I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

yoga före eller efter träning?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-02-03 07:53

yoga före eller efter träning?

eller ska man hålla det helt separat? försökte köra lite för att få in lite stretching, men det kändes som att det blev för hårt direkt efter träning? nån som har tips eller rekommendationer?

http://www.kommandot.se/wp/

2009-02-04 15:11
beror väl på vad för sorts yoga, dock hade jag separerat p ådom 2 olika passen.
aldig kört styrka efter ett yoga pass allafall.
Dom dagarna är förbi...

2009-05-19 20:00
det är bättre att styrketräna efter yoga för då är man uppvärmd
om du inte yogar innan så får du sitta och cykla 20 min istället.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-24 22:47
och btw yoga är styrketräning, det finns tom yogapass med vikter oxå
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-09 22:01
yoga är bara ett jävla skämt, nån trend grejj som folk som inte gillar att bli svättiga, men vill ha fina kroppar håller på med..

Som jag sagt så många gånger förut, träna är det lättaste som finns; vill du bli starkare lyft saker vill du bli snabbare spring osv.. och i ditt fall bli mjukare böjj/sträck saker så länge de inte gör ont e de inte farligt...

2009-06-09 23:52
Som jag sagt så många gånger förut, träna är det lättaste som finns; vill du bli starkare lyft saker vill du bli snabbare spring osv.. och i ditt fall bli mjukare böjj/sträck saker så länge de inte gör ont e de inte farligt...

Det viktiga när det gäller träningslära är ju kunskapen om hur man uppnår sina mål på ett så effektivt sätt som möjligt. Du blir t.ex. inte snabbare genom att endast springa, det krävs ju att man faktiskt tränar på ett sådant sätt att just snabbheten främjas och inte endast konditionen. Detsamma gäller tänjning och stretching/töjning, det kan vara värt att veta när man ska använda sig av vilket för att undvika skador. Att stretcha musklerna utan att ha värmt upp dem ordentligt innan ger exempelvis inga som helst resultat eftersom en kall bindväv vägrar ge med sig ens några millimeter.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2009-06-10 10:05
Yoga är en bra många som tränar det har skador, från bilolyckor och arbetsskador, och en del depressioner, den mentala träningen får folk att må bättre. fysiskträning i kombination med andningsövningar och meditation.

har du ens testat yoga och pilates?
det kan vara skittufft och svettigt beroende på hur du arbetar med kroppen och andningen.

Du tränar upp rörligheten, smidighet och strechar mycket.

Dessutom får man en extremt bra kroppskännedom, du hittar massa muskler i kroppen och förstår bättre hur den fungerar.

för mig är det nästan en förutsättning att träna yoga för att orka göra något annat,
inklusive styrketräning.

Styrketräning och konditionsträning tycker jag är astråkigt, men yoga är kul.
Men jag har mycket lättare att stå ut med styrketräningen tack vare yogan.