I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Junior VM 2008 (i Kanada)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-12-30 00:21

Junior VM 2008 (i Kanada)

Hur går det för småkronorna?
Jag har sett alla 3 matcher med dom hittills och det ser riktigt bra ut!
Dom kan nog gå till final.. Men blir svårt att möta kanada

2008-12-30 19:18
de kan definitivt komma till final, där får de det svårt mot kanada, som redan har räknat med att spela finalen...men som dom säger, ju större man är, desto hårdare blir fallet :) hoppas på skräll, vi har materialet att vinna mot dem, bara de fixar den mentala biten att spela inför 19 000 kanadensare

Moderator

2008-12-31 00:38
Dom kan absolut slå Canadickerna! Ni kommer väl ihåg förra JVM? Första matchen mot Canada vann dom, och det kändes verkligen som att Canada blev skakiga. Sen förlorade dom tyvärr på sudden i finalen, som var en riktigt nagelbitare.

Men som Slug säger, att spela inför närmare 20 000 tokiga Canada-fans är nog ingen lätt match =)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2008-12-31 07:33
Vore rätt dumt att räkna bort ryssarna och usa.
 Tottenham Hotspur

2008-12-31 13:16
Hoppas Mickis gör ett grymt JVM! Han har inte alls vart speciellt bra i Västerås men hoppas han kan få en boost av det här - precis som vid förra årets JVM.
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2009-01-01 04:16
Vore rätt dumt att räkna bort ryssarna och usa.

ftppt, dom sverige knäckte ryssarna med 5-0 :D underbart! nu väntar semi..

2009-01-01 08:40
Ja det var en grym match, sjukt bra spel.
 Tottenham Hotspur

2009-01-03 23:04
Fyfan vilken match det är nu mot slovakerna.
"Not fuck myself in the head with stupid men"

2009-01-03 23:32
tycker den är rätt rolig faktist..
skönt att se att vi har bra spelar epå gång för framtiden..

2009-01-03 23:55
Ja, skitbra match... jag har skrikit mig hes. Underbart att dom vann.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
Moderator

2009-01-04 00:46
Vilken jävla uppryckning i tredje! Galet skönt att Backlund levererade som han lovade, och kul för Möller att få hänga dit en också.

Hoppas verkligen att vi sänker Canada i finalen =)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2009-01-04 01:05
VM GULD VM GULD VM GUUUULD!!!!
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-01-04 09:27
Sitter i Honolulu och ska försöka hitta en sportsbar som sänder finalen, är dock ganska skeptisk då hockey-intresset här minst sagt är obefintligt... Nån som vet om SVT sänder via webben? Annars finns det säkert nån på Sopcast som sänder...

Surt att man inte är kvar i Kanada, hade vart guld att kolla matchen med mina kanadensiska polare och se dom käka torsk!

2009-01-04 11:49
www.svt.se, dom har ju svt play där.

Här har du
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2009-01-05 03:31
tedenbys dragningar och smörpassningen är det vackraste jag sett på mycket länge!

Har börjat ladda för finalen nu!!

2009-01-05 03:39

2009-01-05 12:30
helt underbart, nu blire guld i natt!

2009-01-05 14:59
Hoppas Tavares sänker sverige
http://duckdown82.tumblr.com/
Moderator

2009-01-05 15:53
Hoppas Sverige sänker Tavares ;)

Inatt smäller det alltså! Man kan ju räkna med en riktigt fysisk match, och jag tror knappast att vi kommer ha domarna på våran sida ikväll.

Vad tippar ni? Jag tror på 4-2 till Schweden efter mål av Backlund i öppen kasse.

2009-01-05 23:47
Inte långt kvar nu. Det kommer bli galet spännande.

2009-01-06 01:38
nu jävlar har det börjat!
blåvitt!

2009-01-06 01:40
åh... toppen........................
blåvitt!

2009-01-06 01:59
Kanada dominerar

2009-01-06 02:57
haha, domarna förstör matchen..
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2009-01-06 03:05
eller hur, snacka om att inte våga döma rätt :P
Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt

2009-01-06 03:07
ja, okej att man ofta klagar lite på domare men det här är fan helt sjukt

2009-01-06 03:11
fattar inte hur dom kan sätta in domare som inte klarar av trycket.
Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt

2009-01-06 03:15
Fast sedan så spelar det ju ingen roll om det inte blir tillräckligt många utvisningar hit och dit om inte Sverige kan göra mål på något av sina power play...
blåvitt!

