I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Biljetter Champions Leauge Final 2011 Wembley

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2010-08-10 23:59

Biljetter Champions Leauge Final 2011 Wembley

Kan man köpa biljetter till Champions Leauge finalen redan nu?
Blev jävligt sugen att åka på den då den spelas i London som inte är så långt från Sverige. Har aldrig upplevt fotboll Live någongång, så skulle vara hur grymt som helst att uppleva den matchen som sin första.

Hittade den här sidan men tycker inte att den verka så trovärdig:
http://www.worldticketshop.se/biljetter/champions_league_finalen_biljetter/85596_champions_league_finalen-

För på Uefas hemsida så står det att dom börjar sälja biljetterna först till de två lagen som är i final, alltså efter semifinalerna i mars, och därefter till övriga.

Tror ni att det finns någon möjlighet att få tag på biljetter till finalen, och vad kan det billigaste priset ligga på?

Moderator

2010-08-11 09:32
Jag skulle gå efter vad UEFA säger, men har faktiskt ingen aning om jag ska vara ärlig.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Admin

2010-08-11 11:22
Den där sidan tar ockerpriser. Så här såg det ut inför finalen 2010:
http://www.uefa.com/uefachampionsleague/news/newsid=1458258.html

Finalen spelades den 22 maj, biljetterna började säljas den 8 mars. Försäljningen gick enbart genom UEFAs sida. Biljetterna var personliga och kostade mellan 155-300 euro.

Tror inte att man gör ett påslag på 1700 euro från ett år till ett annat för samma typ av biljett.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-08-12 00:32
Tack för sidan! Hoppas på liknande priser på nästa års final.

Såg att billigaste kostade 90 euro, fast man är inte direkt bra placerad:

Sen är det en avgift på 32euro också, ca: 300kr.
http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/Publications/competitions/Ticketing/01/45/25/97/1452597_DOWNLOAD.pdf

Men ska vänta tills Uefa släpper biljetterna i mars, ska försöka spara ihop 5000kr tills dess. Det borde man klara sig på för vistelse 2dagar i London, biljetterna och allt.

Admin

2010-08-12 11:16
Kanske är möjligt att hämta ut biljetterna i London, vem vet? Så sparar du de där 32 eurona. Tror inte platserna kommer spela någon roll. Dels är Wembley helt nytt och modernt. Dels är det CL-final, bara att vara där är nog stort. Visst är ca 1200 mycket för de billigaste biljetterna, men det kan nog vara värt det.

Nu blev jag också sugen. Ska försöka komma ihåg att anmäla mig i mars. Löjligt långt dit dock. Förhoppningsvis har snön börjat töa när det är dags :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-08-12 14:05
Så jävla fett med en final på Wembley.. Fotbollsfest är bara förnamnet, får bara hoppas att förra året inte var en engångsförteelse och att det inte blir två engelska lag som får lira finalen så de blir fucking Community Shield ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-12 18:02
heh, man kan ju hoppas på arsenal i finalen, "hemmaplan" hade varit fett. grymt med rätt folk hade det blivit. bara de kan lägga om den jävla gräsmattan.

2010-08-12 23:38
Det är en ny gräsmatta nu på Wembley, dom sa det när Community Shield matchen spelades, och den fick bra omdöme av spelarna.

Jag hörde också av en kompis att stadion är ny och modern så det finns inte skitdåliga platser, men som på bilden så verkar det inte så roligt att få en sådan plats.

2010-08-16 20:12
Kan man beställa biljetter redan nu? Fan, jag har inte sett Inter spela sedan 2001... Lika bra och beställa innan dom tar slut!
http://soundcloud.com/jasthesupacat

2010-08-17 07:14
Kan man beställa biljetter redan nu? Fan, jag har inte sett Inter spela sedan 2001... Lika bra och beställa innan dom tar slut!

HAHAHAHA FAIL.

2011-04-10 20:01
Någon som fick tag på någon biljett?
Jag beställde, man kunde anmäla sig i Mars månad fram till 18mars, sedan fick man svar 5april ifall man skulle få biljetter eller inte. Jag beställde 2st biljetter för kategori 2, 225pund, men jag fick ett mail ifrån UEFA att jag inte fick några.

På finalen kommer 86 000pers att släppas in, 50 000 ska gå till vardera lag som delas ut till deras klubbfans, sedan var det bara 11 000 som UEFA släppte till neutrala fans, det var de biljetterna jag försökte få tag på men inte fick.

Tycker det var lite biljetter, och lite väl mycket biljetter till resterande, alltså 25 000 biljetter som går förmodligen till högre uppsatta män.

Admin

2011-04-11 02:45
25000 reklam- och sponsorbiljetter är helt sjukt. Ett riktigt hån mot alla fotbollsfans.

Men 25000 slipsnissar, vinnare i nån Motorolakampanj eller lotteri på Tv6 och andra som gärna sitter och visar upp sig bidrar självfallet till stämningen. Ve och fasa om nån brittisk prins inte får plats eller spansk kung inte får plats!
Moderator

2011-04-11 10:17
När det ändå är en biljettråd så kan jag passa på att fråga. Eftersom allt sånt här är slutsålt, så tänkte vi åka ner och kolla på playoff-finalen i nPower Championship. Känns som det kommer vara äckligt grym stämning där. Har läst till mig lite och känns som att biljetterna släpps först när finallagen är klara, och sen på respektive lags hemsida. Så då gäller det bara att vara först till kvar troligtvis.

Är det någon annan som varit på playoffen? Hur gjorde ni då osv? I värsta fall finns det väl biljetthajar utanför arenan, men då kommer pengarna ryka snabbt som fan.
time isn't wasted when you're getting wasted .