[Fotboll] Goal.com presenterar 2000-talets drömelva. Håller du med?
Länk till http://www.goal.com/en/news/2517/goalcom-teams-of-the-decade/2009/07/27/1395299/goalcom-world-team-of-the-decade-2000-2010 Ja, mina vänner, vi närmar oss år 2010 vilket betyder att ett decennium av stor fotboll når vägs ende. För dom flesta av oss är väl detta det enda hela decennium av fotboll vi kommer ihåg, så därför tänkte jag vi kunde ta och plocka ut en drömelva för just 2000-talet. Diskussionsunderlag blir den engelska fotbollssajten goal.coms artikel där deras journalister har gått samman för att presentera en enligt dom ultimat drömelva med spelare som verkat som bäst på 2000-talet. För er som inte orkar gå in på länken så ser det ut enligt följande: Buffon Thuram Cannavaro Nesta Maldini Makelele Ronaldinho Zidane Figo Henry Ronaldo (den riktige) Märk väl att det här handlar om giganter, ikoner, stora mästare som dominerat under HELA decenniet. Jag vill alltså inte se några elvor innehållandes spelare som dominerar i dagsläget men som sett över 2000-2010 inte kan hävda sig här. Själv håller jag med om elvan till stor del, hade nog kunnat byta Vieira mot Makelele dock.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
in med kaka(figo) och puyol (nesta)...och Edgar Davids såklart !!!
Tycker inte Davids ska finnas med då han bara va bra ett tag på 2000 talet och va grym på 90talet. Makelele känns bra men jag hade nog hellre sättit Vieira som defensiv istället för han va galen i arsenal och riktigt bra i Juve med. Buffon är rätt faktiskt även om Kahn kan hota där Hade hellre sättit R Carlos före Thuram. Canavaro och Nesta känns helt rätt fyfan va bra dem var ihop i Italienska landslaget under deras bästa tid. Figo kan man ta väck tycker inte riktigt han var så fantastisk i Real ta nån annan ist vet inte vem men typ Totti även om han inte är kant. Henry är självklar ronaldo va bättre på 90talet
Geni
Tänkte också på att Vieira kanske borde petat Makelele.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Jag hade nog tagit in Giggsy eller C.Ronaldo istället för Figo.
be the change
Cafu och Roberto Carlos är båda kandidater eventuellt Roy Keane men han känns för mycket 90. Rätt bra elva annars.
9-1
Fan svårt att tänka tio år tillbaka i tiden märker jag, man kommer ju bara ihåg sista fem åren typ, att Figo lirat i real har jag redan glömt, det var liksom aldrig på riktigt :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Figo ska la fan inte vara med på den listan? Vi snackar 10 år, inte 2.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Lite journalistiskt arbete, om man ser vilka som vunnit mest och bäst under 2000-09. Räknar VM guld 02 och 06 , ligaseger , EM-guld och individuella trofeer.Ronaldinho ; vm-guld 02, La Liga: 2005, 2006, CL 2006. Världens bästa spelare: 2004, 2005 Ni andra får gärna fylla i, orkar bara med Ronaldinho just nu, trött som ett as för tillfället. FIFA World Player GALA 2008 * 1. CRISTIANO RONALDO (POR) * 2. Lionel MESSI (ARG) * 3. FERNANDO TORRES (ESP) FIFA World Player GALA 2007 * 1. KAKA (BRA) * 2. Lionel MESSI (ARG) * 3. CRISTIANO RONALDO (POR) FIFA World Player GALA 2006 * 1. Fabio CANNAVARO (ITA) * 2. Zinedine ZIDANE (FRA) * 3. RONALDINHO (BRA) FIFA World Player GALA 2005 * 1. RONALDINHO (BRA) * 2. Frank LAMPARD (ENG) * 3. Samuel ETOO (CMR) FIFA World Player GALA 2004 * 1. RONALDINHO (BRA) * 2. Thierry HENRY (FRA) * 3. Andriy SHEVCHENKO (UKR) FIFA World Player GALA 2003 * 1. Zinedine ZIDANE (FRA) * 2. Thierry HENRY (FRA) * 3. RONALDO (BRA) FIFA World Player GALA 2002 * 1. RONALDO (BRA) * 2. Oliver KAHN (GER) * 3. Zinedine ZIDANE (FRA) FIFA World Player GALA 2001 * 1. LUIS FIGO (POR) * 2. David BECKHAM (ENG) * 3. RAUL (ESP) FIFA World Player GALA 2000 * 1. Zinedine ZIDANE (FRA) * 2. LUIS FIGO (POR) * 3. RIVALDO (BRA)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
cannavaro nesta är helt rätt i mitten.. ronaldo tycker jag är helt fel, han va mkt bättre innan sin skada... 02 vann han för att han vann skytteligan i VM utan att imponera särskilt mkt.. borta va rycket, snabbheten och smidigheten.. kvar va målsinnet och förmågan att placera in bollen i nät.. ne ronaldo va KUNG under 90 talet, känns som man tar med han av nostalgiska skäl... Henry är självklar på listan, vem som ska va han är desto svårare.. raul kanske? sen känns figo också helt fel enligt mig.. giggs kanske borde platsa istället, inte för att han någonsin dominerat totalt, men han har faktiskt varit den ende spelaren som hållit under hela decenniet
byta ut ronaldo mot shevchenko så stämmer den rätt bra
Survival of the fitest only the strong survive.