2009-01-06 03:24
nja.. men rätt ska väl ändå va rätt, och det är ju alltid bra med powerplay

2009-01-06 03:25
och där var matchen över

2009-01-06 03:56
Förbannat.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2009-01-06 04:02
Dom hade alla chanser i världen att vinna den här matchen men kan ju inte träffa mål, sen spelar kanada så jävla fult.

Kanada dominerar

nej

Moderator

2009-01-06 04:04
Man har ju lärt sig att inte klaga på domarna, men vad fan! Pinsamt att ha domare i en VM-final som inte pallar trycket!

2009-01-06 04:11
jag gråter nästan, Sverige spela dåligt, domarna dömde dåligt...

fan

DJ

2009-01-06 04:20
NÄR?! När ska det hända något inom hockeyn?! sporten dör ju bara mer å mer för varje år som går enligt min mening. Att kanada får styra å ställa allt inom hockeyn är ju ett välkänt faktum sedan länge, men nu senaste året när båda senior vm och junior vm har varit förlagt i kanada så har ju tuneringen varit ett enda stort skämt.

Dom har ju så solklara fördelar hela tiden, både på och utanför isen (lokaler, träningstider osv), 3-4 solklara överfall innan dom åker ut gång på gång. Kör över Markström 4a ggr å det resulterar i 1 utvisning. borde ha varit 2 utvisingar och två matchstraff, det hade det varit om det just inte hade varit en kanadensare.

2 huvuddomare som "missar" mer en vad en domare skulle göra, den ena stog ju bara i vägen.

Visst Sverige spelade allt annat ifrån bra den här matchen, men hur hade det sett ut om dom hade spelat på lika villkor? Nä, Kanadensare och hockey visar bara hur förbannat barnsliga, giriga och morallösa människor kan vara.

Jag hoppas att det iaf finns 1 person i den kanadensika truppen som skäms över på vilket sätt dom vinner VM. jag vet att jag hade absolut inte kunnat vara stolt om jag hade vunnit på detta "fusk".

Förstår dom inte att dom skämer ut sitt land? att dom gör extremt dålig reklam för hockeyn?
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"

2009-01-06 04:35
kuuuuul...

2009-01-06 04:55
stundvis tycker jag sverige spelade riktigt bra men dom pallar inte riktigt dom snabba kontringarna ifrån kanada. kanada vinner ju rättvist den här matchen hur mycket man än klagar på domarna. Men ja, domarnivån var sjukt jävla låg idag..

2009-01-06 04:57
Jävla skit! är så sjukt förbannad, dåligt powerplay, kommer aldrig till skott och man dribblar bara runt som en hund.

Domarna, det är svårt att förklara i ord, men insatsen från deras sida nåde nya botten rekord.

2009-01-06 11:34
Kanada var bättre, get over it
DJ

2009-01-06 11:48
det är inte det mitt hat handlar om, duckdown. kanada hade inte behövt hålla på med allt larv som dom sysslar med på och utanför isen. dom hade spöat sverige igår i vilket fall som helst.
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
Groupie

2009-01-06 14:45
Kanada var ju mycket bättre. Sverige har så jävla mycket att lära så det finns inte. Bland annat hur fult man ska spela, att folk aldrig lär sig? Sätt hårt mot hårt för helvete. Gå ut för att skada deras stjärna. Grundläggande saker...

2009-01-06 14:48
HORUNGAR

Kanadensare har man alltid hatat men nu jävlar, riktiga fittor hela bunten fulla med inavel och skit.

Men framförallt, STÅ UPP FÖR SVERIGE, fan nita horungarna
Helt jävla sanslöst, är fortfarande riktigt pissförbannad.

Duckdown är du på riktigt? Fyfan vilken revansch vi har att utkräva i riktiga VM, fyyfaan.

Wikegård är för övrigt kung. Horungen "suban eller SUBBAN eller vafan han heter", klockren! Esposito riktigt äcklig unge, dödsstraff på honom.

