gå upp i vikt?
Tjena moss, Jag har tränat kampsport i ett ex antal år och slutade förra sommaren pga utlands resa och förlorad kondis, Men nu tänkte jag göra en comeback.. Jag har dock levt på öl och lite andra dumma substanser alldeles för länge, så.. Den "fitta" jag är inte där den ska vara riktigt längre.. Kan ju knappast säga jag har kulmage och menboobies men jag ser inte ut som jag vill, Nu undrade jag om de finns något mer "Nyttigt" sätt och gå upp i vikt än å kränga massa godis osv, Någon som har lite tips på att gå upp några snabba kilo man sen kan förvandla till muskler. (Inlägget ändrat av Rachel 2009-03-01 16:20:19)
The News called it crack, i called it diet coke..
Var har "fittan" tagit vägen?
vilken fitta?
http://duckdown82.tumblr.com/
Skriver man inte så? det fitta? Man säger väl fitta till å va tränad? :o, Jag vill va fit for fight till sommaren typ? jag vill fitta till mig hahahah läääät lide skumt men ni fattar!
haha va fan tror du folk tror om du skriver fitta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ah, borde insett att whoa består av ett pack wankers som smäller av när dom hör ordet FITTA, Men om man hade lagt lite mer tanke bakom det så är de rätt uppenbart.. Patetiskt.
det är väl äta rätt och mkt. och vill du ha stora muskler ska du väl göra sketatunga men få reps. rätta mig om jag har fel
when I play doctor, I play to win
inte stora muskler, Men jag gick ner dem musklerna jag hade.. hade väldigt seniga muskler, säger man så? Långa och flexibla muskler då jag tränade kampsport, Sen som sagt slutade jag träna och levde osunt och musklerna ramlade av mig, Nu är jag bara smal.. Vill äta upp mig lite till och få tillbaka den kroppen jag hade för ett tag sen..
Jag tycker du gjorde rätt i och skriva fitta. Läste det inte på något annat sett förens dom andra kommentera det! =D! Du får min röst i alla fall så att säga.
Vi finns i varje hörn
fitta, haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha, snubben glider in och garvar åt ordet fitta när han heter päronpung :D för söt..
Vi finns i varje hörn
haha, snubben glider in och garvar åt ordet fitta när han heter päronpung :D för söt.. Haha, kablow.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
medoria F27: Tackar som fan för ditt seriösa inlägg, Mycket uppskattat.. Planerat o slita häcken av mig. Safiroz: absolut inte fel å påpeka att de faktiskt stod ordet FITTA, jag menar.. Fitta är alltid fitta i vilken mening det än är inskrivet i.. eller hur, Mellan man till man..
Hubbe: då är det asviktigt att du skriver upp vad du äter, hur mycket etc. Börja med att skaffa en bra köksvåg, det är tokgrymt. Räkna kcal. Svårt i början men det ger sig, och om du verkligen är seriöst kommer du se snabbare resultat ju noggrannare du är med att hålla koll på kosten, för den är viktigast.
folk har verkligen noll sinne för ironi på whoa
jag tyckte ju att det var kul! =(
Vi finns i varje hörn
Kolozzeum är som medoria påpekat ett väldigt bra forum. Ett annat bra är Body.
Länk till http://forum.body.se/index.php Visst är det kanske bäst att räkna kalorierna. Men jag tycker inte det är lika viktigt när man vill gå upp i vikt.
Träna måste du såklart göra om du vill lägga på dig muskler. Men viktigare är att du äter mycket och äter rätt.
Det många inte verkar förstå är att för att gå upp i vikt måste du ligga på ett dagligt kaloriöverskott. Annars är det omöjligt att öka i vikt.
Om du tränar 5 timmar per dag på gymmet men inte ligger på ett kaloriöverskott så kommer du ändå inte öka ens ett hekto i vikt.
Hur gör du då detta?
Enkelt.
Ät! Massor. Om du är åt det spinkiga hållet behöver du inte tänka så mycket på vad du stoppar i dig i matväg. Kolhydrater är din vän. Pasta, potatis, ris bröd. Gärna fullkorn men det viktigaste är att du äter ordentligt.
Du kan även beställa någon form av Gainer som du dricker i samband med träning.
