I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 09/10

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2010-05-07 10:27
HAHA :)

9-1
Poet

2010-05-07 13:51
nämen va fan! pallar inte med att my main men ska göra bort sig, blir tungt att försvara detta :D
"life's a garden, dig it."

2010-05-07 15:10
oh dear,,,
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2010-05-07 15:19
Spånade lite på några tänkbara kommande låttitlar:

01. Stay in school, or join the fools
02. Fuck your colleague's wag
03. March to the top
04. Burn like oil
05. The art of diving (Drogba anthem)
06. Singing the blues
07. C.R.E.A.M. Team
08. Penalty mistakes
09. (Let's get) Over the Bridge
10. War tactics: Head injuries

Avslutningsvis som hidden bonus track en duett mellan Joe & Ashley - It's cool to be a Cole

Det kommer bli en klassiker. I can feel it!

2010-05-07 16:29
Bale kladda på ett nytt fyraårskontrakt idag :). Ryktena om en eventuell övergång till Man Utd dog där stenhårt, tack som fan för det.
 9-1
Admin

2010-05-07 16:55
Fanns det såna rykten? Vad skulle vi med honom till? Som ytter då eller? Då satsar man nog hellre på någon som är utpräglad ytter, och vänsterback har vi redan ligans bästa.

(Säger INTE att han är dålig, bara att det inte finns någon direkt plats för honom i United för tillfället.)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2010-05-07 17:04
Bale satt på, inte sista, men två år kvar på kontraktet och det signade han som "lovande" nu när han har blommat ut totalt och är för tillfället pl`s bästa spelare (kom igen, även jag har självdistans, men han vann ju priset,) så började andra klubbar få upp ögonen för våran guldklimp.

Ryktena placerade både honom och Modric i Uniteds trupp nästa år OM vi skulle missa topp fyra, fullt naturligt. Bara rykten som sagt, men det finns alltid en uns sanning bakom dem.

Om vi leker med tanken med Bale i United och vilken plats han skulle ta, tja ta mig i handen, titta mig i ögonen och säg att han är sämre än Nani.

9-1

2010-05-07 17:08
ptja han är väl jämnare än nani nu när han har kommit igång. för nani kan vara skitbra en match och sen skitkass nästa.
be the change
Admin

2010-05-07 17:35
Han är jämnare än Nani, det håller jag med om. Men vad jag menade var att i sånt fall skulle jag nog föredra en utpräglad vänsterspringare alá Giggs back in the days. Känns bara som att vänsterkanten skulle bli lite väl defensiv med både Bale och Evra.

Och återigen, jag säger inte att Bale är dålig, verkligen inte.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2010-05-07 17:42
Klart Bale lyser nu pga sin form för tillfället, men Nani som bäst mot Bale som bäst så skulle jag välja att ha Nani i laget 8 dagar i veckan.
Bitches Ain't Shit

2010-05-07 19:54

Fy i helvette vad jag har garvat åt den här. Inget emot något av lagen men tycker det är jävligt roligt :). Tottenham lär gilla den lite extra.
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2010-05-07 20:59
Damien

Den dagen man rådfrågar barn på särskolan om deras åsikter ska jag börja fundera.

JP
Hör dig, satt själv och funderade lite på det. Evra är som Maicon eller Alves...eller för all del som Bale him self, min kant tack. Lite överflöd kan det bli. Oj eller varför inte som lite Cafu eller Roberto Carlos, skaparna bakom all in på sin kant.

....tänk om Håkan Mild hade haft egenskaper som ens påminner om en fotbollsspelare, vilken ytterback han hade varit. .....Bra video där Ponty, Danny-boy fick lite whiskas innan matchstart om någon undrar.
 9-1

2010-05-07 21:05
Harry årets tränare också...trodde man inte riktigt att man skulle hamra ned på tangentbordet på sensommaren 09, det känns lite för bra med allt nu, man är inte riktigt van detta. Jag tar en tarmcancer för klubben, wtf.
 9-1

2010-05-07 21:21
om ni skulle sätta ihop en drömelva efter årets säsong, hur skulle den se ut för er isåfall?

-----------Hart------------

Vet inte S.Campbell-Vermaelen-Evra

-------------song-------------

-----Fabregas--------Lampard

rooney-------------malouda

---------drogba------------

Coach: Hodgson
Bubblare: Milner, Fletcher, Valencia, Bale, Defoe, Dunne, Zamora, Bent

något i den stilen
be the change

2010-05-07 21:29
förresten.. ni måste ju sett tottis konstspark på balotelli också.

frågan är hur länge mario orkar stanna i italien.,
be the change

2010-05-07 22:39
Jag kan inte ta ut ett lag helt enkelt för att det finns för många spelare som har haft en bra säsong.