Nu har jag klargjort vafan jag tycker om kanadicker - äckliga jävla inavel horungar
DIIIF

2009-01-06 14:57
KB-Raggs P19

Haha. Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men kanadensarna var så sjukt mycket bättre än oss på alla hockeyrinkar i världen.. Jag kan dock säga att jag inte gillar domarens insats, men jag gillar inte sveriges heller. Dom spelade som ett gäng mesar bara, fan.. Säger bara det, vilka BACKAR låter andra motståndare jävlas med sin målvakt? Ne fyfan..

Men vi har framtid iallafall, det tvivlar jag inte på alls.. Men då måste dom tuffa till sig.
be the change

2009-01-06 15:04
Tyvärr alltså, finns inga ord för hur arg jag är. Men helt klart, är så jävla arg på att vi inte ger tillbaka, när fittan kör på vår målvakt ska hela jävla båset ut på isen och nita honom. Pär Mårts ska kasta in flaskan på isen och vara vilt förbannad. In med Wikegård på den positionen istället.

"kanada hockeytokigt land", jo man tackar, de 20 000 på arenan var ju mest där för att synas på tv, "HELLA MOM AND DAD IAM ON TV!!!" eller "This is OUR game" eller "IM BORN ON TOKARSKIS BIRTHDAY", låter mer som ryss en kanadensare dessutom
DIIIF

2009-01-06 15:29
Markström får ju skylla sig själv när han ger sig ut på såna utflykter
DJ

2009-01-06 15:52
duckdown är kanadensare...eller så är han totalt okunnig när det kommer till hockey

2009-01-06 16:53
Det skulle stått 1-0 till Kanada i tredje. Då hade det varit en annan match, det kan väl alla hålla med om? sen skulle Sverige haft 5 mot 3 i 2 minuter i andra och det kan väl alla också hålla med om? hur hade matchen set ut då? det får vi aldrig veta...

2009-01-06 18:03
kanada var bättre men våra chanser att komma in i matchen ordetligt gavs inte då fega domare inte vågar blåsa för självklara regelbrott, men mest hatar jag egentligen den publiken asså...bua åt markström??!! varför? hedman?? bara för han gav en nacksving på esposito o inte tolererade att han åkte på vår målis....

tänk om de va kanadas målvakt vi hade åkt på, vi hade ju åkt på matchstraff gånger 4..

2009-01-06 23:32
MR_EVIL P22
du sa det mannen.
kanada är inte värdiga vinnare i mina ögon. de har dem aldrig varit och det kommer dem aldrig att bli.
hela grejen är ju hur de vinner sina matcher med alla dessa fördelar. de gör precis vad som helst för att vinna en match.
de har bra spelare och tränare, så är det, MEEEEN!, sättet de vinner matcher på är så jävla tragiskt.
de behöver inte ens köpa domare för de vet mkt väl om att domarna dömer fördel till dem, för de vågar ju så klart inget annat.

det är klart som FAN att det är svårt att vinna en JVM-final i Kanada mot Kanada när man:

1) har domaren emot sig

2) har alla dessa jävla hillbilly-hockey-störda-rednecks till människor som beter sig omoget på läktarna

3) har sånt enormt flyt så man blir tårögd.

det känns ju rätt fel och säga det, men jag ville verkligen att någon kanadensisk spelare skulle bli skadad. jag bara ville det så gärna för nu är jag trött på detta.
tack för mig.
man får se det som att det bara är en sport. och det är uppenbarligen det enda som kommer ur Kanada.
"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"<br>

2009-01-06 23:39
Vi har en hiskelig revansch att utkräva i VM...
DIIIF

2009-01-07 00:21
"Äh vadå Markström filmade ju."

Däremot så var kanada det bättre laget, vad de berodde på var ju dels för att vi försökte spela deras spel (göra dom till chicken cannucks typ) istället för att spela vårt spel. Sen när vi väl började spela vårt spel så riktade vi nog alldeles för mycket energi på den inkompetenta domaren (svårt att inte göra det) samt att domaren inte gav oss de chanser vi behövde (och skulle ha) för att komma tillbaks in i matchen.

Sen så tycker jag att det är skumt att ni lägger ner så mycket energi på den kanadensiska publiken, jag tycker att det är positivt att man har en publik som är så kraftigt enögda eftersom det psykar motståndaren till viss del. Sen att deras läktarkultur är patetisk är en annan sak men att de är så enögda är bara positivt (iaf inne på arenan), det tycker jag att publiken ska vara.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!