I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Knäskada (Fotboll)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2010-07-21 02:38

Knäskada (Fotboll)

Jag visste inte var jag skulle skriva denna tråden så då får de bli sport. :) Ja spela match för typ 2 månader sen skada ja knät helt, de va helt svullet den första 1-2 veckorna men svullnaden har gått ner men har fortfarande ont o det känns stelt i knät o det smäller i skelletett när jag går.

De jag ville ha sagt me detta är att jag inte varit hos läkaren alls o kollat upp det utan bara låtit de vara så jag undrar kan de vara farligt att göra så? Kan de växa fel eller något?

Tacksam för svar.

Peace

2010-07-21 02:59
Du vill inte gå till en expert för ett utlåtande utan vänder dig till Whoas sportforum?
Du bör genast söka vård istället för att slösa bort din tid här. Ingen här kommer att kunna ge dig ett rättvist svar.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2010-07-21 03:06
jag har läkarfobi därför ja vet de är löjligt men alla är rädda för något o jag är för läkaren :) men men antar att jag får väl dra dit andå :(

2010-07-21 09:59
Jag "jobbar" som fotbollstränare, ett P16-17 lag på fritiden i en större förening, har gått utbildningar i fotbollskador. Det jag kan säga av erfarenhet är att du bör söka dig till en läkare, vad man än kan gissa sig till, jag antar att du inte är ansluten till en förening med tillhörande försäkring?
Har du olycksfallförsäkring eller något annat privat? I så fall kan du slippa tänka på eventuella utgifter (förvisso rätt billigt med sveriges sjukvård, men i alla fall, plus fördelen utifall att du skulle få ett bestående men, nu hoppas vi ju klart inte det).

Nah, sök läkare mannen, det kan vara allt från brosk, menisk, korsband, ledband eller förhoppningsvis något enkelt. Vissa av skadorna kräver vila, knä´t i speciella ställningar, precisa rehabiliteringsåtgärder o.s.v...
Det sitter sjukt mycket saker i ett knä så för att vara på the safe side, plinga din mottagning.
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2010-07-21 19:46
Olzen

Tnx a lot man. Jag ska kontakta läkaren för en undersökning.

En sak till så jag inte behöver starta upp en ny tråd. Under senaste året har jag haft så sjuk jävla dålig apetit så de inte sant va ska man göra för att kunna äta o få upp apetiten? Idag har jag knapp kunnat äta 1gång

2010-07-21 21:25
lugnt, kan dock inget om att boosta igång aptiten, så har ingen aning = /
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2010-07-22 03:59
Träna hårt så blir du tvungen att käka fan.. Jag själv fick en smäll på knät en gång och det knaka till lite kul sådär varje gång man gick, var inget farligare än att lite tigerbalsam + bandage löste skiten. Dock så rekommenderar jag dig precis som pappa Olzen att söka läkare då knät kan va nåt riktigt läskigt som gör att du kanske inte kan spela fotboll ett tag.

Olzen
Vilka coachar du?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2010-07-22 13:37
Vad det är går ju bara att spekulera i. Gå till läkare och få det röntgat. Ibland kan få smällar på leder som svullnar upp och sen blir det bra av sig själv, men du har ju uppenbarligen något som ligger och skramlar där eller så.

Vad gäller maten, kan det vara så att du har ätit väldigt lite under lång tid? I sådana fall kan det ju vara så enkelt att du har en liten magsäck och därför inte blir hungrig. "Bara" att äta mer och dricka mer vatten för att tänja ut den.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-07-22 14:49
haha "Pappa".. oh nej vad jag inte vill bli kallad det : )

Östers IF
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2010-07-22 18:01
gå till läkare om du vill..ja hade skitit i det.

fick själv en fotbollsskada för 2 år sen. antagligen spricka i foten, har fortfarande inte kollat upp det...det läker, sen att d gör lite ont får man leva me för sveriges sjukvård är en stor jävla skandal.
vi är överallt!

2010-07-22 23:22
gå till läkarn, alltid dit när de gäller skador som inte går över.. fick oxå ont i knät back in the days när jag lira, det ironiska är att det inte alls var fel på knät från början utan hade fått benhinneinflamantion och gått med de länge så att även knäna blivit belastade av de.. jag gick dock inte till läkarn utan jag hade via min gamla fotbollslinje i skolan tillgång till sjukgymnast, så fick göra säkert 30 lätt övningar varje kväll tills de blev bra.

/D