Grundlaget, however, skulle bestå av:

VDS
Ivanov - Vidic - Vermaelen - Evra
Lampard - Fabregas - ?
? - ? - ?

2010-05-09 12:30
Gomes
Ivanovic - Vermaalen - Vidic - Bale
Song
Lampard - Fabregas
Benayoun Rooney
Torres
Vi är överallt!

2010-05-09 12:46
Intressant
be the change
Poet

2010-05-09 16:58
Aldrig varit så här nervös inför ett Wigan möte på Stamford förut!

2010-05-09 17:10
Fortfarande nervös? :)
 9-1

2010-05-09 18:06
ännu ett bortkastat år. en säsong utan att truppen självdör hade varit kul att se. gärna med något som kan kallas målvakt längst bak. jaja "nästa säsong"

2010-05-09 18:38
Vänta, Mike_ är Liverpoolsupporter, yes?

2010-05-09 18:46
Vad ska man säga, fel lag vinner ligan.

Rooney överlägset säsongens bästa spelare, och till nästa säsong MÅSTE det finnas en backup till honom som kan leverera.
Bitches Ain't Shit
Moderator

2010-05-09 18:48
Grattis Chelsea! Allt avgörs i matcherna mot United, där dom vinner båda två. Finns väl inte så mycket mer att tillägga, Chelsea har den mest kompletta truppen i ligan, och därför vinner dom.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-05-09 18:49
Rätt lag vinner, period.

2010-05-09 19:13
Tack för i år, underbar säsong trots en loj avslutningsmatch, grattis Chelsea.
 9-1

2010-05-09 19:51
Få höra era sammanfattningar. Konstruktivt tack. Hur ser ni på den gångna säsongen?

Jag kommer med min lite senare ikväll, imorgon.
Poet

2010-05-09 20:10

helvete så gott!!!! äntligen... så värdiga mästare. 103 mål 29 av Drogba. Vilken säsong! vilka gudar.. Tack alla för en minst sagt trevlig säsong, bättre lycka nåt annat år ;)

CHELSEA FC kärlek
Moderator

2010-05-09 20:16
Jag saknar Psycholess lite nu :(

2010-05-09 20:19
Drogba vann skytteligan nu väl? Grymt. Sen om rooney var överlägset säsongens spelare kan ju verkligen diskuteras.

Grattis Chelsea - Grattis Balhoo - Grattis Psycho.

3platsen säkrad iallafall . Med en målvakt i mål så kanske vi kan vinna något snart.
be the change

2010-05-09 20:43

2010-05-09 21:02
Fan det är i såna här lägen man borde blotta sitt gamla Chelsea-hjärta. :)

Zappade lite mellan matcherna... Fett fin avslutning. Giggs nätade med ett lustigt mål - fortsätter han nästa säsong eller?

2010-05-09 21:06
Grattis Chelsea
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2010-05-09 22:10
För sjunde säsongen i rad är Laura Harveys Arsenal Ladies engelska mästare. De besegrade på söndagen Everton med 4-2, och har därmed säkrat titeln.

Fasen - Damerna kanske borde gå in och läxa upp cesc & company haha..
be the change

2010-05-09 22:23
Priyan

fortsätter han nästa säsong eller?

Med största sannolikhet om inte Hargreaves mirakulöst återvänder och Nanis form håller i sig.

2010-05-09 22:56
Starkt av Bent att peta in 24 mål under en säsong, spelar han kvar i Sunderland nästa säsong tro?
Vi är överallt!

2010-05-10 01:37
Otroligt stolt såhär i efterhand. Nästan mer än förra året då vi vann ligan. Här har man sålt två spelare som varit nyckelfigurer och hjältar i sina nya lag. Utträknade och tippade som 3a och t.o.m 4a av vissa sk experter innan säsongen visa vi hur fel alla hade. Mycket har gått fel denna säsong. Backlinjen har varit otroligt tunn och vi har helt enkelt inte haft marginalerna med oss, och det är väl de som avgör till chelseas fördel.

