I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cristina vinnare av Ballon d'Or!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-12-06 02:34
Muzzka

Du tror inte att dom skulle förvarna ett bra tag innan då, och så att Wenger kan fixa engelsmän? Och det skulle vara en rätt löjlig regel iofs. Men ja, förstår..
be the change

2008-12-06 09:14
Jag hade velat se statstik, tillförlitlig sådan på hur det var när Serie A hade sina stora dagar. För när PL inte hade den fantasiska uppsvingen den har idag, så Spelade Chelsea med engelsmän som Dennis Wise, Le Saux, Chris Sutton, United hade Roy Keane och Scoles på sitt mördar mittfält, Arsenal hade en hel engelsk backlinje (kanske den bästa någonsin) med Adams, Keown, Dixon och Winterburn osv osv osv. Förstår ni vad jag fiskar efter?

Då hade inte PL några pengar, inte som i dag i alla fall, då fick man lyfta fram fler britter och värva fler från Brittiska öarna, Skottar, Irländare och så vidare. Idag är det mer pengar och klubbarna har råd med både bättre och exotiska spelare, Det har INTE lagen i Serie A idag på samma sätt, endast ett fåtal klubbar kan värva lite som dom vill, och DÄR, tror jag att hela "flest inhemska spelare" diskussionen måste analyseras. Serie A har kanske flest, men om man hade frågot tränarna "Vem hade du vela ha till din klubb?" Så tror jag inte att tränarna hade sagt en Italinera i dom flesta fallen, så, OM Serie A hade haft pengarna som PL har idag, så tror jag inte att lika många Italienare hade spelat i högsta ligan som det gör. Då tror jag att deras kvot med inhemska vs Utländska spelare hade förändrats avsevärt.

PL har mest pengar, PL har mest publik och mest Media hype om man så vill, klart som fan att många spelare vill komma dit, tyvärr på brittiska talangers bekostnad. Men det hade varit likadant om det hade varit i La Liga eller i Serie A.

Hoppas att ni förstår vad jag menar. Och btw, Jag är helt för förslaget om en kvot på utländska spelare, för även om köpta spelare kan spela för sitt lag nästan lika mycket hjärta som dom som verkligen brinner för sin moderklubb, så försvinner ligans, och spelstilens skäl lite när det blir FÖR många kockar.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Producent

2008-12-06 13:15
Vad fan tjötar alla om? "italiensk fotboll är bättre än engelsk" Engelsk fotboll är bättre än italiensk" NJUT BARA AV FOTBOLLEN FÖR HELVETE.
Lil_H..

2008-12-07 03:13
JackVegas- P22

Jo det var precis det jag sa i ett tidigare inlägg..
Jag menar bara, det blir ju en del som får gå och nya som måste komma in. Man får prioritera så himla annorlunda då..

Sen ska kan vi inte glömma bort reglerna i de olika ligorna som tex i england så får inte vem som helst arbetstillstånd, det krävs att man har spelat jag tror det var 75% av landets landskamper på två år eller nått sånt där. Har jag läst i allafall så kom inte och säg att jag är dum i huvudet eller nått såntdär, Detta gäller alltså för icke EU spelare, där har ju bla United och Arsenal bra deals i och med att dem har Belgiska klubbar som samarbetsklubbar, (i belgien får man Belgiskt pass på 3 år) och spelarna som inte får brittiskt Arbetstillstånd är inte tillgängliga i truppen. Tex så Spelade Eboue i något Belgiskt Lag tills han blev Belgisk medborgare. Carlos Vela blev utlånad till Spanska klubbar tills han fick Spanskt medborgarskap.

Den grejen finns inte i Italienska ligan, där är det väl typ 1-2 icke EU spelare per säsong om jag inte har fel?

Därför kan ju inte Italienska ligan köpa lika mycket Brassar, Argentinare och afrikaner osv..

Och Det skulle nog vara skillnad om Italiensk fotboll hade lika mycket pengar, inget snack om saken, åh andra sidan pumpar väl Italienska ligan in mer pengar på Betalmatcher?
Dock så känner ju toppklubbarna mycket mer på det..

Moderator

2008-12-08 00:37
Jag är helt för regeln om att lag (speciellt PL) ska ha någonstans runt 5 inhemska spelare. Tänk på det länge och önskat att åtminstone FA skulle ta tag i det och fixa nått med att man ska ha x antal spelare från akademin eller från England samt övriga brittiska öar. Skulle vara bra för PL!
time isn't wasted when you're getting wasted .
Moderator

2008-12-08 00:37
* 5 inhemska spelare i startelvan då asså.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2008-12-08 18:26
Åh andra sidan låter det ju som att denna regeln skulle hämma Engelska ligan.
Tänk såhär då.
I Engelskan tar det 5 år att få Engelskt Pass.
I Spanien tar det 2 år om man har spanska (sydamerikaner) grunder om jag inte minns fel, detta gör att om lagen satsar på att ha kvar sina spelar så kan dem ha 3 st icke EU spelare per säsong, för att dem sedan ska bli Spanjorer på 2 år. alltså 2 säsonger med 3 st, sen 3 nya vart annat år.
Okej jävligt dumt formulerat.

Hur som helst, regeln lär hemma länderna mer än vad dem hjälper. Jag menar, det är ju ändå upp till var och än att prioritera.
Ska man ha spelar från Akademin med i match truppen så blir det ju en omljlighet i och med att kanske 1-2 är trupp dugliga varje år. om ni förstår hur jag menar