I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

VM-krönikan i fotboll 1994

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-05-01 15:55

VM-krönikan i fotboll 1994

vet inte om detta ska ligga i denna tråd men jag undrar ifall någon vet vart man kan få tag i VM-krönikan från 94 på DVD? har kollat på svtbutiken för där borde den finnas, men icke..

gick igenom massa gamla inspelningar på VHS häromdan och insåg att denna var det enda jag ville behålla i framtiden, finns den att köpa?? tacksam för svar

2009-05-01 17:08
Oh, jag måste ha sett den minst 100 gånger på vhs ;) Men sry vet inte om det går att få tag i på dvd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-01 23:29
Den finns inte att köpa pga rättighetsskäl. Försök googla fram nån torrentlänk istället.

2009-05-02 00:30
finns på tuben annars
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-02 15:53
okej, surt, hade kärna haft den på dvd :/ o chansen att hitta den på torrent nu när så många seeders har dragit sig tillbaka är liten...

visst, på tuben, men det är inte samma känsla, man vill äga den :)

men vad är det för rättighetsskäl då? borde inte svt äga rättigheterna och således kunna sälja på deras butik? verkar konstigt tycker ja

2009-05-02 18:41
Jag fick tag i den från en mycket känd torrentsida, tyvärr får jag inte säga vilken.

2009-05-02 22:35

2009-05-03 11:45
den krönikan är den absolut enda anledningen till att jag har kvar en vhs-spelare. sjukt gjuten, inspelad från tvsändningen med en hel armada av citat som man fortfarande kan plocka fram.

2009-05-03 15:57
mm på den tiden kunde SVT göra krönikor! helt ok sen fram till EM 2000, sen gick det utför..

sen är det klart att sveriges insats höjer den ytterligare, men som krönika i stort är den helgjuten :)

2009-05-03 23:07
Den borde väl eventuellt gå att lägga upp på SVT play? Ett arkiv där vore ju inte helt fel. Annars så har jag den på vhs. Ganska dålig kvalitet efter ett 100-tals spolningar dock...
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama

2009-05-04 12:52
Ja fy fan va den är bra!
Har den själv oginalinspelad på VHS. Ska fan se den idag tror jag:)

You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Admin

2009-05-04 15:29
Går ju att rippa till DVD om du har den på VHS. Kvaliteten kanske inte knäcker men den lär ju inte heller bli sämre med åren.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-05-04 15:47
mm om jag endå hade den möjligheten lr ens veta hur man gör det ;) men på nåt sätt ska jag fan ha den på dvd nån gång! det är ju lite surt att behålla en gammal VHS-spelare bara för ett bands skull

Admin

2009-05-04 16:05
Har du en inspelningsbar DVD eller HD-box med hårddisk går det enkelt att lösa den vägen. Ungefär som när man kopierade VHS-filmer förr i tiden (fråga dina föräldrar, de vet säkert hur man gör). Koppla in båda apparaterna, spela upp filmen och sätt samtidigt DVD:n/boxen på inspelning på den filmkanalen. Blir dock merjobb om du vill redigera filmen i efterhand.

Annars kan du skaffa en converter som du kopplar till datorn och kopierar filmerna med. Du behöver också nån form av redigeringsprogram men sådana finns det gott om gratis. Finns lite olika metoder för sånt här, som tar olika tid och ger olika resultat. I grund och botten handlar det ändå, oavsett metod, om vilken kvalitet ditt VHS-band har.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-05-04 19:49
Evolution: okay, thanks :) jorå vet hur man kopierar VHS filmer, vart ex antal inspelningar från hyrfilm/DVD till VHS back in the days :) men mm till datorn vore ju smidigt, ska kolla upp det lite, sen måste ja kolla vilken kvalla Krönikan håller i dagsläget...o hoppas att den gamla VHS-spelaren fortfarande funkar :P

Admin

2009-05-05 09:54
Då gäller det väl att köpa en converter för några hundringar. Men det är ganska onödigt om du inte tänker konvertera fler filmer eller vill redigera. Bättre att spela av och sedan föra över från DVD till dator (typ bränn en imagefil eller nåt).

Btw, google is your friend ("convert vhs to dvd" gav en del tips på converters).

2009-05-05 13:56
nej men bonner, nej men pat bonner, vad gör du?
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2009-05-05 14:03
"nämen är det inte Salenko igen"

"Roger Ljung därborta dyker upp på en boll som är oerhört hög och går förbi Bell och hela fadderullan"

Åå vad härligt!!!

2009-05-05 16:53
Rai, härligt läge, för bra läge, åh vad bra han spelar
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2009-05-05 17:06
Känner ni igen den här låten då?, otroligt jävla bra!!

2009-05-06 13:17
åhhh :) den låten väcker minnen =)

Arne: Sverige har tagit brons.....Det är sant.

Sven-Göran: Det är sant, får nästan nypa mig i armen

Hangaround

2009-05-06 17:29
"Taffarel tidigt ute"

"Ser nästan ut som en matador det där"
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2009-05-06 18:30
"Han skjuter över när Taffarel rör sig för tidigt, precis lilla illa som Baresi"