I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Boxningssäck hemma?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-07-21 21:34

Boxningssäck hemma?

Funderar på att skaffa en boxningssäck. Någon som har/haft en hemma? Tröttnar man på den? Skulle aldrig skaffa mig ett "hemma-gym", för det är inget jag skulle använda. Antingen så går jag till gymmet och tränar eller så tränar jag inte alls. Känner att det finns en risk att det kan bli likadant med en säck. Den bara hänger där och man får aldrig ork att köra ordentliga slag/spark-serier. Problemet är att jag inte har ork/tid/lust att börja träna på ett boxningsgym, men jag är sugen att slå på säck.

Ett annat "problem" är att jag isånafall tänkte hänga säcken i sovrummet. Jag är mån om att kunna sova bra och har läst att man inte ska ha eller göra saker som förknippas med annat än att sova i sovrummet. Tv, dator och sånt är därför inget jag vill ha i sovrummet. Så en boxningssäck kanske fuckar upp min hjärna om jag öppnar dörren och ser den varje gång jag ska softa ner och sova.

Några erfarenheter av säck hemma? Spit it out!

2009-07-22 02:24
Kan du och gillar du att boxas sen tidigare så kommer du att använda den sjukt mkt mer än om du inte har tekniken alls. mycket tråkigare att banka säck längre tid om man inte kan
deepundercover

2009-07-22 04:22
CapKillah P31 Är det motivationen som saknas för träningen så hjälper det inte att skaffa en säck, har själv en hemma. Skaffade den för ett antal år sen och använde den en del då, nu för tiden så hänger den bara i mitt sovrum. Om du inte har ett riktigt nöje för boxning så är de väll samma sak som att köpa ett par hantlar.

Om ditt andra "problem" så hänger min säck i sovrummet och jag har inte alls några problem att sova, sen så går det ju att kirra en krok så man bara hänger ner säcken efter man använt den.
Vi är överallt!

2009-07-22 16:15
TrumpJR: Nej, jag kan inte boxas. Har aldrig tränat boxning. Just därför jag känner att det är dags att sätta fart på min boxningskarriär. ;) Är trots allt 31, hehe. Vill variera träningen lite bara. Gymmet stärker kroppen, men jag saknar slag och sparkar. Visst skulle jag kunna gå med i nån klubb, men då kommer jag garanterat inte ha tid och ork med gymmande och då blir det fel träning för mig. Jag behöver först och främst stärka min kropp och lägga på mig kött. Annars går jag bara ner i vikt och det vill jag inte. Men vi får se...

Everlast: Jo, är rädd för att mitt sug efter säck kommer sjunka när jag väl köpt en. Då kommer jag säkert ändå bara sitta framför datorn eller tvn och veta att jag har en säck hängandes. Sovrums-nojan kanske inte är ett problem ändå.

Tack för era svar!

2009-07-24 00:34
expanderbult i taket, fixa en säckfjäder och sen kan du kroka av den när du inte kör.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...