Producent
2009-08-01 23:08
bara för att skapa ännu en diskussion. Vem ska vara lagkapten över "laget"?
Lil_H..
Roy Keane
problemet med giggs är väl just att han inte har några internationella meriter, sen har viera varit mycket mer framträdande än makelele (även om makelele är en jävligt bra spelare). mittbacksparet känns så där också... visst grymma men har inte heller varit med hela decenniet, skadade som båda varit osv. svårt att sgäa vem som skulle ersatt någon av dem dock. maldini är också svår
Zambrotta ist för Maldini och jag klagar inte. Han har ändå varit allmänt ansedd som världens bäste ytterback under iaf 6-7 år på 2000-talet. Maldini känns 90-tal.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Lagkapten blir ju iförsig Maldini. Känns som den med mest pondus.
Alla dueller mellan viera och keane.. fan det var ändå guld..
be the change
haha varje gång jag kollar på denna video kokar mitt gamla hat för arsenal upp på ytan igen.. fan den där matchen (underläge till 4-2 vinst) där det blev tjafs i spelargången måste vara den bästa unitedmatchen jag har sett i hela mitt liv.. vilken kamp de va på mitten, så många tacklingar, högt tempo o allt.. sen var de den sista matchen mellan united och arsenal på highbury, ronaldo visar att han blir en framtida stjärna genom att göra två mål och o'shea av alla avgör med en chipp.. lite off topic nu då men fan vad jag älskade matcherna mellan united arsenal och viera och keane.. där har man två grymt duktiga kaptener, dem visade hur en kaptenbindel ska bäras.. hade laget på sina axlar.. kommer aldrig glömma, varje gång en united spelare åkte på en hård tackling tog det på sin höjd 5 minuter innan motståndaren ifråga åkte på en rejäl tackling själv av roy keane.. han skyddade sina spelare hela tiden, men kunde samtidigt bli ursinnig på dem om dem inte gjorde sitt jobb och stred.. grym kapten
Tycker Roberto Carlos ska kunna ta Thurams plats. Och Henry är jag väldigt tveksam till. Jag menar det är ju team of the decade och de finns mycket vassare anfallare än honom. Tänker på Raul eller Van Nistelrooy då som borde kunna ta en plats bredvid Ronaldo.
TVEKSAM TILL HENRY? SKÄMTAR DU MED MIG? Han är ju fan den MEST givna spelaren i laget..
be the change
Antar att du är Arsenal fan.? Enda givna spelarna i den elvan är förmodligen Zidane, Nesta , Maldini , Buffon och Ronaldo. Resten tycker jag det går att argumentara att det finns andra spelare som man hellre ser i den bästa elvan this decade.
Ja jag är arsenal fan, men man behöver inte vara arsenal fan för att ha sätt henrys storhet under 2000 talet..
be the change
TopDogz eller hur, fan det var tider.. där finns så jävla många fighter som var så jävla sjuka att se. viera mot keane det var grejer.. jävligt kul att båda två beundrar varandra efter karriärens slut/ flytt från arsenal. personligen älskar jag martin keowns cepeflipp när van nistelroy missade en straff. fan rysningar i hela kroppen :) Whatevaman det är väl lättare att argumentera bort Ronaldo med tanke på att han hade sitt race på stora delar av nittiotalet
Respekterar Henry fast tycker det finns spelare som har varit bättre och förtjänar den platsen i elvan mer än honom.
pff.. raul eller nistelrooy.. inte en chans.. raul har varit grym, men titi har varit kung..
be the change
Men Raul hade lätt kunnat ta Ronaldo's plats.
