-24 18:40
Jag är stark som en björn
Vi är överallt!

2010-10-01 17:41
mitt schema ser ut såhär:

måndag: bröst / triceps
tisdag: rygg / mage
onsdag: axlar /biceps
torsdag: ben
fredag: vila
lördag: skuldror + valfri muskel
söndag: vila / jobb

i stort sett efter varje pass så blir det en burk tonfisk i vatten och en massa mjölk till. är 173cm lång o väger 61kg, har ökat från 54kg sedan ja började träna för 3,5 år sen (men inte bara gym då utan kampsport också)^^
 Haters gon' hate...
Manager

2010-10-01 18:39
Har märkt stor skillnad sen jag började köra med ett drop-set på första setet och sen resten två set maxat med 6-8. Iaf nu första 3 veckorna. Har ni testat det?
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2010-10-01 21:31
Förstår mig inte på drop sets. Det sker ju en överträning av muskeln. Hur kan detta vara bra när det inte är ett muskelbyggande set?

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Manager

2010-10-02 16:56
Jag har inte riktigt läst på vad fördelarna och nackdelarna är vid drop-sets. Fick tag på ett schema av en personlig tränare och han rekommenderade detta i perioder.

Dessutom känns det ju förjävla bra att suga ut det sista ur muskeln. Istället för att köra tungt och faila/slarva på de sista övningarna känns det som jag får ut mer av träningspassen genom att slänga in ett drop-set i varje övning. Spec vid biceps, bröst och vadövningar.
/ Deedz.

2010-10-02 19:05
Istället för att köra tungt och faila/slarva på de sista övningarna känns det som jag får ut mer av träningspassen genom att slänga in ett drop-set i varje övning.

Exakt, det känns som det. Men det är snarare tvärtom. få reps, 3-4 set max - räknar inte med uppvärmingsseten - och TUNGT. Dels så bygger du muskler på bästa möjliga sätt, dels så kan du hålla ett mycket bättre fokus när du får ner träningstiden.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Manager

2010-10-03 01:43
Den här snubben är rätt rippad och kör drop-sets ofta. Har gått efter hans videos den senaste tiden och det har funkat.

/ Deedz.
Manager

2010-10-03 01:58
Hittar inte någon fakta dock på vad som skulle vara negativt med drop sets utöver det du sa ("dels så kan du hålla ett mycket bättre fokus när du får ner träningstiden.")

Vad är det för fördelar samt nackdelar med dropsets?

Med tanke på att en del bodybuilders verkar köra detta borde det ju finnas något positivt med det, För om det vore fakta att drop-sets vore negativt hade ju ingen kört det?
/ Deedz.

2010-10-20 15:57
överträning? to.m killarna i pumping iron kör drops sets...verkar ju som om det ger resultat
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2010-10-20 16:14
vad är drop sets? är det när man kör lättare på sista settet/setten?

så kör jag i alla fall.. fast jag kör som vanligt 8-10 reps några sett. sen drar jag 1-2 med max kanske 4 reps sen tar jag en sista som är lite lättare än de första setten jag gjorde.

Jag känner ingen negativ påverkan i alla fall. Känns bara som att det ger mer.
Get Random!

2010-10-21 16:47
Har en fråga ang. träning.

Om man vill bli lite smalare runt midjan, hur skall man träna då. är redan i hyffsad god form men vill få den dära biffiga looken då man är smalare vid midjan och bredare upptill.. är redan så men vill få det ännu mera. Hur skall jag gå tillväga?

tack på förhand! :)
Get Random!