Finns massvis med Gainers att köpa på olika kosttilskottsidor och dem är ganska billiga.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
insane: jo men just för att veta att man faktiskt ligger på ett överskott, i synnerhet om man tränar mkt, är det rätt bra att räkna kcal, det var mest så jag resonerade. men sen är det ju bra att få i sig näring från bra källor dvs kolhydrater och bra fett, och proteiner omdet är muskler man vill bygga.
medoria: absolut. Jag förstår vad du menar. Känns dock som om man ska vara väldigt seriös i sin kost/träning för att orka räkna kalorier. Speciellt om man inte deffar. Har svårt att se att trådskaparen ska orka med det ;) Om jag ska vara ärlig har jag ibland svårt att förstå vad trådskaparen skriver men om jag förstår det rätt är den en ganska spinkig kille som vill få lite muskler. Jag har själv varit i den sitsen när jag började på gymnasiet för en herrans massa år sen. Jag var väldigt tanig som ung men började styrketräna 4-5 dagar i veckan och åt som en häst både av skolmaten och kvällsmaten hemma. La efter några veckor till en gainer efter gymmet och kreatin och gick upp 10 kilo dem första två månaderna och revbenen försvann :) På senare år har jag dock inte varit smal nog att få ha nöjet att lira med gainers och sån lyx :( Angående maten är det såklart varierad kost som gäller. Utan Protein får man inga muskler och bra fett är jävligt underskattat.
Missförstå mig rätt dock. Kaloriräkning är såklart bättre än icke-kaloriräkning. Om man bara orkar med det. Men det är ju ett sånt gissel ibland >.<
Jag har hittat en bra matsedel som har lovat mig att gå upp i vikt på ett relativt nyttigt sätt, Jag är lite osäker på detta då jag börja träna i en tidig ålder och hade aldrig problem med o vara för smal :). Tackar för alla seriösa svar! Har lagt upp madsedlen och går 1 timme på morgon och kväll "powerwalk" ändas för att få upp kondisen igen, Sen när jag gjort det sådär en månad räkna jag ut och ätit efter min matsedel ska jag nog vara i den kondisen/vikten jag vill vara för att börja träna :).
Har redan laddat upp med all protein grejer man behöver, som sagt ska inte bli stor, utan mer få långa flexibla muskler som passar till min träning på kampsporten.
muskeln utgår ju från ursprunget och slutar vid ett fäste, såtillvida man inte förändrar det blir muskeln vara sig kortare eller längre. däremot kan man ju ändra muskelns storlek genom träning, utseende har dock såklart med genetik att göra också och du behöver inte oroa dig för att bli "stor", inget som händer över en natt
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap
fyfan gå upp i vikt är ett jävla gissel... har börjat komma igång med träningen ordentligt, mest kondition, men försöker även få in en del styrka. har ökat från 2-3 träningspass i veckan som jag ändå har hållit ganska länge till 5-6 pass. det enda jag gör nuförtiden är ju äter och bajsar, men knappt nåt går jag upp i vikt... äter nog för nyttigt helt enkelt. men rätt fit börja jag ju faktiskt att bli:) måste nog helt enkelt köra lite mer styrka och äta ännu mer (jävla skit alltså... jag är kräkfärdig dygnet runt av all mat...)
http://www.kommandot.se/wp/
kreatin har ju sina fördelar men vikten du lägger på dig är ju i stort bara vätska.. börja räkna kalorierna du får i dig och se vart du hamnar, räkna ut din kaloriförbrukning och lägg dig sedan på ett litet överskott, +500kcal överskott per dag ger en viktökning på 500g/ vecka ungefär
syphilis: förutsatt att man inte tränar ngt ja, men gör man det måste överskottet vara ännu större än 500 kcal per dag, och det är väl där problemet ligger, i att äta så mkt mer än vad man gör normalt....
Som någon skrev här uppe, öka kaloriintaget. Mat bygger muskler. Om du nu vill öka i vikt ät mycket kaloririk mat, typ nötter och andra produkter med mycket fett, ett gram fett har mer än dubbelt så mycket kalorier än ett gram protein eller kolhydrater tror det är 8-9 kalorier/g fett o 4kalorier/g prot/kolhydrater. Och glöm inte att få i dig mycket proteiner om du vill bygga muskler...gärna 1.5-2g/kg kroppsvikt, alltså om du väger 70 kg, så bör du få i dig minst 100g protein per dag. Förslagsvis så kan du lägga till en burk kesella eller keso till frukosten och vips så har du 30g protein extra bara där..