be the change
ska de vara någon anfallare som ska bort ska de va ronaldo, inte henry
Varför skulle du ta bort Ronaldo? Att vinna vm 2 gånger, erövra det högsta ligan i Holland, Italien och Spanien. Bästa målskytten i VM historia. Han är den bästa anfallaren i fotbollens historia. Raul borde ha tagit Henrys plats. Du snackar om den bästa spanska spelaren som levt och vill sudda bort hans avtryck i fotboll för fucking Henry?!?! E DU GALEN
Ronaldo har bara vunnit VM 1 gång under 00-10, inte 2. Som sagt, hans storhet tycker jag att det var på 90-talet. Bästa anfallaren i fotbollens historia? Jag tror många andra skulle säga pele eller maradona? :) Men det är klar du är smutsig real'are. Men att inte se Henry's storhet i vad han har gjort för Arsenal, han har vunnit PL, La Liga, Champions League, EM/VM osv, jag fattar inte hur du INTE Vill ha med honom...
be the change
Ronaldo tog fotboll till en nivå nivå. Alla anfallare i modern fotboll vill ju försöka efterlikna honom. Pele och Maradonna var före sin tid fast Ronaldo och hans meritlista är det omöljigtt att hata på. Du missar själva poängen med elvan. Det är det bästa som ska vara där och jag tycker att anfallare som Raul och Ronaldo har gjort ett mycket större avtryck än vad Henry har gjort i sin karriär och med det menar jag definitivt inte att han inte är stor spelare utan att bara att jag anser att det finns större.
fortfarande... läs rubriken på tråden.. 2000-talets bästa spelare.. ronaldo var som störst under 90 talet, utan tvekan... raul den bästa spanska spelaren någonsin?va hände me di stefano då? Henry gjorde lite vad han ville med motståndarna, och hade ett helt lag på sina axlar. Sen måste jag bara nämna ruud, för han var vid ett tillfälle viktigare för united än henry va för real. innan skadorna härjade var han i princip uniteds hela offensiva kraft. Kanske den bästa anfallaren i uniteds historia, någonsin. Trots att han var med i ett av dem sämsta united lagen under dem senaste tjugo åren vann han en ligatitel till oss. Detta med ett uruselt mittfält. Han var verkligen allt, 26 mål på 26 ligamatcher, 14 mål på 12 CL matcher första säsongen säger allt. Sen gjorde han en ännu bättre andra säsong om jag inte minns fel. Hade han bara fortsatt på inslagen väg, samtidigt som real madrid inte förstört hans karriär som dem gjort med andra spelare så mågna gånger förr( och som dem kommer göra med benzemas etc..) så hade han utan tvekan varit uppe för mer diskussion bland inzaghi, sheva, raul, henry o CO.
Di Stefano är född i Argentina. Hur har Real förstörs van nistelrooy karriär?
okej misstänkte att han itne var spanjor. Genom att bänka den bästa målskytten jag någonsin sett i united till förmån för raul.
Ruud har gjort 45 mål på 67 matcher i Real innan skadorna stoppade honom. Bland annat 10 mål på de 12 matcherna han spelade förra året.
9-1
Målsnittet i Real Madrid 0,67 och i Man Utd 0,63/match. Gör om gör rätt.
9-1
Ahh okej. Men hur kommer det sig att han aldrig får förtroende då? Är det bara p.g.a skadorna? Dem verkar jue vara grymt ivriga på att sälja honom nu(vilket är otroligt dumt)??
Men det är väl klart att Van Nistelrooy har fått förtroende av Real. Tror du att han skytteligan första säsongen han var där och gjorde 24 mål därefter genom att komma in som avbytare eller? Han har bara haft otur nu de två sista säsonger med skador och ändå har han gjort många mål. Frågan är inte om han har fått chansen att bevisa sig eller inte. Utan om han kommer få den igen. GRANDE VANGOOL!
Då förstår jag. Jag är mkt väl emdveten om att han vann skytteligan första året. Den killen garanterar alla lag 20+ mål vart han än hamnar. Sen har det varit tyst kring han, trodde det handlade om att ni bänka honom. Hade det itne varit för skadorna så skulle nog han ta plats bredvid henry i denna lista.
Jag tycker att sonnahaer listor e precis meningslosa.. Det gar inte att jamfora spelare som man gor.. Bara for att nogon vinner mer titlar och dylikt innebaer det inte att man aer battre, utan att laget aer battre.. Saeger inte so mycke om en individ..De tycker jag i alla fall......
Highfive anyone, anyone?