I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Longboardåkare? kolla hit!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-11-05 14:04

Longboardåkare? kolla hit!

Yoyo, vi är 4 grabbar som ska ska bygga en eller flera longboards som vårat projektarbete under det sista året på gymnasiet. Förutom att göra longboards, måste vi skriva en jobbig rapport och i den ska det finnas med en marknadsundersökning.

Då ber vi er om hjälp med den och vi skulle bli oerhört tacksamma om ni kunde svara på dessa frågor.

-Vad för egenskaper ska din ultimata bräda ha?

-Hur ska den se ut?

-Vad prioterar du när du köper/gör en bräda?

-Om du köpt en bräda, var köper du den då- och varför?

Inga smartguys behöver kommentera varför vi gjort detta på ett forum utan vi gör det enbart för att det är lågsäsong.

Tack på förhand.

(Inlägget ändrat av whatone 2008-11-05 14:08:12)

2008-11-25 10:48
- lätt att bära med sig, bra rull, mjuk, tålig.
- spelar ingen roll alls. väljer inte bräda efter utseende. men ett big no-no är iallafall brädor alla blind (märket)-stil.
- att den är skön att åka på
- jag köpte min longboard på rockawaybeach för servicen och för att det är en bra bräda..

jag är discoverys ansikte utåt
Rappare

2008-11-25 12:07
det spelar ju sjukt stor roll hur brädan är, och enligt min mening ska fan en longboard se clean ut, lite av hela grejen eftersom det mest är en poser grej. jag kör dock bara vanlig skateboard, men skulle jag haft en skulle jag köpt en med sånn gummi på så man kan åka barfota.

2008-11-26 13:45
humptyhump
haha poser grej! du borde testa att åka longboard..jag kör skateboard också, men för långa glid-sträckor är longboarden sjukt mycket mer sweet än att stå och sparka på en skate..dock inte lika bra att hoppa omkring med longboarden..men den är också för att glida omkring på =)

.. sen att många brudar köper en longboard och börjar kalla sig brädbrudar och skaffa dcskor, det är en annan grej
Rappare

2008-11-27 10:53
hehe jag vet att det är soft att glida runder på men då tar jag hellre hojen..

ja precis, det finns alldeles för mycket posers.

2008-11-27 11:45
jao :) därför det är så bra med tjejskate..dom som kommer dit sitter bara bredvid och ser på så man får skitmkt plats i hallen :p
Rappare

2008-11-27 15:15
hehe det är sant, man skulle kanske varit tjej =)

men jag tycker att man får bra utrymme ändå.