insane det använder jag faktiskt, nu är det iofs snart slut och jag kommer nog inte att skaffa nytt, men iom att jag först och främst tränar uthållighet och kondition så vill jag inte bli altför tung bara för sakens skull (läs binda massa vatten). vill gärna ha upp styrkan en del också, men det blir lite av en sekundär grej som jag gärna får som "bieffekt" men inte satsar mest på, om du förstår vad jag menar:) syphilis jag äter strikt vegetariskt, alltså inget kesella eller liknande, så lite svårt är det att få i sig såna mängder. mycket nötter blir det givetvis, samt potatis/pasta/ris med massor av bönor/linser/grönsaker och gärna fläska på med feta såser samt otroliga mängder frukt. har alltid haft svårt att gå upp i vikt, och lägg på 1 1/2-2 timmars träning 5-6 ggr/vecka så blir det mycket som ska ner i min stackars mage... gick upp ca 3 kg första veckan(-orna?) (gissar att kreatinet spelade in där) men har legat ganska konstant efter det. nåt kilo bilring har nog omvandlats till muskler, men jag har svårt att komma vidare som det är nu spelar jag fotboll 2 gånger (intensivt), simmar 4-5 km och löptränar ~30 kilometer per vecka, och kör styrka hemma efter löpningen. inte stenhård träning alltså, kanske för lite styrketräning?
åh vilket gott skratt man fick här tack för de mina vänner
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Medoria: jag menar givetvis ett överskott utöver den totala förbränningen inkl träning, vet inte riktigt om jag fattar vad du menar där? Bperb: Förstår att det är knepigt för dig att lägga på dig, dels med din kost och dels med all din träning, funkar det att dricka gainer eller liknande för dig? isf kanske det skulle kunna vara något, ett enkelt sätt att få i sig extra kalorier om man inte orkar fixa/äta mer mat än man redan gör. Annars får man köra knep som att ha extra mycket olja i maten, feta såser som du säger osv
träna grunstyrkan i några månader. Alltså många reps och öka seten stegvis. Vill du ha explosivitet så kör snabba reps. Hej hubb
yoo
syphilis jo, jag har nån sån soja-protein som jag häller i mig, det lilla kruxet är bara att det luktar fiskmat och smaken är en miljon gånger värre. inget man dricker 3ggr/ dag direkt:) tom äckligare än att dricka linfröolja direkt ur flaskan, fyfan... jeje, bara att fortsätta kämpa
jag menade mer nåt fullpackat av kolhydrater, en hel portion gainer motsvarar ungefär 600kcal, du kan ju blanda egen genom att använda sojaprotein och köpa maltodextrin.
Sojaprotein är ju inte så bra om man vill gå upp i vikt. Eftersom det innehåller fytoöstrogen. Är man vegan så får man svårt med proteinet.. Sluta vara vegan eller gör ett undantag för mjölkprotein. 100g protein om man väger 70kg är på tok för lite. Sikta på 200. I övrigt är det ju sjukt olika hur man bör äta och träna beroende på om man är insulintålig.. 500kcals överskott kan också vara för lite. Ät hälsosamt och experimentera med alla variabler tills du hittar det som passar.
syphilis ok, så man kan blanda ner det i drinken bara alltså? hur mycket ska man slänga i, och kan (eller rättare sagt, ger det nån effekt) man dricka det fler gånger om dan? spyvsspy allright, men vad har fytoöstrogenet för negativa effekter på viktuppgång då? efter en snabb googling så verkade det ju kunna ge mig bröst och lindra klimakteriebesvär, det låter ju asbra ju:) äter nog verkligt hälsosamt, men det är nog som ni säger, ett proteinunderskott som spökar lite. hur räknar man på vikt protein då, säg att bönor innehåller 20-30% proteiner, om jag ska komma upp i 200 gram protein måste jag då få i mig 6-700 gram bönor om dan? det är sjuuuukt mycket...
jag tror att man ska blanda nåt sånt här - kolhydrater 0,8g per kg kroppsvikt, Protein 0,2g per kg kroppsvikt men inte helt säker Carbo Fx är ett märke men finns säkert andra.. NÄRINGSINNEHÅLL 100 gram Ovanstående angivelser är baserade på torrsubstans. Fukthalten ligger på max 6 %. MINERALER per 100 gram: Spår av Natrium, Klorid, Kalcium och Kalium förekommer naturligt i produkten. Energi 378 kcal / 1580 kJ Kolhydrater 100 g Protein 0 g Fett 0 g Levereras i refillpåsar: 8x1kg i teorin kan du ju trycka i dig hur mycket som helst men det är ju tomma kalorier trots allt :)
Vill Skriva här att jag gått upp 3 kg muskler/fett =).. Jävligt nöjd, och klara av att jogga i 30 min!! för första gången på LÄÄÄÄÄNGE! :p