I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Operation Rädda Allsvenskan!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-10-19 23:19

Operation Rädda Allsvenskan!

Som svensk fotbolls supporter så tycker jag du är skyldig till att ta till dig och lyssna på Göran Rickmers argument för hur svensk fotboll har det ställt och hur den skall förbättras.

Rädda Allsvenskan

7 MINUTER IN PÅ KLIPPET
Om du nu inte vill lyssna på synpunkter om matchen mellan Sverige-Portugal.

Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2008-10-19 23:30
Jag jobbar hellre vidare på att starta en gemensam supporterkultursinriktad för Stockholmsklubbarna, och jobbar på att rädda Allsvenskan därifrån. SvenskaFans är föga förvånande många supportrars förstahandsval när det kommer till fotbollsnyheter, men många som jobbar i kulisserna där tillämpar en såpass nitisk censur att reliabiliteten snabbt försvinner. Så är det i alla fall för mig personligen.
•pave paradise•

2008-10-19 23:33
Du måste endå medge att det är rätt bra argument och att han verkligen framför hur det råder såpass idioti och okunnighet inom de högre makterna inom svensk fotboll.
soundcloud.com/iloice

2008-10-19 23:41
Nä, för jag glömde nämna att jag dessutom sabbat ljudet på min dator, så jag kan inte lyssna, haha. Men jo, SvenskaFans är vettiga för det mesta, så jag tvivlar på att det här är på något sätt något annorlunda.
•pave paradise•

2008-10-20 16:47
Kolla med ljud och bedöm först, kommentera sedan.
soundcloud.com/iloice

2008-10-20 17:11
Visst kan jag kolla, men mina åsikter om SvenskaFans är befogade hur gärna de än vill rädda Allsvenskan.
•pave paradise•

2008-10-20 17:19
Men det är inte svenska fans, det är Göran Rickmer som är arrangemangs ansvarig i Hammarby som yttrar sig genom programmet matchpuls på Svenska fans.
soundcloud.com/iloice

2008-10-25 17:30
UPP UPP UPP
soundcloud.com/iloice

2008-10-26 15:27
örgryte mot sm guld!
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-10-26 15:30
Skrattade gott åt Aftonbladets "Nu regerar Göteborg - igen" nu när ÖIS och BK Häcken tagit sig upp igen. Jag undrar hur det kommer att låta när BP går upp...
•pave paradise•

2008-10-26 15:36
BP o häcken får gärna försvinna för min del..men Örgryte ska vara i allsvenskan..gais däremot. ojoj..vi har ju mer folk än dom nuförtiden..

2008-10-26 15:36
men asså,,häcken..vilka fan tror dom att dom är? dom är ju inte ens ett farmalag..

2008-10-26 15:39
Äh, kul med BP. För en gångs skull funkar de som de ska fungera och utnyttjar sina enorma resurser inom ungdomsfotbollen.

BK Häcken får gärna stanna också. Förhoppningsvis gör de något ännu smartare utav detta lustiga lilla fenomen de äger, någon cup av något slag, och får in ordentligt med spelare. Synd att de har det där ödesdigra namnet bara.

ÖIS vet jag inte vad jag ska säga om. Jag vill inte att klubben som skickade ner oss till Superettan lyckas med något egentligen, och de var hiskeligt dåliga mot BP på Grimsta. Men ja...Allbäck...kul...typ.
•pave paradise•

2008-10-26 15:49
ah jo, 0-3 på ett tomt råsunda måste fortfarande svida, nordin utvisad oxå..

de va en härlig match

2008-10-26 15:57
Finns inte en enda match som egentligen beskriver känslan eller som svider mest från det året, Örgryte-matchen var bara spiken i kistan efter en rad väldigt smärtsamma matcher. Men Nordins utvisning var i mina ögon döden för allt som heter klubbkänsla inom AIK. Daniel Tjernström i all ära, men Nordin är Nordin. När han la av delades hjärtat för klubben upp i många små, svaga delar till killar som Niclas Carlsson och Daniel Örlund, två spelare som inte längre spelar i AIK. När även Andreas Andersson och Johan Mjällby gick sönder i AIKs tröja kunde man bara sucka och hoppas på bättre tider.
•pave paradise•

2008-10-26 18:16
ja usch ja..att det sen va en ärkefitta som paulinho som gjorde tre mål gjorde inte saken bättre kan ja tänka mig..

2008-10-26 18:19
Nä visst, men att AIK-hjärtat som bultade så starkt inom klubben dog där och då svider mer, och kommer alltid att göra det. Enda tills jag får se en spelare gråta efter en derbyförlust eller något liknande.
•pave paradise•