När Chelsea vann ligan 06 kände ja verkligen "wow, dem här är grymma. Hur fan ska vi besegra detta lag?". Nu känner ja inte nåt sånt. Det enda ja kan säga om chelsea är att dem hade marginalerna med sig i år, så enkelt är de. 1 p är ingenting, de har i mina ögon varit slumpen som avgjort vart trofen skulle hamna. Men vi har haft mkt tur förut, man kan inte ha med sig turen varje säsong.

Att chelsea varit som bäst när de gäller är också ett felaktigt påstående. Dem skulle absolut inte ha vunnit mot oss på SB om domaren kunde gjort sitt jobb. På Old trafford va dem bättre och förtjänade vinsten, även om de där offside målet döda matchen. Men ja klagar inte på den matchen, vi var nog trötta efter CL och Chelseas tidiga uttåg från CL har varit deras guldbiljett.

Sen har dem spöat vilka? Arsenal gånger två, precis som vi. Och liverpool, wow vilken bedrift, dem sluta på 7e plats o har varit värdelösa i år. Kolla på dem som sluta 4a och 5a i år, spurs o city. Chelsea torska båda mot city o torska en mot spurs medan vi dubblade spurs och city.

Bäst när de gäller? Näee, men visst har chelsea presterat grymt bra i år. 103 mål är otroligt o jag gratulerar chelsea till segern. Men jag är övertygad om att vi kmr tillbaka ännu starkare nästa säsong, då blir de revansch.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-10 01:58
På sida2 har olika folk tippat hur dom trodde det skulle sluta iår. Experten JackVegas- var otroligt nära nästan...

Arsenal
Chelsea/Liverpool
Manchester United
Aston Villa
City
Everton
Tottenham
Fulham
West ham

Så tippade jag innan säsongen drog igång, och vad hände liverpool går plattfall, tottenham krigar på som fan. everton börjar säsongen skitdåligt. West ham ska vi inte snacka om...

Jaja, längtar redan tills VM och Silly är över och den nya säsongen drar igång. :]
be the change

2010-05-10 01:58
Frågan är om någon tippade rätt, ska kolla fan. =D
be the change

2010-05-10 09:35
Frost
ja, eller hur.. skämtare där.

Sammanfattning.
Att Chelsea skulle vinna var väl ganska väntat och egentligen tycker jag inte att något lag har blivit bättre än förra säsongen, snarare tvärtom. United visste man också skulle vara med och slåss ett tag, jag trodde inte det skulle bli in på mållinjen men visst. Dessa två lag var de "säkra" i toppen, sen var det ju en jävla massa snack om att arsenal skulle åka ur topp 4a den här säsongen och det såg vi ju hur det gick.

Är på något sätt jävligt stolt över arsenal, hade jag fått veta hur skadelistan skulle se ut innan säsongen hade jag gissat på en sjundeplats a la liverpool. nu var vi nästan favoriter med 6 omgångar kvar och tyvärr sprack allting totalt sista matcherna. slutsatsen jag drar är att vi har en jävligt mycket bättre trupp än vad jag trodde och kan vi skaffa oss en målvakt och en mittback så hade en del av våra problem lösts tror jag.

Ligans bästa spelare går till Rooney i mitt tycke. Lampard och Drogba är där och nosar tillsammans med Cesc men det är inte mycket mer att säga. Årets blinda höna som hittar ett korn, går till sp*rs och det är bara att gratta lillebror till championskval.

Årets bitchslap1 går till FA och domarkåren samt alla brittiska fotbollsmoralister som antingen inte gör ett piss åt överfall a la shawcross på planen, eller försvarar killen som not that kind of a player trots att han har en historik i att bryta folks ben.

Årets bitchslap2 borde egentligen heta veckans eller dagens bitchslap eftersom Adebayor kan behöva en från nu tills döden inträffar. Om man som 24 åring tjänar £60 000 / veckan så är bör man se över sina vanor om man oroar sig för sin pension.

Årets bitchslap3 Viasat istället för Canal + ????? Bud på att streama några säsonger framöver.

Till slut: grattis Chelsea, värdiga mästare. grattis Hull, kom inte tillbaka. Grattis Rooney, en jävla säsong. Grattis Arsenal, har redan köpt en spelare (måste vara rekord med tanke på alla jävla sista minuten transfers).

