I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-10-07 21:27

Gainomax

Jag försöker gå ner i vikt nu till en tävling.. och min vän tipsade mig om att dricka Gainomax efter gymträningen... men skiten innehåller ju fan mkt kolhydrater.

Så frågan är..
Är det sant? Går jag enklare ner i vikt om jag dricker gainomax efter träningen??

um dois...

2008-10-07 22:35
Gainomax är till för återhämtning.

Vill du gå ner i vikt så rekommenderas att du tränar rätt och äter mer grönsaker och protein.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-08 17:16
skippa gainomax om du vill gå ner i vikt och ersätt det med solid föda istället..
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2008-10-09 16:22
Gain betyder ju öka - efter träning är musklernas förråd tömda på glykogen. Man fyller på med gainer av valfri sort. (kolhydrater) Inför deff brukar man dock välja en variant med mindre kolhydrater (och däremed färre kalorier) Hur mkt kolisar i förhållande till andra liknande produkter/märken gainomax innehåller vet jag inte.

2008-10-09 16:45
hört att man ska äta normalt fast ersätta ris och potatis med sallad osv, sant? falskt?
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-10-09 23:46
sant Lollarn
vi är överallt!

2008-10-11 10:33
Man dricker gainomax efter ett träningspass för att snabba på återhämtningen.
Utan att bli för långrandig så är kolhydraterna efter träningspasset de sista du ska plocka bort. Just gainomax är ett dålig val.
När man ligger på kcal underskott bör du som Djureri basera din kost på fast föda, om inte annat för mättnadens skull. Har du problem med hunger kan du tillsätta broccoli eller psylliumfrön till kosten. Potatis är inte så dålig föda som folk har fått för sig (skjut den jävla anna skipper...) Av 100g potatis är ca 15-18g kolhydrater jämfört med ris som har 70-80g kolhydrater per 100g.

Om du ska gå ner i vikt till en tävling bör du lyssna på folk som går ner i vikt för idrottsprestationer och inte estetiska skäl.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2008-10-15 12:28
jag dricker 3-4 st gainomaxers per dag, vanilj är bäst fan
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2008-10-20 11:43
and-one

blir det itne fett dyrt i längden??? ja håller me vanilj e så jävla gott!!!

ska gå till läkarn efter helgen o ta prover o se om ja kan börja köra igen!!!
vi är överallt!