2010-05-11 01:54
Hahaha jag diggade mitt första inlägg på den här tråden.. vissa saker satet jag klockrent, andra var bara pinsama (juve vinner serie a) ;

tror personligen att arsenal blir riktigt farliga i år. hade en dålig säsong, nu får dem ett lyft och får dem vara skadefria har dem en riktigt riktigt farlig startelva med walcott fabregas arshavin van persie mfl.. backlinjen ser bra ut den med toure gallas i mitten samt clichy sagna.. tror arsenal blir farliga som fan.. sen tror jag liverpool floppar, folk verkar inte inse att fotboll är en färskvara. formkurvor går upp och ner, alla verkar tro att liverpool och barcelona kommer bli farliga i år med bara för att dem var grymma förra året. Det är ett nytt år och liverpool överprestera förra året, tror inte dem når samma nivå i år.

angeånde mitt kära united så måste jag avvakta, kolla alla nyflrvärv och kolla vad SAF har snickrat ihop. det blir till att byta hela spelsystemet så jag avvaktar på den punkten, men jag ltiar på SAF och stödjer klubben fullt ut.

Chelsea har fått en jobbig förlorarstämpel på sig som är jobbig rent psykiskt. dem har ramlat på mållinjen flera gånger nu och antingen kan dem bli nedstämda utav det eller så blir revanschlusten ännu högre. Jag tror inte dem räcker hela vägen i ligan, men jag skulle mycket väl kunna tänka mig att dem vinner hela CL. Dem har presterat grymt i europa dem senaste åren och i år kan dem kanske gå hela vägen med ancelotti? Chelsea-Juventus är mitt tips i CL finalen nästa år, juventus vinner serie a det är jag nästan 110% säker på.

PL blir otroligt tajt kommande säsong. Förutom dem fyra stora har vi tottenham som alltid har ett grymt lag på pappret. Vi har everton och villa som bara blir farligare och farligare. vi har city som köper till sig ett riktigt intressant och starkt lag. vi har fulham och west ham som är två otroligt jobbiga lag att möta på bortaplan. säsongen ser riktigt, riktigt intressant ut.

Hoppas united tar sin 19e ligatitel, men gör vi inte de så får man bara hålla tummarna för att inte liverpool tar det. chelsea får gärna vinna om dem vill, så länge inte liverpool gör det. Samma sak i europa, så länge vi inte åker ut mot liverpool/real madrid och/eller slår ur liverpool/real madrid så är det inte hela världen om vi inte når finalen. Men man kan alltid hoppas.

återkommer med topp tio när det börjar närma sig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2010-05-11 09:18
Någon vecka gammal intervju med Evra, man blir ju nästan lite tårögd :)

“I got a load of DVDs,” said Evra. “About the Munich disaster and the Busby Babes, about Bobby Charlton, George Best and Denis Law, about Cantona. The whole story of the club. You meet these people around the club and I wanted to know who they were. What they had done for the club. Out of respect. Because when you shake the hand of Sir Bobby Charlton you can feel the legend. All the young players here need to understand the history of the club. After I watched those DVDs I realised I needed to respect the shirt. I needed to respect the story. Every time I play that is in my head. What a privilege it is to play for Manchester United. When you pull on the shirt you are pulling on history, and I say thanks to God that I play for this club. To be able to come in and train here. To work with legends like Ryan Giggs and Paul Scholes. When I arrived here people asked me what excited me most. I said it was not training with Ronaldo and Wayne Rooney but players like Giggs and Scholes. They are the history of the club. Giggs trains like a player who has never won anything in his career. His hunger. His desire to win, even on the training pitch.”

http://therepublikofmancunia.com/evra-i-say-thanks-to-god-i-play-for-united/

2010-05-11 10:25
Liverpool kommer inte vara ett topplag på många år...
Don't!

2010-05-11 17:30
Fint sagt av evra.
be the change

2010-05-15 15:05
Vi lyfter fram den här tråden för sista? gången 2010 och grattar Chelsea till dubbeln efter dagens match. Ska Pompey skrälla så är det, nej det finns inte.
 9-1

2010-05-15 15:26
Pompey kan mycket väl...nej, det går inte att säga det.

Poet

2010-05-15 18:11
teven höll på åka ut när belletti gav dom straffen alltså, och Lamps träffar inte målet, ja jävlar det blev en nagelbitare med gott slut. finns fanimig inget skönare.

Det va bra att kung drogba slog lite vett i stolpen där efter 5e stolpträffen i 1:a =)

DUBBELN alltså så jävla stort.. tackar för gratulationer mr. tottenham

NU FÅR MAN FIRA!
Poet

2010-05-15 18:34

CHELSEA CHELSEA IS OUR NAME! SKÅL!

2010-05-18 19:17
Grattis (:
be the change